Sosyal medya

Mobil

ZTE, 5G destekli Axon 11’i tanıttı!

ZTE Axon 11

ZTE bugün erken saatlerde 5G destekli telefonu Axon 11’i tanıttı. Cihaz gücünü Snapdragon 765G yonga setinden alıyor.

İlginizi çekebilir: Redmi Note 9s fiyatı ve özellikleri

reklam
Aorus reklamı

ZTE Axon 11’in  fiyatı ve özellikleri

Çinli akıllı telefon üreticisi ZTE bugün 5G destekli orta sınıf telefonu Axon 11’i nispeten uygun bir fiyat ile tanıttı. Şirketin bu hamlesi orta sınıf bandında ve altında 5G destekleyen cihazların yaygınlaşabilmesi için önemli bir adım.

Yeni Axon 11 5G, bizleri ön tarafında su damlası şeklinde bir çentik ve 20MP ön kamera ile karşılıyor. Cihaz 6.47-inç büyüklüğünde FHD+ çözünürlüğe sahip Amoled bir panel ile birlikte geliyor. Ek olarak telefon kavisli bir ekran yapısı ile kullanıcılara daha iyi bir ekran deneyimi sunuyor. Axon 11 5G modeli gücünü 7nm üretim süreci ile üretilmiş Qualcomm Snapdragon 765G yonga setinden alıyor. Ayrıca 8GB’a kadar RAM ve 256GB’a kadar depolama imkanları sunabilmekte. Telefonun arkasında 64MP birincil sensör, 8MP ultra geniş açılı lens, 2MP makro kamera ve 2MP derinlik sensörü bulunan dörtlü kamera kurulumu bizleri karşılıyor.

Adventure İstanbul

ZTE Axon 11

Orta sınıf 5G telefonu olarak ifade edebileceğimiz Axon 11 ayrıca Qualcomm Quick Charge 4+ desteği ve ekran içerisine gizlenmiş parmak izi sensörüne sahip. Cihaz 4.000mAh batarya ve Android 10’la birlikte 2020’de tanıtılan cihazlardan beklenilen standartları kullanıcılarına sunuyor.

ZTE Axon 11 5G, 6GB/ 128GB sürümü 380 dolar (2.698 yuan) ve 8GB/128GB sürümü 420 dolar (2.998 yuan) fiyat etiketi ile Çin’de ön siparişe açıldı. Son olarak 8GB/256GB sürümü 480 dolar (3.398 yuan) fiyat etiketi ile kullanıcılara sunuldu. ZTE Axon 11 5G modelini Çin dışındaki pazarlara sunmak için herhangi bir duyuru henüz yapmadı.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

GSM

Türk Telekom’dan Juniper Networks işbirliği

Yazan:

Türk Telekom ve yapay zekâ tabanlı güvenli ağlar konusunda deneyimli şirket Juniper Networks, 5G teknolojilerinde önemli bir iş birliğine imza attı. Türk Telekom Grubu şirketi Argela’nın ABD’deki iştiraki Netsia’nın sunduğu patentli RIC teknolojisi; Juniper’in ürün portföyüne dahil edilerek tüm dünyada mobil ağlara verimlilik ve esneklik sunacak.


İlginizi çekebilir: Uber İstanbul sınırları içerisinde sarı taksiyle faaliyetlerine başladı

reklam
Aorus reklamı

 

 

Adventure İstanbul

Türk Telekom’un teknoloji ihracı yolunu açan iş birliğinde iki şirketin telekomünikasyon alanında odak noktası olan  5G ve hizmet sağlayıcılarına yönelik yeni nesil iletişim çözümleri konusunda teknoloji üretimi ve geliştirmelerini içeriyor.

Türk Telekom ve güvenli yapay zekâ tabanlı ağlar konusunda uzman Juniper Networks, 5G’yi destekleyen teknolojiler üzerine iş birliği yaptı. Anlaşma ile Türk Telekom Grup şirketlerinden Argela’nın ABD’deki iştiraki Netsia’ya ait Radyo Akıllı Kontrolcü teknolojisi Juniper tarafından daha da geliştirilerek; Juniper’in orkestrasyonuna dahil edilecek. Böylece hizmet sağlayıcılara uçtan uca ağ dilimlemeyi ve düzenlemekte güvenli, garantili bir hizmet deneyimi sunulması amaçlanıyor. İmza töreninde konuşan Türk Telekom CEO’su Ümit Önal, “Kapsamlı iş birliğimiz ile dünyaya teknoloji ihraç etme konusunda kararlılığımızı gösteren somut bir adım daha attık” dedi.

Önal: “Türk mühendisliğinin başarısını dünyanın hizmetine sunuyoruz”

Önal, şunları söyledi: “Küresel 5G standartlarını belirlemede etkin rol oynayacak en yeni RIC teknolojileri üzerinde uzun zamandır çalışıyoruz. Netsia’nın geliştirdiği yazılımlar, geleceğin mobil iletişim ihtiyaçları için yüksek kapasiteli, ölçeklenebilir, esnek, kişiselleştirilmiş ağ ve hizmet çözümleri sağlıyor. Netsia’nın bilgi birikimi ve ürünleştirme kapasitesinin Juniper’in müşteri ağı ve coğrafi erişimi ile birleşmesiyle güçlü bir sinerji yakaladık. Juniper ve Netsia, şimdiden bu işbirliğimizi SDN özellikli geniş bant erişim alanına genişletmenin yollarını aramaya başladılar bile. Türk Telekom Grubu olarak, Türk mühendisliğinin başarısı olan ürünlerimizi dünyanın hizmetine sunmaktan büyük mutluluk duyuyoruz” dedi.

Juniper Networks CEO’su Rami Rahim, şöyle konuştu:

“Juniper olarak, 5G uygulamaları için önümüzdeki on yılda doğru hizmet deneyimini sağlamanın anahtar önemde olduğuna inanıyoruz. Birinci sınıf RIC teknolojisinin geliştirilmesi ve entegrasyonu, uçtan uca ağ dilimleme ve yapay zekâ odaklı hizmet deneyiminin gücünü birleştirerek bizleri bu vizyona bir adım daha yakınlaştırıyor. Türk Telekom ve Netsia ile olan dinamik iş birliğimizi, teknoloji geliştirmeye açık bir yaklaşım, uç hizmet noktalarında programlanabilir teknolojilerin önemi ve yerel bulut altyapısına doğru ilerlemeye dayanan ortak ilkeler üzerine kurduk. Kısacası, kurumlarımız bulutun ağ, ağın da bulut olduğu konusunda hemfikirler.”

Afet anlarında çözüm sağlıyor

Open RAN (Açık Radyo Erişim Ağı) teknolojisini operasyonel hâle getiren işleviyle RIC, dilimlenmiş mobil ağların bulut üzerinden akıllı denetimine imkan tanıyor, verimlilik ve esneklik sağlıyor. Bu dilimleme teknolojisi, baz istasyonunu sanal olarak programlayarak baz istasyonuna istenen kapasitenin verilmesini sağlıyor. Bu sayede afet anlarında  kurtarma ekiplerinin aramalarını önceliklendirmek; ve belli bir bölgenin kapasitesini artırarak başarısız aramaların önüne geçmek de mümkün.

Küresel 5G ekosistemini güçlendirecek

Bu iş birliği, Türk Telekom ve tüm operatörlerde açık ve akıllı 5G radyo altyapısının yayılımını gerçekleştirerek Open RAN ​​ve 5G ekosistemini güçlendirecek. Operatörlere, performans artışı, verimlilik ve ölçeklenebilirlik gibi operasyonel ve ticari fayda sağlayacak. Türk Telekom’un, yeni nesil Open RAN ve 5G dağıtımını desteklemek maksadıyla; 2021 sonundan itibaren Juniper’in ürün ve çözümlerini ekosistemine dağıtması amaçlanıyor. RIC teknolojisinin Juniper’in ürün portföyüne entegrasyonunu hızlandırmak amacıyla Netsia’nın teknik alandaki uzman kadrosu da Juniper ekibine kalıcı bir şekilde transfer edilecek.


Dizüstü bilgisayarlar ve oyuncu ekipmanları dahil olmak üzere pek çok farklı kategoride sizler için seçtiğimiz teknolojik ürünlere, Hepsiburada ve Trendyol üzerinden ulaşmak için tıklayınız!


 

 

 

 

Devamını oku

Haber

Instagram, Reels ve Hikayelere yeni yaratıcı araçlar ekliyor

Instagram, hem Reels hem de Hikayelerdeki yaratıcı seçeneklerinize bazı yeni eklemeler ekledi ve aynı zamanda mevcut birkaç işlevi değiştirdi.  İlk olarak, sosyal medya uzmanı Matt Navarra tarafından paylaşıldığı üzere, Instagram’ın Reels’da Reels kompozisyon araçlarınıza yeni ‘Audio Mix’ ve Voice-over ‘seçenekleri eklediği bildirildi.


İlginizi çekebilir: Instagram 4 kolay adımda Facebook’a nasıl bağlanır?

reklam
Aorus reklamı

Instagram Reels yeni özellikler neler?

Seçenekler, kullanıcıların Reels kliplerine ses veya müzik klibi yoluyla ek ses parçaları eklemelerine olanak sağlarken, sunumunuzu daha fazla düzenlemek için ses seviyesi kontrolleri de sağlıyor. TikTok da aynı işleve sahip, bu yüzden onun aynı zamanda TikTok’un bir kopyası olan Reels de bu özelliğin görünmesi şaşırtıcı değil. Reels composer ekranının üst kısmındaki mikrofona dokunarak yeni ‘Sesi karıştır’ ve Seslendirme ‘seçeneklerine erişebilirsiniz. Navarra, Instagram’ın artık kliplerinizin sol üst kısmına bir ‘Reels” sekmesi eklediğini ve Reels kliplerinizin yeniden paylaşılması durumunda marka bilincini oluşturmaya yardımcı olacağını belirtti.

Instagram, Reels ve Hikayelere Yeni Yaratıcı Araçlar Ekliyor

Adventure İstanbul

Buna ek olarak, Lindsey Gamble, Instagram’ın Reels içindeki ‘Klipleri Düzenle’ seçeneğini de güncellediğini duyurdu. Özellik, kullanıcılara her bir öğeyi değiştirmek için daha spesifik kapasite sağlıyor. Instagram, iyileştirilmiş kırpma ve silme seçenekleri dahil olmak üzere, Reels düzenleme seçeneklerini Eylül ayında güncelledi. Ancak bu yeni kontrol, her bölümde daha özel düzenleme kapasitesi sağlıyor gibi görünüyor. Gamble ayrıca, Reels için Markalı İçerik etiketlerinin artık daha fazla kullanıcı için göründüğüne dikkat çekiyor.

Hikayalerde “Kamera Kabini” özelliği

Instagram Hikayelerinde, Amrit Kumar isimli bir kullanıcı, sırayla çekim yapan yeni bir ‘Kamera Kabini’ modunun ekran görüntüsülerini paylaştı.

Bazı kullanıcılar, aynı işlevi kolaylaştıran, düğmeye tekrar tekrar basmanıza gerek kalmadan aynı anda birkaç fotoğraf çeken yeni bir ‘Çoklu çekim’ modu da görüyor. Mobil geliştirici Alessandro Paluzzi, Hikayeler’de fotoğrafa / videoya uygulanacak filtrenin yoğunluğunu ayarlamanıza olanak tanıyan yeni bir ‘Renk Filtresi’ modunun bu görüntüsünü de kullanıcılarla paylaştı.

Bunların tümü nispeten küçük eklemeler. Ancak Reels ve Hikayelerinizi öne çıkarmada işe yarayabilirler.
Instagram her biri için tam çıkış tarihlerini onaylamadı. Ancak uygulamanızı en son güncellemeden sonra kontrol etmediyseniz, bir göz atıp araçlarınızda nelere erişebildiğinize bakabilirsiniz.

Devamını oku

Haber

LinkedIn, hikayelerinde reklam test etmeye başlıyor

LinkedIn, Hikayelerinde Reklam Test Etmeye Başlıyor

LinkedIn, Hikayeler özelliğini Eylül ayında tüm kullanıcılara sunmasının ardından, şimdi de hikayelerinde reklamların ilk testini başlattığını duyurdu.


İlginizi çekebilir: LinkedIn yeni ‘satış öngörüleri’ ile daha fazla pazar verisi sağlıyor

reklam
Aorus reklamı

LinkedIn tarafından açıklandığı gibi:

“Bugün, Stories Ads’i sınırlı sayıda reklamverenle kapalı beta sürümünde tüm dünyadaki üyelerle test ettiğimizi duyurmaktan heyecan duyuyoruz. Hikayelere reklam eklemek, markaların 722 milyondan fazla üyeden oluşan topluluğumuzla erişimlerini artırmalarına yardımcı olabilir. Zaten 600’den fazla reklamveren, tıklamalar, görünümler ve maliyet ölçümlerinde pozitif performans gösteren kampanyaları etkinleştirdi. ”

LinkedIn, Hikayelerinde Reklam Test Etmeye Başlıyor

Adventure İstanbul

LinkedIn Hikayeleri reklamları, pazarlamacıların LinkedIn’in çeşitli reklam hedefleme araçlarını kullanarak belirli kitlelere odaklanmasını ve onlara tam ekran video ve tek resimli reklamlarla ulaşmasını sağlayacak. LinkedIn’in Hikayeler kullanımıyla ilgili henüz herhangi bir veri sağlamadı. Sadece, Hikayelere verilen yanıtın “inanılmaz derecede olumlu” olduğunu ve hikayelerin “yüz binlerce yeni imkana” yol açtığını bildirdi. Ancak bu bilgi pek bir şey ifade etmiyor. Reklamverenler, özelliği kaç kişinin kullandığını, katılım oranlarının ne olduğunu ve insanların nasıl tepki verdiğini bilmek istiyor. Yeni bir reklam ürününün duyurusunda LinkedIn’in, eklemenin kampanyalarınız için ne anlama gelebileceğinin bir ölçüsü olarak hiçbir performans göstergesi sunmaması garip görünüyor.

Bu durum, insanların Hikayeleri LinkedIn’in umduğu kadar kullanmadığı anlamına gelebilir. LinkedIn Hikayeleri harika gidiyor olsaydı, platform bunu duyurmak isteyeceğini ister ve istatistik sunardı. Reklamlar, hikaye kullanımını artırmaya yönelik bir girişim olabilir. Fakat tatmin edici bir veri bilgisi sunulmadığından reklamcıların, platformun hikaye reklamlarına yönelmesi olası görünmüyor. LinkedIn, şu anda bir beta reklamveren grubuyla Hikaye Reklamlarını test ettiğini ve bunları 2021‘de daha geniş bir şekilde piyasaya sürmeyi planladığını söylüyor.

Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

HWP COIN’den Haberler