Sosyal medya

Otomotiv

Volvo XC60 Çin üretimini düşürüyor

Volvo XC60 modelinin Çin tesislerindeki üretimi, şirketin yeni almış olduğu karar ile düşürülüyor. Volvo XC60 ile ilgili bu kararın sebebini ise şirketin CEO’su Hakan Samuelsson açıkladı.


İlginizi çekebilir: Volvo araçlara Skype geliyor!

reklam
MSI reklamı

Volvo XC60 Volvo’nun en çok satan modeli

Volvo XC60, şirketin dünya çapında en çok sattığı model olmakla birlikte kompakt SUV sınıfındaki diğer marka araçların da en büyük rakibi konumunda. Volvo marka araçlar Dünya’da orta-üst, ülkemizde ise üst seviye fiyatlı araçlar olmalarına rağmen Alman rakipleri ile pazarda yarışa her zaman devam edebiliyorlar. Bunun sebebi ise dünyada bir “Volvo algısı”nın olması ve Volvo denilince herkesin aklına ilk başta “Güvenlik” konusunun gelmesidir.

Volvo XC60

Günümüzde çoğu markanın kullandığı güvenlik önlemlerinin bir kısmı Volvo tarafından icat edilmiştir. Volvo XC60 ve diğer yeni nesil Volvo SUV modelleri sundukları bu güvenlik donanımlarının yanı sıra lüks ve konfordan da feragat ettirmeyen SUV modelleri olarak öne çıkıyor.

Volvo XC60

Geely, Volvo’yu satın almıştı

2010 yılında Çin’li Geely markası Volvo’yu Ford Motor’dan satın almıştı. Bu hamleden sonra Volvo’nun üretim tesislerinin büyük çoğunluğu Çin’e taşınırken, Geely ve Volvo markalarının ortak Ar-Ge merkezlerinin ise İsveç’te olması kararlaştırılmıştı.

Volvo XC60

Volvo CEO’su yeni ABD politikalarını açıkladı

Dünyanın en çok satan SUV modellerinden Volvo XC60 bugüne dek Çin’de üretilip diğer ülkelere ihraç ediliyordu. Fakat ABD’nin Çin’den yapılan ithalatlara uygulayacağı yeni gümrük vergileri kararının üstünden fazla zaman geçmeden, Volvo da ABD pazarına sattığı XC60 modelleri ile ilgili almış olduğu yeni kararı açıkladı.

Londra merkezli haber ajansı Reuters’a konuşan Volvo Ceo’su Hakan Samuelsson, ABD pazarı için üretilen XC60’ların yeni vergilere maruz kalmaması için bundan sonra bu araçların üretimlerini Avrupa’da yapacaklarını açıkladı. Halihazırda ABD pazarı için üretilmiş fakat ihraç edilmemiş otomobillerini ise başka pazarlara kaydıracaklarını ifade etti.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

2.8 saniyede 100 km/s hıza ulaşan, 800 beygirlik Audi TT RS!

Audi TT RS, dünyanın en etkileyici spor otomobillerden birisi olmayabilir. Fakat sınıfına göre sunduğu performansı ve modifiyeye yatkınlığı, onun sevilmesi için en büyük sebep olarak gösterebiliriz.


İlginizi çekebilir: Prior Design, yeni BMW M3 ve M4’ün böbreklerini düzeltecek!

reklam
MSI reklamı

Standart haliyle 2.5 litre hacminde beş silindirli bir motor barındıran araç, 400 beygir güce sahip. Çift kavramalı yedi ileri şanzımanla bu performansı, dört çeker Quattro sistemine aktaran TT RS, 0-100 km/s hızlanmasını 3.7 saniyede tamamlıyor. Belirtmeliyiz ki yakın bir geçmişte bu performans değerleri, süper sporları tehdit eder nitelikteydi.

Bir Audi TT RS sahibi ise bu performansı yeterli bulmamış. Birtakım geliştirmelerle TT RS’ini, 800 beygir gücü aşabilir hale getirmiş. AutoTopNL‘nin paylaştığı bu videoda, araçta yapılan değişikliklerin detayına çok fazla girilmemiş. Fakat oldukça büyük bir turbonun bu araçta yer aldığı söyleniyor.

Araca bağlanan özel zaman ölçüm cihazına göre bu TT RS, 0-100 km/s hızlanmasını 2.87 saniyede tamamlıyor. 100-200 km/s arası hızlanması ise yalnızca 4.33 saniye sürüyor. Aracın çeyrek mili kat etme süresi ise 9.85 saniye olarak açıklandı. Seri üretimde olan drag efsanesi Dodge Challenger SRT Demon‘un çeyrek mil süresinin 9.65 saniye olduğundan yola çıkarsak, bu TT RS için asfalt anavarı diyebiliriz.

Kaynak: AutoTopNL, Carscoops

 

Devamını oku

Genel

Prior Design, yeni BMW M3 ve M4’ün böbreklerini düzeltecek!

Modifiye kitleriyle bilinen Prior Design, yeni BMW M3 ve M4‘ün çok tartışılan böbrekleri için yeni ön tampon kiti tasarımlarını yayınladı.


İlginizi çekebilir: Efsane isim, elektriklenerek geri döndü: GMC Hummer!

reklam
MSI reklamı

BMW, devasa böbreklerini beğeniyor olsa da halkın büyük bir kısmı bundan pek memnun değil. Prior Design ise bu tasarım sorununu çözmek için çalışma yürütüyor. Yakın zamanda şirket tarafından yayınlan bir video ile üzerinde çalışılan bazı tasarımlar paylaşıldı.

Bir önceki M3-M4 ikilisine atıfta bulunan tamponlardan, aracı BMW M8‘in küçük kopyası gibi gösterecek tasarıma kadar çeşitler bulunuyor.

The Drive‘a konuşan Alman şirketin sözcüsü, tasarımlar olumlu tepki alırsa büyük ihtimalle bunları üreteceklerini ve satışa çıkaracaklarını söyledi. Diğer modifiye parça ve kit üreticilerinin de bu konuda çalışmalar yürütmesini de beklediklerini ekledi.

Kaynak: The Drive, Prior Design

Devamını oku

Genel

Efsane isim, elektriklenerek geri döndü: GMC Hummer!

Uzun bir süredir duymadığımız Hummer adı, GMC çatısı altında tekrar hayata döndü. Eskisine nazaran çok daha güçlü olan araç, artık elektrikli bir kamyonet olarak karşımızda.


İlginizi çekebilir: 2021 Hyundai i20 N tanıtıldı!

reklam
MSI reklamı

Tam adı GMC Hummer EV olan bu koca oğlanın, ince LED farlarla çevrili sade bir ızgarası bulunuyor. Ön tamponda ise aracın off-road yeteneklerine vurgu yapan, büyük bir tampon koruma plakası yer alıyor.

Yan tarafa baktığımızda ise geniş çamurluklar ve kısa ön cam dikkat çekiyor. Araçta, gerçek açılabilir tavana imkan tanıyan, düz tavan panelleri yer alıyor. Bu paneller şeffaf bir tasarımda ve bagajda saklanabilir bir yapıya sahip. Ayrıca aracın arka camının elektronik olarak indirilebildiğini de belirtelim.

Aracın arka tarafına baktığımızda ise göbeklerinden birleştirilmiş bir çift D harfine benzeyen LED farlar göze çarpıyor. Kocaman bir “HUMMER” yazısı yer alan MultiPro bagaj kapağı, altı farklı konumda durabilme özelliğine sahip.

Hummer EV, standart olarak 35 inç boyutlu Goodyear Wrangler All Territory MT lastiklerle geliyor. Böylelikle araç, 45.7 cm dikey engelleri ve 61 cm’den derin sulardan geçebiliyor. Eğer bu değerler az gibi duruyorsa, opsiyonel 37 inçlik lastiklerle biraz daha fazlasını yapabildiğini ekleyelim.

GMC Hummer EV’nin kabini ve donanımları

12.3 inç gösterge paneli ve 13.4 inç boyutundaki bilgi-eğlence ekranı dikkat çeken ilk unsurlar oluyor. 13.4 inçlik ekranda, 18 farklı kameranın görüntüsünü gösterebilen UltraVision sistemi yer alıyor. Bu kameraların arasında gövde altı kameralar dahi bulunuyor. Ayrıca bu ekranda arazi durumu ve araç fonksiyonları hakkında detayları sağlayan araçlar da bulunuyor. Bu detaylar arasında kilitli dolap bağlantısı, lastik basıncı, eğim ve yuvarlanma açıları da bulunuyor. Teknolojik bir havadaki tasarıma sahip kamyonet, Super Cruise yarı otonom sürüş sistemine sahip.

GMC Hummer EV’nin performans değerleri ve bazı teknik detayları

Dört tekerlekten çekişli bir sisteme sahip bu kamyonet, üç adet elektrik motorundan gücünü alıyor. 1000 beygir güç ve 15 bin 592 Nm tork değerlerine sahip bu canavarda “Watt’tan Özgürlüğe” adında bir kalkış kontrol sistemi yer alıyor. Bu sayede Hummer EV, 0-100 km/s hızlanmasını 3 saniye civarında tamamlayabiliyor.

560 km’yi aşan bir menzili olan araç, 350 kW‘lık Ultium batarya paketinden gücünü alıyor. Bu batarya paketi 10 dakikalık bir şarjla 160 km civarında bir menzile sahip olabiliyor.

Şimdiye kadar saydığımız özellikler yeteri kadar dikkat çekiciydi. Fakat GMC, ilginç özellikleri Hummer EV üzerine yüklemeye devam etmiş. CrabWalk adı verilen sistem ile araç, belli bir hıza kadar, ön ve arka tekerleklerin aynı yöne dönmesiyle çapraz olarak gidebiliyor. Amerikalı üretici bu özellik ile aracın arazi kabiliyetinin arttığını söylüyor. Arazi konusu açılmışken, araçta havalı bir süspansiyon sistemi yer alıyor. Bu sistem, aşırı arazi koşullarında aracı 14.9 cm yükseltebiliyor.

GMC Hummer EV, 112 bin 595 $ etikete sahip Edition 1 paketi ile piyasaya sürülecek. En zengin donanıma sahip olacak olan Edition 1 paketi beyaz dış renk ve bronz detaylara sahip Ay Ufku iç döşemesine sahip olacak.

Edition 1’den sonra, 2022 sonbaharında Hummer EV 3X piyasaya sürülecek. Üç motorlu sistem bu pakette korunacak fakat performans 800 beygir güç ve 12 bin 880 Nm tork seviyesine inecek. 480 km civarı menzile sahip olacağı söylenen bu paketin fiyatı ise 99 bin 995 $ olacak.

2023 baharında ise 89 bin 995 $ etikete sahip Hummer EV 2X piyasaya sürülecek. 625 beygir güç ve 10 bin 33 Nm tork değerlerine sahip çift motorlu bir sistemin yer alacağı bu paket, yine 480 km civarı bir menzile sahip olacak.

2024 baharında ise 2X‘in motorlarını kullanan fakat 400 km civarında bir menzil sunan bir model piyasaya sürülecek. Fiyatının ise 79 bin 995 $ olacağı açıklandı.

Şu anda 100 $ karşılığında rezervasyon kabul eden şirket, Hummer EV’yi 2020 sonlarında müşterileriyle buluşturacak.

Kaynak: Carscoops

 

 

 

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler