Sosyal medya

Genel

2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!

Mercedes, mart ayında makyajlı E-Sınıfı‘nı tanıtmıştı. İlginç tasarımıyla dikkat çeken yeni direksiyon simidine ait yeni ek bilgiler açıklandı.


İlginizi çekebilir: Lotus, motorsporları mirasını, özel Elise’lerle kutluyor!


Aracın direksiyon simidinde bulunan “çift bölgeli sensör katmanı” olarak adlandırılan sistem, sürücünün elinin direksiyonda olup olmadığını algılıyor.Söz konusu sensörler, direksiyonun ön ve arka bölgelerinde bulunuyor.

reklam
Huawei P40 reklamı

Sürücünün, direksiyona önceden dokunduğu bölgelere ve direksiyonun dönüş şeklinden, simide dokunanın sürücü olup olmadığını anlıyor. Yarı otonom sürüş esnasında aracın kendi başına gittiğini görüp, aracın “direksiyona dokun” uyarısını pek umursamayan sürücülerin sayısını oldukça azaltması bekleniyor.

Yeni E-Serisi’ne ait direksiyon simitlerinden birisi

Bu şubat ayında meydana gelen ölümcül Tesla kazası da, bu tip güvenlik önemlerinin önemini vurgular nitelikte. Olayı kısaca özetlersek söz konusu Tesla Model X sürücüsü, araç “Autopilot” modundayken, yan bariyerlerin olmadığı bir alandan geçerken aracın “direksiyona geç” uyarısını dikkate almıyor. Ve bu uyarı çarpışma olmadan 5.9 saniye önce geldiği hale sürücünün sorumsuzluğu kazaya sebep olmuş.

Yeni güvenlik teknolojisinin yanı sıra direksiyonda, dokunmatik kontrol tuşları yer alıyor. Sürücünün ses seviyesi veya hız sabitleyici ayarlarını kolayca yapabilmesini sağlayan, akıllı telefonlardaki gibi kaydırma hareketlerine olanak tanıyor. Tabi bu tuşlar, geleneksel basmalı tuşlar gibi de çalışabiliyor.

Mercedes’in iç tasarım yetkililerinden Hans-Peter Wunderlich:

Direksiyon simidi tasarımı, kendi başına bir dünya ve genelde hafife alınsa da oldukça özel mücadelelerdir. Parmak uçları, normalde fark etmediğimiz çok küçük şeyleri hissedebiliyor. Eğer bu pürüzler rahatsız edici veya direksiyon ele tam oturmuyorsa bundan hoşlanmayız. Bu dokunma hissi, beyne geri bildirim olarak gider ve arabayı beğenip beğenmeyeceğimize bile karar verir.” diyor.

Direksiyon simidi ilk kez, 1894‘te Fransız mühendis Alfred Vacheron tarafından yapıldı. Bundan önce arabalara, direksiyon kolları veya kranklar yön verirdi. Çünkü atların ulaşım aracı olarak kullanıldığı günlerden kalma bir adet olan “dizginlere asılmak” hareketini arabalarda da kullanmak istemişlerdi.

1900 yılında Daimler-Motoren-Gesselschaft şirketine ait Phoenix yarış arabasında, buna benzer bir teknoloji yer buldu. Mercedes, Simplex‘lere bir direksiyon takmaya devam edecekti. Ancak ateşleme zamanlaması ve hava-yakıt karşımı gibi motor fonksiyonlarını düzenlemek için bulunan kollardan dolayı günümüz direksiyonlarından biraz uzaktı.

Direksiyonlara 1920‘lerde kornalar eklendi ve 1950‘lerde vites kolu eklendiğinde bu gelişim hız kazandı. Daha sonra şirket, yol bilgisayarı ve hava yastıkları gibi daha modern özellikleri tanıttı.

 

Teknoloji dünyasına dair gelişmeleri severek takip ediyorum ve bunları çevremle paylaşmayı seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

2021 BMW 4 Serisi tanıtıldı!

Geçen sene Frankfurt Otomobil Fuarı‘nda tanıtılan BMW Concept 4‘ten ilham alınarak tasarlanan yeni nesil BMW 4-Serisi, bugün öğle saatlerinde online olarak tanıtıldı.


İlginizi çekebilir: Sony, PlayStation 5 tanıtımını erteledi!


2. nesil 4-Serisi, eski nesline göre daha keskin tasarım çizgilerine sahip. Araç, eski nesline göre hatırı sayılır miktarda büyüdü. Yeni 3-Serisi ile kıyaslandığında 56 mm daha uzun, 25 mm daha geniş, 56 mm daha alçak ve arka iz açıklığı 25 mm daha geniş. Bagaj hacmi ise 440 litre olarak açıklandı.

reklam
Huawei P40 reklamı

Sızıntıların ortaya çıktığı ilk günden beri en çok konuşulan konu, dikey olarak büyüyen böbrek ızgara oldu. Fakat yine de araç, Alman üreticinin lüks ve sportif hatlarını başarıyla temsil ediyor gibi görünüyor.

Aracın dış tasarımına genel olarak baktığımızda küçük bir 8-Serisi gibi görünüyor. Önden arkaya doğru gidildikçe giderek genişliyor gibi görünen bir omuz çizgisi aracın duruşunu güçlendiren detaylar arasında. Ön ve arka LED far grupları, önceki nesle göre incelen tasarımıyla oldukça dikkat çekiyor.

İç mekanda ise 10.25 inç bilgi-eğlence ekranı ve opsiyonel 12.3 dijital gösterge paneli, yeni tasarıma sahip orta konsol, yeni direksiyon simidi ve yeni koltuklar göze çarpan ilk detaylar arasında yer alıyor. Eski nesline göre akustik ve termal konforun hissedilir derecede arttığı söyleniyor. Sunroof paneli ise eskiye göre 24 mm daha büyüyen araçta, yeni 3 bölgeli otomatik klima standart olarak geliyor. Welcome Light Carpet özelliğine sahip ortam aydınlatması, Harman Kardon surround ses sistemi ve BMW Display Key ile uzaktan kontrol edilebilen ısıtıcı gibi özellikler de yeni 4-Serisi’yle alınabiliyor.

Yeni 4-Serisi’nin sunduğu diğer teknolojiler

El hareketleriyle kontrol edilebilen iDrive sistemi, sesle kontrol edilebilir BMW Akıllı Kişisel Asistan‘ı da içeriyor. Apple CarPlay ve Android Auto da araçta unutulmamış. Yeni bulut temelli BMW Maps navigasyon sistemi araçta standart olarak geliyor. Gerçek zamanlı trafik bilgisi verebilen sistem, eski nesildeki sisteme göre daha hızlı ve hassas bir hale getirilmiş. Yeni nesil BMW Head-Up Display, eskisine göre %70 daha geniş yansıtma alanına sahip. Dijital gösterge panelinde 3 boyutlu çevre görselleştirici yer alıyor. Bu özellik ile aracın ve çevrenin modellemesi ekrana yansıtılarak sürücüye kolaylık sağlamak amaçlanmış. Ayrıca aktif yardım sistemleri de araçta yer alıyor.

Ön ve arka park sensörleri standart olarak gelirken, sizin yerinize aracı kontrol ederek park etmenizi kolaylaştıran opsiyonel Park Asistanı, artık aracı park alanından çıkarmanıza da yardımcı oluyor. Park Asistanı Plus opsiyonu ise Park View, Panaroma View, 3D Top View ve Remote 3D View özelliklerine sahip olacak. Ayrıca BMW Drive Recorder özelliği, aracın çevresinin 40 saniyeye kadar video kaydını tutabiliyor.

Motor seçeneklerine baktığımızda ise en üstte M440i xDrive yer alıyor. Ayrıca bu seçenek, şimdiye kadar 4-Serisi modelleri arasındaki ilk M Performance modeli olma özelliğini de taşıyor. Turboşarjlı 3.0 litre sıralı 6 silindirli motor, 374 beygir güce sahip. 8 ileri otomatik şanzımanla alınabilen bu motorda, ekstra 11 beygir katkıda bulunan 48V hafif hibrit sistem bulunuyor. Yeni M4 gelene kadar en güçlü model M440i xDrive olacak. Diğer motor seçenekleri ise şu şekilde:

BMW 420i:

  • 1998 cc, sıralı 4 silindir
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 184 beygir güç, 300 Nm tork
  • 0-100: 7.5 saniye
  • Ortalama tüketim: 5.6 l/100 km
  • Avrupa’da 45 bin 800 €’dan başlıyor

BMW 430i:

  • 1998 cc, sıralı 4 silindir
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 258 beygir güç, 400 Nm tork
  • 0-100: 5.8 saniye
  • Ortalama tüketim: 5.9l/100 km
  • Avrupa’da 50 bin 800 €’dan başlıyor

BMW M440i xDrive: 

  • 2998 cc, sıralı 6 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 374 beygir güç, 500 Nm tork
  • 0-100: 4.5 saniye
  • Ortalama tüketim: 6.9 l/100 km
  • Avrupa’da 66 bin 900 €’dan başlıyor

BMW 420d: 

  • 1995 cc, sıralı 4 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 190 beygir güç, 400 Nm tork
  • 0-100: 7.1 saniye
  • Ortalama tüketim: 4.1 l/100 km
  • Avrupa’da 48 bin 300 €’dan başlıyor

BMW 420d xDrive: BMW 420d’den farklı olarak,

  • 0-100: 7.4 saniye
  • Ortalama tüketim: 4.4 l/100 km
  • Avrupa’da 50 bin 800 €’dan başlıyor

BMW 430d xDrive: 

  • 2993 cc, sıralı 6 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 286 beygir güç, 650 Nm tork
  • 0-100: 5.2 saniye
  • Ortalama tüketim: 6.2 l/100 km
  • Mart 2021‘de satışa sunulacak

BMW M440d xDrive: 

  • 2993 cc, sıralı 6 silindir + 48V hafif hibrit
  • 8 ileri Steptronic şanzıman
  • 340 beygir güç, 700 Nm tork
  • 0-100: 4.7 saniye
  • Ortalama tüketim: 6.7 l/100 km
  • Mart 2021‘de satışa sunulacak

Yeni BMW 4-Serisi’nin Kasım 2020’de satışa çıkması bekleniyor.

Devamını oku

Akıllı Telefon

Redmi Note 9S vs Redmi Note 8 Pro karşılaştırma – Hangisini almalı?

Yazan:

Redmi Note 9S vs Redmi Note 8 Pro karşılaştırma - HANGİSİNİ ALMALI?

Redmi Note 9S vs Redmi Note 8 Pro karşılaştırma videomuzda, son dönemin iki popüler akıllı telefonunu kıyaslıyoruz. Bugünün güncel fiyatlarıyla Redmi Note 9S mi, yoksa Redmi Note 8 Pro mu?

İlginizi çekebilir: Redmi Note 9S inceleme

Güncel fiyatlar

Bugün internette gördüğümüz Xiaomi Türkiye garantili fiyatlar şu şekilde:

reklam
Huawei P40 reklamı
  • Redmi Note 8 Pro – 2700 TL (64 GB)
  • Redmi Note 9S – 2800 TL (64 GB)

Ancak bu noktada Note 8 Pro modelinin hem 64 GB hem de 128 GB depolama olan sürümünde 6 GB RAM olduğunu, Redmi Note 9S  modelinde ise baz modelde 4 GB, üst versiyonda ise 6 GB RAM olduğunu unutmayın.

Redmi Note 9S vs Redmi Note 8 Pro karşılaştırma – Tasarım ve ekran farkılıkları

Her iki modelin de önü ve arkası Corning Gorila Glass 5, yan çerçeveleri ise plastik malzeme kullanıyor. Ön taraftan baktığınızda Note 9S modelinde delik çentik, Note 8 Pro modelinde ise damla çentik tasarımının kullanıldığını görüyoruz. Her iki modelin de kalınlıkları birebir aynı ve ağırlıkları da çok benzer. Tasarımsal açıdan iki cihazın ayrıldığı konu parmak izi sensörü. Note 9S modelinde yan tarafta, Note 8 Pro modelinde ise arka tarafta yer alıyor.  Ayrıca Note 9S modelinde çift SIM kart + microSD kart kullanılabiliyorken, Note 8 Pro modelinde hibrit yapı yer alıyor. Yani çift SIM kart kullanmak isterseniz microSD kart kullanamıyorsunuz.

Ekrana geçtiğimizde Note 9S modelinde yer alan 6.67 inç boyutlu ekran, Redmi Note 8 Pro modelindeki 6.53 inç boyutlu ekrana göre daha büyük. Her iki cihazda da IPS LCD ve Full HD+ çözünürlük kullanılıyor. Parlaklık konusunda ise 640 nit parlaklığı ile Redmi Note 8 Pro, 575 nit parlaklığına göre Redmi Note 9S’ten daha parlak bir ekran sunuyor.

Performans kıyaslaması

Redmi Note 9S modelinde Snapdragon 720G, Redmi Note 8 Pro modelinde ise MediaTek Helio G90T işlemcisi yer alıyor. Bu iki işlemci sundukları işlem ve grafik performansıyla çok benzer sonuçlar veriyor. Hem sentetik testlerde hem de oyun testlerinde bunu görebiliyoruz. Ancak iş güç verimliliği kısmına geldiğinde, Snapdragon 720G‘nin çok daha iyi olduğu su götürmez bir gerçek.

Donanım tarafında ayrıca RAM konusunda iki cihaz ayrılıyor. Zira Note 9S‘in baz modelinde 4 GB RAM yer alırken, Redmi Note 8 Pro modelinde her iki sürümde de 6 GB RAM bulunuyor.

Redmi Note 9S vs Redmi Note 8 Pro karşılaştırma – Kamera

Her iki model de arka tarafta 4 kamera yer alıyor ve şöyle sıralanıyor:

Redmi Note 9S: 48 MP (ISOCELL Bright GM2) ana kamera, 8 MP ultra geniş açı, 5 MP makro, 2 MP derinlik

Redmi Note 8 Pro: 64 MP (Samsung GW1) ana kamera, 8 MP ultra geniş açı, 2 MP makro, 2 MP derinlik

Fotoğraf sonuçlarına baktığımızda özellikle düşük ışıktaki başarısı nedeniyle Redmi Note 9S‘in gözle görülür şekilde daha iyi sonuçlar verdiği aşikar.

Batarya performansı

Redmi Note 9S modelinde 5020 mAh, Redmi Note 8 Pro modelinde ise 4500 mAh batarya bulunuyor. İki telefon da 18W hızlı şarj destekliyor. Hem kapasite farkı hem de işlemci farkı dolayısıyla pil ömrü konusunda da açık ara galip Redmi Note 9S oluyor.

Devamını oku

Genel

Sony, PlayStation 5 tanıtımını erteledi!

Yazan:

Sony PlayStation 5

Sony, PlayStation 5 oyun konsolunu merakla bekleyen hayranlarını üzdü. Firma yaptığı paylaşım ile tanıtımın ileri bir tarihe atıldığını duyurdu.


İlginizi çekebilir; PlayStation 5 oyun konsoluna ait tüm özellikler açıklandı!


ABD’de yaşanan olaylar PlayStation tanıtımını etkiledi!

Oyun dünyasının en hareketli dönemlerini yaşadığı şu günlerde, gözler yeni çıkacak oyun konsollarında idi. Bu piyasanın en önemli iki oyuncusundan Microsoft geçtiğimiz ay yeni konsolunu tanıtır iken, herkes merakla PlayStation tarafından gelecek gelişmeleri takip ediyordu. Daha önce konsolun özelliklerini açıklayan firma, 4 Haziran 2020 tarihinde de tanıtım yapmayı planlıyordu. Ancak görünüşe göre planlarda değişiklik oldu. PlayStation Instagram hesabından yaptığı paylaşım ile etkinliğin ertelendiğini duyurdu. Kutlama yapmak için doğru zaman olmadığını belirten firma, daha önemli seslerin duyulmasının gerektiğini belirterek, şu an için ön planda olmamalarının daha doğru olacağını duyurdu.

reklam
Huawei P40 reklamı

Bu paylaşım tahmin edildiği üzere ABD‘de yaşanan ırkçılık karşıtı protestolar için yapıldı. Sony, daha önemli konuların gündemi meşgul etmesi gerektiğini düşünerek tanıtım etkinliğini erteleme kararı aldı. Tam olarak hangi tarihlerde yapılacağı aktarılmayan etkinlik için firma, beklemekte kalın dedi. Gün geçtikçe etkisi artan protestolar karşısında firmalar da belli oranlarda aksiyon almaya başladı. Sony de tıpkı Google ve Electronic Arts gibi etkinlik erteleme yoluna başvurdu. Bakalım ilerleyen günlerde etkinlik erteleme yoluna giden başka firma olacak mı bekleyip göreceğiz. Ancak görünen o ki protestolar kolay kolay yakın bir tarihte sonuçlanmayacak ve olası birkaç etkinlik bu durum karşısında ertelenecek gibi gözüküyor.

Devamını oku