Instagram, içerik oluşturucuların yakında abonelik şeklinde yeni bir para kazanma modeli kullanmasına izin vermeyi planlıyor. Ayrıca şirket, kısa süre önce Amerika Birleşik Devletleri’nde “Instagram Abonelikleri” için kullanılması amaçlanan uygulama içi satın alma seçeneklerini eklemişti.
Bakmakta fayda var: Kasım İndirimlerinde Uygun Fiyata Bulabileceğiniz 12 Telefon
TechCrunch’a göre, uygulama açıklamalarında ve ekran görüntülerinde yapılan değişiklikleri izleyen iki uygulama istihbarat servisi Sensor Tower ve Apptopia, 1 Kasım’da ABD App Store listesine ilk “Instagram Abonelikleri” uygulama içi satın alma işleminin eklendiğini fark etti. Bu satın alma işlevinin de 4,99 dolar değerinde olduğu görülüyor. Ek olarak, birkaç gün sonra listeye 0,99 ABD doları tutarında bir uygulama içi satın alma daha eklenmiş.
Bu değişiklikler sektördeki diğer kişiler tarafından da fark edildi, bu nedenle Instagram’ın bunları kullanıcılar için kullanıma sunması an meselesi gibi görünüyor. Ancak, Instagram yeni abonelikleri test etmesi için biraz zamana ihtiyacı olabilir, su sebeple bunlar genel kullanıma sunulmadan önce daha ksııtlı bir içerik oluşturucu grubu için kullanıma sunulabilir.
Instagram, bu yaz ayrıca gelecek olan bu hizmet için potansiyel bir özellik olan “Özel Hikayeler” geliştirirken görüldü. Bu özelliği keşfeden Alessandro Paluzzi’ye göre bu özellik, ödeme yapan hayranlara, genel halka açık olmayan ve ekran görüntüsü alınamayan, ancak üye abone olduktan sonra görünen “Öne Çıkanlar” olarak gösterilebilecek Hikayelere erişim sağlayacak. Ayrıca, Instagram uygulamasında ortaya çıkardığı dahili gelişmelere dayanarak abonelerin özel bir üye rozeti alacağını ve özel canlı videolara erişim kazanacağını da açıkladı.
#Instagram is working on stories for fan clubs, exclusive stories visible only to fan club members 👀
ℹ️ It is not possible to take screenshots of exclusive stories. pic.twitter.com/GAYvRFVBss
— Alessandro Paluzzi (@alex193a) June 21, 2021
Instagram, abonelik planlarını henüz tam olarak detaylandırmamış olsa da, Instagram Yöneticisi Adam Mosseri, geçtiğimiz Haziran ayındaki İçerik Oluşturucu Haftası sırasında şirketin para kazanma stratejisi hakkında genel bilgiler vermişti. Platform için farklı para kazanma aracına atıfta bulundu. Bunlardan biri, markalı içerik, ticari mal ve bağlı kuruluş pazarlaması gibi şeyleri içeren aracıydı. Bir diğeri de reklam geliri payıydı. Üçüncüsü, ipuçları ve rozetler gibi doğrudan ödemelerin yanı sıra “kapılı içerik veya abonelikler” de dahil olmak üzere ödeme ürünleriydi. Mosseri, şirketin ödeme ürünleri planlarına atıfta bulunarak, “Bunları planları seviyorum çünkü bunlar içerik oluşturuculara hayranlarıyla doğrudan bir ilişki sağlıyor. Ki bu muhtemelen uzun vadede daha sürdürülebilir ve daha öngörülebilir olacak” demişti.

Instagram, içerik oluşturma rekabetinde de yalnız olmadığını hatırlatalım. TikTok, Snap, Pinterest ve YouTube gibi sosyal rakiplerin rekabetine ek olarak, Twitter da Eylül ayında Super Follows adlı kendi içerik oluşturucu abonelik platformunu başlatmıştı. Yeni uygulama içi satın alma seçenekleri hakkında daha fazla bilgi almak isteyenleri ise Instagram, bu planları hakkında daha fazla bilgi paylaşmayı reddetti.