Haftanın Seçkisi

ios 27 nasıl olacak yenilikler neler

iOS 27 nasıl olacak? Apple üzecek!

24 Kasım 2025
Özge Eren çifti

Özge Eren çifti dün ayrıldı bugün barıştı!

20 Kasım 2025
samsung galaxy s26 çıkış tarihi ne zaman

Galaxy S26 serisi çıkış tarihi sızdırıldı!

22 Kasım 2025
Huawei MatePad Edge

Huawei MatePad Edge tanıtıldı! İşte özellikleri

26 Kasım 2025
Huawei Mate 80 Pro Max

Huawei Mate 80 Pro Max tanıtıldı! İşte özellikleri

26 Kasım 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
  • 5G Telefonlar
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result
Reklam

2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!

Yazı: Kağan Özçelik
8 Mayıs 2020
Kategori: Genel, Haber, Otomotiv
Okuma süresi: 2 dakika
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!

Mercedes, mart ayında makyajlı E-Sınıfı‘nı tanıtmıştı. İlginç tasarımıyla dikkat çeken yeni direksiyon simidine ait yeni ek bilgiler açıklandı.


İlginizi çekebilir: Lotus, motorsporları mirasını, özel Elise’lerle kutluyor!


Aracın direksiyon simidinde bulunan “çift bölgeli sensör katmanı” olarak adlandırılan sistem, sürücünün elinin direksiyonda olup olmadığını algılıyor.Söz konusu sensörler, direksiyonun ön ve arka bölgelerinde bulunuyor.

Sürücünün, direksiyona önceden dokunduğu bölgelere ve direksiyonun dönüş şeklinden, simide dokunanın sürücü olup olmadığını anlıyor. Yarı otonom sürüş esnasında aracın kendi başına gittiğini görüp, aracın “direksiyona dokun” uyarısını pek umursamayan sürücülerin sayısını oldukça azaltması bekleniyor.

2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
Yeni E-Serisi’ne ait direksiyon simitlerinden birisi

Bu şubat ayında meydana gelen ölümcül Tesla kazası da, bu tip güvenlik önemlerinin önemini vurgular nitelikte. Olayı kısaca özetlersek söz konusu Tesla Model X sürücüsü, araç “Autopilot” modundayken, yan bariyerlerin olmadığı bir alandan geçerken aracın “direksiyona geç” uyarısını dikkate almıyor. Ve bu uyarı çarpışma olmadan 5.9 saniye önce geldiği hale sürücünün sorumsuzluğu kazaya sebep olmuş.

Yeni güvenlik teknolojisinin yanı sıra direksiyonda, dokunmatik kontrol tuşları yer alıyor. Sürücünün ses seviyesi veya hız sabitleyici ayarlarını kolayca yapabilmesini sağlayan, akıllı telefonlardaki gibi kaydırma hareketlerine olanak tanıyor. Tabi bu tuşlar, geleneksel basmalı tuşlar gibi de çalışabiliyor.

Mercedes’in iç tasarım yetkililerinden Hans-Peter Wunderlich:

“Direksiyon simidi tasarımı, kendi başına bir dünya ve genelde hafife alınsa da oldukça özel mücadelelerdir. Parmak uçları, normalde fark etmediğimiz çok küçük şeyleri hissedebiliyor. Eğer bu pürüzler rahatsız edici veya direksiyon ele tam oturmuyorsa bundan hoşlanmayız. Bu dokunma hissi, beyne geri bildirim olarak gider ve arabayı beğenip beğenmeyeceğimize bile karar verir.” diyor.

2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!

Direksiyon simidi ilk kez, 1894‘te Fransız mühendis Alfred Vacheron tarafından yapıldı. Bundan önce arabalara, direksiyon kolları veya kranklar yön verirdi. Çünkü atların ulaşım aracı olarak kullanıldığı günlerden kalma bir adet olan “dizginlere asılmak” hareketini arabalarda da kullanmak istemişlerdi.

1900 yılında Daimler-Motoren-Gesselschaft şirketine ait Phoenix yarış arabasında, buna benzer bir teknoloji yer buldu. Mercedes, Simplex‘lere bir direksiyon takmaya devam edecekti. Ancak ateşleme zamanlaması ve hava-yakıt karşımı gibi motor fonksiyonlarını düzenlemek için bulunan kollardan dolayı günümüz direksiyonlarından biraz uzaktı.

Direksiyonlara 1920‘lerde kornalar eklendi ve 1950‘lerde vites kolu eklendiğinde bu gelişim hız kazandı. Daha sonra şirket, yol bilgisayarı ve hava yastıkları gibi daha modern özellikleri tanıttı.

2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!
2021 Mercedes E-Sınıfı, kapasitif direksiyonuyla geliyor!

 

Kağan Özçelik

Kağan Özçelik

Otomotiv ve teknoloji dünyasına dair gelişmeleri takip etmeyi seviyorum.

Reklam

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
  • 5G Telefonlar

Copyright © 2025, EMY Medya