Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Genel

Realme, IoT sistemlerin önünü açacak Link uygulamasını duyurdu!

Realme

Realme, IoT (Internet of Things), yani “Nesnelerin İnterneti” sistemlerin önünü açacak Link uygulamasını duyurdu. Firma, akıllı ev sistemleri ve cihazlar arası iletişim konusunda öncü olmayı hedefliyor.


İlginizi çekebilir: Realme üç kameralı yeni akıllı telefonunu onayladı!

reklam

Marka bugünlerde yeni 5G iletişim sistemlerine sahip akıllı telefonlarını piyasaya sürmeye hazırlanıyor. 24 Haziran’da gerçekleşmesi planlanan Realme X50 Pro 5G etkinliği İspanya ve Hindistan’da eş zamanlı olarak gerçekleşecek. Aynı zamanda şirket, bu etkinlik dahilinde yeni nesnelerin interneti sistemini de ilk olarak gösterime sunacak.

Realme için şu an ön planda olan bu sistemin merkezini oluşturacak Link uygulaması da, resmen duyurulmuş oldu. Link yazılımı, yeni nesil tüm Realme telefonlarda ön yüklü olarak gelecek. Tüm otomasyon sistemleri ve akıllı cihazlar bu uygulama üzerinden kontrol edilebilecek.

Realme

Şirket, resmi topluluk forumunda Link uygulamasına konumlandırılacak logo için oylama açtı. Dört farklı ikon gördüğümüz resimden 21 Şubat’a kadar sevdiğiniz ikona oy verebiliyorsunuz.

Ayrıca firma, uygulamaya adını veren Link ikonun nasıl oluşturulduğunu da açıkladı:

Konumlandırdığımız ikonun, iki ayrı birbiriyle alakasız kelimenin birleşimini içeriyor. “O kelimesini” merkez aldık. Bunlardan ilk “O”nun anlamı Operatör anlamına geliyor. Diğer anlamıyla ise ekosistemin merkezinde yer aldığını çağrıştırıyor.  RealmeLink ile birlikte, ekosistemi üstün IoT sistemleriyle birleştirmeyi amaçlıyoruz. Yuvarlağın üstünde ve altında yer alan çıkıntılar ise sürekliliği ifade ediyor.

Realme, son zamanların en hızlı yükselen şirketlerinden biri haline geldi. Özellikle Hindistan piyasasına hakimiyetiyle büyük başarı elde eden şirket, geçtiğimiz aylarda Türkiye piyasasına girmişti.

MSI reklamı

Teknolojiyle içli dışlı olmayı seven, yapay zeka teknolojilerine hayran, kendi halinde bir yazar.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

OPPO A12s duyuruldu ve teknik özellikleri belli oldu!

Yazan:

Oppo A12s

OPPO yeni orta giriş seviye cihazı A12s için duyuruyu yaptı. Firmanın sosyal medya üzerinden duyurduğu cihazın teknik özellikleri de açıklandı.


İlginizi çekebilir; OPPO Reno 4 yeni görüntüleri ile ortaya çıktı!

reklam

OPPO A12s teknik özellikleri belli oldu!

OPPO giriş seviye akıllı telefonları geliştirmeye devam ediyor. Nisan ayında A12‘yi duyuran firma, aynı cihazın yenilenmiş tasarıma sahip olan versiyonu A12s modelini Facebook üzerinden duyurdu. Teknik özellikleri de belli olan cihaz gücünü MediaTek yapımı Helio P35 işlemcisinden alıyor. 3 GB RAM ve 32 GB hafıza seçenekleri ile birlikte kullanıcılarını karşılayan cihaz, ilave hafıza kartı sayesinde 256 GB‘a yakın depolama imkanı sunuyor. Öte yandan cihazın 4230 mAh batarya kapasitesi bulunmakta.

OPPO A12s

Tasarım detayları da belli olan OPPO A12s, 6.2 inçlik LCD ekrana sahip. Ekranında damla çentik tasarımı tercih edilirken, ön kamera da 5 MP değerini almakta. Arka tarafta da iki kamera bulunan cihazda kameralar sırasıyla, 13 MP ana kamera ve 2 MP derinlik sensörü olarak belirlenmiş. Açık mavi ve açık gri olmak üzere iki farklı renk seçeneğine sahip akıllı telefonun içerisinde ise Android 9 tabanlı ColorOS 6.1 bulunmakta. Fiyat performans olarak alt seviye bir cihaz olarak karşımıza çıkan A12s, Kamboçya ülkesinde 129 dolar fiyat etiketi ile piyasaya çıkacak. Dünya geneli satış fiyatının da bu değere yakın olması bekleniyor. Bu nedenle ülkemiz sınırları içerisinde uygulanan yeni düzenlemeler bu cihazı da etkileyecek gibi gözüküyor

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

%100 elektrikli 2021 BMW iX3 tanıtıldı!

Uzun zamandır kamuflajlı testleri ve sızıntılarıyla heyecanlandıran, BMW‘nin ilk elektrikli SUV‘si sonunda tanıtıldı. Karşınızda BMW iX3!


İlginizi çekebilir: Efsane Ford Bronco geri döndü!

reklam

Güncel X3 modelini baz alan iX3, 80 kWh pil paketine sahip. 282 beygir güç ve 400 Nm tork değerlerine sahip motora, beşinci nesil eDrive sistemi eşlik ediyor. Arkadan çekişli olmasıyla BMW-severlerin beğenisini kazanması beklenen iX3, 0-100 km/s hızlanmasını 6.8 saniyede tamamlıyor. Aracın maksimum hızı ise 180 km/s ile sınırlandırılmış. Ayrıca tüm modellerde standart olarak elektronik kontrollü adaptif süspansiyon yer alıyor.

BMW’nin dediğine bakılırsa iX3,  WLTP döngüsüne göre tam şarjla 460 km menzil sunuyor. 150 kWh değerine kadar hızlı şarja uyumlu aracın %0’dan %80 doluluğa ulaşması 34 dakika sürüyor. Ayrıca 10 dakikalık hızlı şarj ile 100 km‘lik menzile sahip olabiliyorsunuz.

Yeni iX3’ün tasarımı

Dış tasarımı ile normal X3’e çok benzese de iX3, bazı tasarım detaylarıyla kendini hemen ayırt ettiriyor. Kapalı ön böbrekler hava direncini azaltırken, aerodinamik 19 inç jantlar ise sürtünme katsayısını %5 kadar azaltıyor. %5 az gibi gözüküyor fakat iX3’e fazladan 10 km menzil sağlıyor. Bu arada iX3’ün sürtünme katsayısı da 0.29 olarak açıklanmış.

Aracın “elektrikliyim ben” vurgusu kabin içinde de devam ediyor. Bol miktarda “i” logosu ve elektrikli araçlarda bulunan tipik ekranlar araçta yer alıyor. Koltuklarda standart veya spor olmak üzere iki çeşit bulunurken, iç kaplamalar için beş farklı seçenek sunuluyor. Dış renkler içinse Metalik Karbon Siyahı, Sophisto Grisi, Metalik Mineral Beyazı, Metalik Piedmont Kırmızısı, Metalik Fitonik Mavi ve Metalik Kaşmir Gümüşü olarak altı farklı seçenek bulunuyor.

Yeni iX3’ün bazı teknik detayları

BMW, iX3’ün aktarma organlarıyla gurur duyduğunu söylüyor. Elektrik motoru, güç elektroniği ve şanzıman ilk kez ortak bir kutuda düzenlenmiş. Böylelikle bu sistem, farklı araç türlerinde daha kolay kullanılabilirlik sağlıyor. Ayrıca beşinci nesil eDrive sistemi, mevcut elektrikli modellerdeki eDrive sistemine göre %30 daha fazla güce sahip.

Beşinci nesil eDrive sistemine ait soğutma sistemi de BMW’nin bir diğer gurur duyduğu yeniliği. Bu sistem pillerin ideal sıcaklığını koruyarak, performansı yüksek tutmak adına -30 Celcius dereceye kadar çalışabiliyor.

Yeni BMW iX3, Alman üreticinin gelecek üç yeni modelinden birisi olacak. Diğer iki model ise 2021 sonuna kadar gelmesi beklenen yeni i4 ve iNext SUV’un seri üretim versiyonu olacak. Bu üç model de, BMW’nin Shenyang (Çin) fabrikasında üretilecek.

Kaynak: Carscoops, BMW

MSI reklamı
Devamını oku

Genel

Efsane Ford Bronco geri döndü!

1960‘lı yıllardan beri tanınan Ford Bronco, 2021 model yılı için geri döndü. Kendisi Jeep Wrangler‘in en büyük rakibi olarak görülüyor.


İlginizi çekebilir: 2021 BMW M3 ve M4, Nürburgring’te adeta şov yapıyor!

reklam

Ford, yeni Bronco’yu tasarımdan çok işlevselliğe odaklı bir model olarak yarattığını söylüyor. Aracın geliştirilme sürecinde forumları dahi gizlice takip ettiklerini söylediler. Hatta Polaris RZR gibi aynı segmentte olmayan, ekstrem arazi araçlarla bile kıyas ederek geliştirmişler.

Yeni Bronco, 294 mm yerden yüksekliği ve 851 mm sudan geçiş yeteneği ile dikkat çekiyor. Ayırca 29 derecelik kesişme açısı ve 37.2 derecelik kalkış açısına sahip bir Bronco’yu da satın alabiliyorsunuz. Tabi 35 inçlik tekerlekleri ile sipariş ederseniz.

2021 Bronco’nun performans bilgileri

Yeni Bronco’da iki adet motor seçeneği yer alıyor. İkisinde de EcoBoost teknolojisi olan motorlardan biri 270 beygir güç ve 420 Nm torka sahip 2.3 litrelik 4-silindirli ünite. Diğer seçenek ise 310 beygir güç ve 542 Nm torka sahip 2.7 litre V6 ünite.

Şanzıman seçenekleri arasında ise 7 ileri manuel (sadece 4-silindirli modelde standart) ve 10 ileri otomatik sistemler yer alıyor. Ayrıca iki farklı 4×4 sistem seçeneği de yeni Bronco’da mevcut. Giriş seviye 4×4 sistemde iki vitesli elektronik kavramalı transfer kutusu yer alıyor. Gelişmiş 4×4 sistemde ise elektromekanik transfer kutulu, 4H bağlantısı yer alıyor. Eğer ciddi arazi koşulları ile başa çıkacak bir sistem arıyorsanız, manuel 4 silindirli ve gelişmiş 4×4 sistemli Bronco’nun iyi bir seçim olacağı söyleniyor.

Yeni Bronco’da bulunan Trail Toolbox adı verilen sistem ile her türlü yol koşulunda en iyi performansı almak mümkün kılınmış. Düşük hızlarda seyir kontrolü olan Trail Control, tork vektörleme ile dönüş yarıçapını azaltan Trail Turn Assist ve Trail One-Pedal Drive sistemi ile kayalık yollarda daha hassas ve güvenli bir sürüş vadediliyor.

Yeni Bronco’nun karoser seçenekleri

İki farklı gövde şekli bulunan Bronco, 2 ve 4 kapılı olarak karşımızda. Her iki modelde de bulunan kolay çıkarılabilir özel çerçevesiz kapılar ile Jeep Wrangler‘e göz kırpılmış.  Her kapının içinde yer alan büyük torbalar ile çıkarılan kapıları bagajınızda dahi saklayabiliyorsunuz. Ayrıca ön çamurluğa monteli aynaları ile kapıları çıkarsanız bile aynaların yerinde kaldığını belirtelim.

İki kapılı Bronco’larda kolayca çıkartılabilir üç parçalı sert tavan yer alıyor. Dört kapılı modellerde ise çıkartılabilir dört parçalı yumuşak tavan standart olarak geliyor. Fakat isteğe bağlı olarak hem sert hem de yumuşak tavanı birlikte alabiliyorsunuz. Ford’un iddiasına göre bütün tavanı, sadece içeriden panellerin mandallarını açarak tek başınıza açabiliyorsunuz.

Kişiselleştirme seçenekleri ise oldukça geniş. Farklı tipte kapılar, entegre vinçli modüler çelik tamponlar, çeşitli ön ızgaralar, tavan rayları, LED ışık çubukları ve çeşitli çamurluk tasarımları gibi seçenekler yeni Bronco ile alınabiliyor.

Yeni Bronco’nun kabini nasıl?

Dış kısımda olduğu gibi iç tasarımda da orijinal Bronco modelinden ilham alınmış. Göstergeler, kontrol panelleri sade ve sezgisel bir tasarıma sahip. Kabin içindeki tahliye tapaları, su geçirmez anahtarlar ve suya dayanıklı kauçuk zemin ile bir çok hava koşuluna dayanıklı bir araç çıkmış ortaya. Ayrıca ön konsolun üst kısmında yer alan raf sayesinde akılı telefon ve aksiyon kamerası gibi birçok şeyi araca takabiliyorsunuz.

Standart olan 8 inçten, opsiyonel olan 12 inç boyuta kadar alınabilen SYNC4 bilgi-eğlence sistemi araçta yer alıyor. OTA güncellemeleri ve navigasyona da sahip olan bu sistem, 360 derece kamera sistemini de bünyesinde barındırıyor.

Yeni Bronco’da açılımı Goes Over All Terrain olan G.O.A.T (keçi olarak da algılanabilir) sistemi yer alıyor. Bu sistem ile Normal, Eco, Sport, Kaygan ve Kum, Çamurlu ve Kayalık gibi modlar arasında seçim yaparak aracın çekiş sistemini, yol şartlarına göre ayarlamak mümkün.

Araca ait bütün fiyat listesi henüz yayınlanmadı. Yalnızca 2 kapılı, 4 silindirli EcoBoost modelin fiyatı vergiler dahil 30 bin $ civarında. Ülkemize gelip gelmeyeceği henüz bilinmiyor fakat en küçük hacimli motorun 2.3 litre hacminde olduğunu düşünürsek, pek de her keseye hitap edemeyecek gibi duruyor.

Kaynak: Ford.com

MSI reklamı
Devamını oku