Birkaç ay boyunca ayrıntılar üzerinde çalıştıktan sonra, TikTok bugün, Sony Music Entertainment ile yaratıcıların TikTok kliplerine bir dizi popüler şarkı eklemesini sağlayacak yeni bir lisans anlaşması duyurdu.
İlginizi çekebilir: TikTok, Shopify ile yeni ortaklığını duyurdu
İçindekiler
Tiktok, Sonny anlaşması ne sağlıyor?
TikTok’un açıkladığı gibi: “Bu anlaşma ile içerik oluşturucu topluluğu, TikTok’un içeriklerinde kullanılmak üzere Sony Music‘in geniş güncel hit kataloğundan, en son yeni çıkanlardan, yeni çıkan favorilerden, ikonik klasiklerden ve her tür müzikten derin kesimlerden ses kliplerine erişebilecek. Platform , uygulamasında daha yüksek kullanıcı kişiselleştirmesini ve yaratıcılığını desteklemek istiyor. Bu nedenle KOBİ sanatçıları ve müzikleriyle hayran etkileşimi için yeni ve ileriye dönük fırsatlar sağlamak için birlikte çalışacak. ”
Tüm sosyal platformlar gibi, Tiktok da her şeyi standartların üzerinde tutmak için müzik lisans anlaşmalarını güvence altına almak için çalışıyor. Ocak ayında platform, bir dizi bağımsız müzik şirketi ve sanatçıyı temsil eden bir ajans olan Merlin ile de bir anlaşma imzaladı. Mayıs ayında platform, doğrulanmış markaların kliplerinde popüler parçaları kullanmasını engelleyen popüler müziğin ticari kullanımıyla ilgili kurallarını güncelledi. Markalar, TikTok’un ticari kullanım için ücretsiz olan telifsiz ses ‘Ticari Müzik Kitaplığı’na atıfta bulunuyor.
Elbette TikTok’un ticari hesapları yok. Ancak marka profillerini tanımlamak için bir sistemi var.”Hesabınız bir promosyon veya resmi marka hesabı olarak belirlendiğinde, yalnızca Ticari Müzik Kitaplığındaki parçaları kullanabilirsiniz. Bu, telif hakkıyla korunan materyalleri tanıtım amacıyla kullanmaktan kaynaklanan sorunları önlemek için.” Yeni Sony anlaşmasına rağmen en azından bu aşamada bu kısıtlamaların devam edeceği görülüyor.