Sosyal medya
Huawei P40 reklamı

Otomotiv

Mercedes-Benz, Mobil Dünya Kongresi 2019’da en yeni teknolojilerini sergiledi

Mercedes-Benz

Mobil Dünya Kongresi , Daimler AG‘nin etkinlik takviminin vazgeçilmezleri arasında yer alıyor. Üçüncü defa bu fuarda standını açan Mercedes-Benz, en yeni teknolojilerini bu stand içinde sergiledi.


İlginizi çekebilir: En ucuz model 3 satışı çıktı!


Mercedes-Benz dijital değişimi şekillendiriyor

Bir otomobil şirketi olarak teknoloji kongresinde üçüncü defa kendi standını açan Mercedes-Benz, grup içindeki çeşitli dijitalleşme faaliyetlerini daha görünür ve somut kılmayı amaçlıyor. Kongreye katılım DigitalLife@Daimler’ın girişimiyle gerçekleşiyor. Bu girişim ivme sağlıyor, yeni formatlar geliştiriyor ve bölümler arası bir araç olarak hareket ediyor. Böylelikle şirketteki herkes dijital dönüşümün sağladığı fırsatlardan yararlanabiliyor ve değişimi şekillendirmeye yardımcı olabiliyor.

Daimler AG‘nin Yönetim Kurulu Başkanı ve Mercedes-Benz Otomobil Grubu Başkanı Dr. Dieter Zetsche: “Dijitalleşme, sıfırlar ve birlerden çok daha fazlasıdır. Aynı zamanda bir düşünce biçimidir. Yenilikçi fikirler ve yeni ürünler ne kadar dijital dönüşümün bir parçasıysa yeniliklere açık şirket kültürü de bir o kadar parçasıdır.” diye konuştu.

Daimler AG’nin stratejik olarak yeni fikirlere ve çalışma biçimlerine yönelmesiyle yeni ortaklıkların önemi de artıyor. Şirketin küresel büyük veri platformu eXtollo’yu oluştururken Microsoft ile yapılan işbirliği buna bir örnek olarak sunulabilir. Bunun arkasında otomobil şirketinin yüksek güvenlik gereksinimlerini karşılayan Microsoft bulut ve veri platformu Azure, büyük miktarlardaki veriyi değerlendirmek için kullanılan ilk bulut çözümü olarak dikkat çekiyor. Büyük veri analizleri araç geliştirmede de kullanılıyor. Yeni bulut hizmeti, Daimler çalışanlarının konumlarına bakmaksızın hızlı bir şekilde veri alışverişinde bulunmalarını kolaylaştırıyor. Şirket, verilere erişimi kontrol edebiliyor ve bunları şifreleyebiliyor.

Mobil Dünya Kongresi’nde Daimler’in CEO’su Dr. Dieter Zetsche, Microsoft CEO’su Satya Nadella ile buluşarak yeni işbirlikleri ile geleceğin teknolojilerinin yanı sıra, Microsoft ve Daimler gibi iki büyük firmaya dijitalleşme yolunda rehberlik edecek kurumsal bir kültür hakkında konuştular.

Stant konsepti çeşitlilik ve diyaloğa odaklanıyor

Avrupa lansmanı Mobil Dünya Kongresi’nde yapılan CLA Coupé ve “elektrikli araçların Mercedes-Benz’i” yeni Mercedes-Benz EQC, inovasyon ve otomobil meraklılarının ilgi odağı oldu.

EQC ziyaretçileri, en güncel MBUX (Mercedes-Benz User Experience) bilgi ve eğlence sistemini yakından inceleme imkanı buluyor. Stantta bir MBUX gösterimi de yapılıyor. Yapay zekayı barındıran yenilikçi arayüz, CLA Coupé’de standart donanımda yer alıyor. Yeni CLA Coupé’nin yanı sıra ayrıca bir de oyun uygulaması tanıtıldı. Uygulama, geleceğin sürüş deneyimine bakışı kolaylaştırıyor. Otonom sürüş sayesinde gelecekte yolda harcanan zaman otomobil içinde sunulan eğlencelerle geçirilebilecek.

Aynanın yerini alan kameralar ve multimedya kokpite sahip ilk seri üretim kamyon

Mercedes-Benz standın bir bölümünde kamyonlara ağırlık veriliyor. Yeni Mercedes-Benz Actros modelinin 1:1 modeli sergileniyor. Kokpit içine bir bakış, dijitalleşme ve kısmi otonom sürüş gibi konuların kamyondaki sürüş deneyiminde ne kadar ivme yaratacağı açıkça ortaya konuluyor. Yeni Actros’un en dikkat çekici özelliği, optimum görüş sağlayan ve aynanın yerini alan kamera sistemi ile benzersiz bir kullanım deneyimi sunan multimedya kokpit. Ağır sınıf kamyonunun en önemli ve en muhteşem özelliği ise Active Drive Assist. Mercedes-Benz Kamyonlar, yarı otonom sürüşü seri üretime geçirmeye başladı. Yeni Active Drive Assist, bağımsız olarak fren yapabiliyor, aracı hızlandırabiliyor veya yönlendirebiliyor.

Standın ortasındaki bağlantı elemanı “Campus”de Daimler AG’nin farklı kurumsal birimlerinden gelen yenilikler sergileniyor. Büyük veri platformu eXtollo da dahil olmak üzere birçok proje bu noktada tanıtılıyor. Daimler bazı durumlarda henüz seri üretim olgunluğuna ulaşmamış yeni ürünleri ve özellikleri sunarak ortakları ve müşterileriyle erken bir aşamada diyaloğa giriyor.

MWC’de sunulan yenilikler:

Dijital Yaşam Kitle Fikir Üretme Platformu: Bu iç platformda Daimler çalışanları yarışmaların bir parçası olarak fikir önerebiliyor. Daha sonra bunları yorumlayıp değerlendirebiliyor ve hatta sanal para yatırımı yapabiliyor.

Daha fazla yol güvenliği için dijital seyahat arkadaşı: Barselona’da Daimler Finansal Hizmetler, ilk kez bir akıllı telefondaki davranışsal ve kişisel verileri bir araya getiren ve trafik verileri gibi gerçek zamanlı verilerle bütünleştiren giyilebilir bir uygulamanın olabilirliğini kanıtlıyor.

Müşteri Yolcu Otobüsü İnovasyon Laboratuvarı: Mobilite çözümlerinden seçilen senaryolar kullanılarak Daimler otobüslerinde seyahat deneyiminin otobüs yolcuları için nasıl değişeceği gösteriliyor.

Teknoloji tutkunu, yazılım meraklısı bir teknoloji editörü.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Genel

2021 Mercedes C-Sınıfı, büyük merkezi ekranıyla yakalandı!

Halen daha genç görünse de 2014‘ten beri W205 kodlu kasasıyla aramızda olan C-Sınıfı, yakında yeni nesline kavuşacak. Kamuflajlı olarak yakalanan prototipin bazı detayları ise dikkat çekti.


İlginizi çekebilir: Fiat, Egea temelli bir SUV planı yapıyor olabilir!


Bu yılın sonunda tanıtılması beklenen yeni jenerasyon C-Sınıfı, Mercedes’in tasarım diline göre yorumlayacak olursak dışarıdan küçük bir E-Sınıfı, içeriden ise küçük bir S-Sınıfı tasarım çizgilerine sahip olacak.

Mevcut nesle göre incelen far grupları, her ne kadar dış kamuflaj olsa da biraz olsun anlaşılıyor. Arka farların yeni tasarımı ise kamuflaj altından göz kırpıyor. Eski sızıntılarda sadece, aracın kamuflajlı dış tasarıma ait görseller yer alıyordu. Fakat haberimizin konusu olan gelişme ise iç mekana ait sızıntı.

2021 C-Serisi, yeni dijital gösterge paneli ve en son nesil MBUX bilgi-eğlence sistemini merkez alan yeni bir iç tasarıma sahip olacak. Yeni nesil Mercedes S-Sınıfı ve Maybach markalı S-Sınıfı‘nda bulunması beklenen bağımsız orta ekranın, eski nesildeki ekrana göre çok daha büyük olması bekleniyor. Klima kontrollerinin de bu ekranda yer alması beklenirken, yeni E-Sınıfı‘ndan bildiğimiz yeni direksiyon simitlerinin de C-Sınıfı’nda yer alması bekleniyor.

 

MRA mimarisinin güncellenmiş bir versiyonunun kullanılması beklenen aracın elektrifikasyonu desteklemesi, 4 ve 6 silindirli normal benzinli ve dizel ünitelere ek olarak bir plug-in hibrit türevi seçenekleri olabilir.

Ayrıca tartışmalı bir söylenti de var. AMG modellerindeki 4.0 litrelik çift turbolu V8‘in gideceği ve yerine ağır bir şekilde hibridize edilmiş, 500 beygirin üzerinde güce sahip 2.0 litrelik ünitenin kullanılması haberi, herhangi bir marka yetkilisi tarafından onaylanmadı.

C-Sınıfı station modelinin yerden yükseltilmiş hali olarak tabir edebileceğimiz bir “All-Terrain” versiyonunun da geleceği söyleniyor. Coupe ve cabriolet modellerin ise 2021 sonlarına doğru satışa çıkması bekleniyor.

Kaynak: Carscoops

 

 

Devamını oku

Genel

Volkswagen T-Roc Black Edition geliyor!

Volkswagen‘in “kompakt crossover” temsilcisi T-Roc, Black Edition isimli yeni bir donanım seviyesine kavuşuyor. Bu donanım paketi performans artışı değil, yalnızca dış tasarımda farklılık yaratıyor.


İlginizi çekebilir: Yeni nesil 2022 Honda Civic Type-R, kamuflajlı olarak yakalandı!


Black Edition’un Volkswagen donanım sıralamasında nasıl bir seviyede olduğunu açıklamadan da geçmeyelim. Bilindiği üzere VW’in donanımları genel olarak en dolu pakete doğru Trendline, Comfortline ve Highline olarak sıralanıyor. Black Edition ise Highline’a yakın bir Comfortline kıvamında olacak diyebiliriz.

Adından da anlaşılacağı üzere siyah detayların hakim olacağı bu donanımda ön ızgara, yan ayna kapakları ve tavan rayları siyah renge bürünüyor. Jant seçeneği olarak 18 inç boyutunda “Ario Black” jantlar yer alıyor. Dış renklerde ise T-Roc’un satıştaki Tropik Turuncu, Turmerik Sarı‘nın da aralarında bulunduğu bütün renk seçenekleri tercih edilebiliyor. Ayrıca Black Edition’a özel olan C sütunu kaplaması da dikkat çeken detaylar arasında.

İç tasarımda ise piyano siyahı iç döşemeler, siyah tavan kaplaması ve vites topuzundaki siyah deri kaplama üzerinde yer alan gri dikişler ile dışarıdaki tema, içeride de devam ediyor. Tabi iç donanım sadece bunlarla sınırlı değil. Müşteriler istekleri doğrultusunda Beats Audio ses sistemi ve Vienna deri döşeme seçeneği gibi ek donanımları da sipariş edebiliyorlar.

Motor seçeneklerine bakacak olursak, diğer normal T-Roc modellerindeki aynı üniteleri, bu donanımla almak mümkün. Fakat T-Roc ülkemizde yalnızca Highline donanımı ve 150 beygirlik benzinli 1.5 TSI üniteyle satılıyor. Bu yüzden Black Edition’u Türkiye yollarında görme ihtimalimiz henüz belli değil.

NOT: Beyaz arka plana sahip görseller VW’in İngiltere sitesinden alınmıştır. Soldan direksiyonlu modeller de üretilecektir. 

 

Devamını oku

Genel

Yeni nesil 2022 Honda Civic Type-R, kamuflajlı olarak yakalandı!

Honda Civic, 2020 yılı için makyaj operasyonu geçirmişti. Şimdilerde ise Japon üreticinin, yeni jenerasyon Civic Type-R üzerinde çalıştığına dair somut detaylar ortaya çıkmaya başladı.


İlginizi çekebilir: TOGG’un fabrikası için arazide çalışmalar başladı!


Şu anda 10. nesli ile satışta olan Honda Civic, 11. nesli için gün sayıyor. Almanya‘da ağır kamuflajlı olarak casus kameralara yakalanan prototip sadece genel bir kamuflaja değil, yeni tasarım ipuçlarını gizleyen sahte parçalara da sahip. Fakat bu kadar gizlemeye rağmen aracın çizgilerinde, güncel nesle oranla daha yuvarlak hatlar olduğu biraz olsun anlaşılıyor.

Güncel modeldeki en büyük eleştirilerden biri ise agresif görünümüyle ilgili. Bazı kesimler tarafından, çok abartılı detaylar olduğu ve sahte hava ızgaralarından ötürü aracın “çocuk yarışçı” imajı yarattığı söyleniyor.

Kamufle edilmiş 11. nesil Civic Type-R’da, aracın test aşamalarının erken safhasında olduğunu hissettiren geçici tek egzoz çıkışı göze çarpıyor. Japon hot-hatch üzerindeki başka bir büyük değişiklik ise far gruplarında olacak. Üretici bu tip değişikliklerle, aracın tasarımını daha “herkese hitap eden” bir hale getirmeye çalışacak gibi görünüyor.

İç kabinde ise yeni direksiyon simidi ve bilgi-eğlence sistemi olduğuna dair bir casus fotoğraf mevcut. Gösterge panelinin tamamen yenilenip, eskisine oranla daha fazla özelleştirme seçeneği sunması bekleniyor.

Güç aktarma organlarına gelirsek Honda, 2025 yılına kadar tüm araçlarında elektrikli seçenekler sunmayı planlıyor. Bu nedenle 2022 Civic Type-R’da, mevcut modeldeki turbolu 2.0 litrelik, 4 silindirli ünitenin kullanılmaya devam edilmesi bekleniyor. Fakat ek olarak arka tekerleklere güç veren iki elektrik motorunun desteğiyle, 400 beygir civarında bir güç ile karşılaşabiliriz. Ayrıca yeni Civic Type-R’da, Honda NSX‘teki tork vektörleme teknolojisinin de kullanılması bekleniyor.

Yeni nesil normal Civic‘in 2021 sonlarına doğru, ateşli Type-R modelinin ise 2022’nin ilk yarısında tanıtılması bekleniyor.

Devamını oku