Sosyal medya

Uygulama

Clubhouse içerik üreticilerine iyi haber: Bağış sistemi geliyor!

Clubhouse
reklam

Clubhouse için ‘sosyal medyanın altın çocuğu’ ifadesini kullansak abartmış olmayız herhalde. Geçtiğimiz senenin sonlarında piyasaya bomba gibi düşen uygulama, rüzgarını tüm hızıyla estirmeye devam ediyor. Hatta, Clubhouse sosyal medya pazarını öyle bir salladı ki, Linkedin’den Facebook’a; Twitter’dan Spotify’a birçok sosyal ağ devi uygulamanın kopyalamanın yarışı içinde. Yani, Clubhouse artık ilk zamanlarındaki gibi rakipsiz değil ve rekabet diğer markaların da benzer uygulamalar çıkarmasıyla önümüzdeki zamanlarda daha da artacağa benziyor. Neyse ki, Clubhouse da olduğu yerde saymıyor. Platformu Android ekosistemine bir an önce getirme gibi çabaları olan Clubhouse, yenilikler konusunda da oldukça hızlı. Bu haftaki yenilik ise uygulamaya içerik üretenleri çok sevindirecek cinsten. Zira, Clubhouse konuşmacıları artık bağış alabilecek…

Clubhouse içerik üreticilerine bağış müjdesi

Clubhouse

reklam

Aslında, Clubhouse’un içerik üreticilerine para kazandırma çabası yeni değil. Öyle ki, şirket geçtiğimiz ay kendi fenomenlerini yaratmak istediğini söylemişti. Hatta şirket bu konuda o kadar ciddi ki, bu fenomenler için özel bir eğitim hazırlamış ve bu eğitime katılan kişilerin ekipman masraflarını karşılayacağını söylemişti. Uzun lafın kısası, Clubhouse içerik üreticilerini mutlu tutmanın ne kadar önemli olduğunun farkında. Bundan dolayı, platform, tıpkı Youtube; Twitch; Instagram vb. platform gibi üreticilerini bir gelir kapısı olmak istiyor.


Bu haberi de sevebilirsiniz: ANDROID İÇİN CLUBHOUSE! Houseclub uygulmasını denedik! 

reklam
Aorus reklamı

Clubhouse’un bugün resmi blogunda paylaştığı gönderiye göre, platform, içerik üreticilerine bağış atmaya yarayan sistemi bugün itibariyle uygulamaya ekliyor. Bu yeni sistemin adı ise “Clubhouse Payments”.  Ancak, bu sistemin henüz tüm içerik üreticilerine sunulmadığını da belirtelim. Yeni sistem şu an küçük bir grup üzerinde test edilmekte. Firma, sistemin bu test aşaması biter bitmez, kısa bir süre içinde tüm kullanıcılara yayılacağını söylüyor. Görünüşe göre bu yeni bağış sistemi bu konuda gelecek yeniliklerin ilki. Öyle ki, şirket bu yeni sistemi “içerik üreticilerimizin para kazanmasını sağlayacak yöntemlerden” sadece ilki şeklinde tanımlamakta.

Bağışlardan komisyon kesilmeyecek, tamamı içerik üreticilerine gidecek

Clubhouse

İçerik üreticileri için günün tek güzel haberi yeni bağış sistemi değil. Clubhouse bugünkü gönderisinde, birçok rakibinin aksine, içerik üreticilerine yapılan bağışlardan komisyon kesmeyeceğini de söyledi. Başka bir deyişle, eğer platformda içerik üretiyorsanız ve ekranınızda bir bağış miktarı gördüğünüzde bu miktarı direkt olarak kazançlarınıza yazabilirsiniz. Eğer bağışa ulaşan değil de bağış yapan kişiyseniz, bu bağışı yaptığınızda kartınızdan ufak bir miktar işlem ücreti alınacağını da ekleyelim. Clubhouse bu ücreti kendilerinin değil bu yeni bağış sistemlerindeki ödeme partnerleri olan Stripe firmasını aldığını ve bundan dolayı da bu konuda bir söz hakkına sahip olmadıklarını belirtiyor. Bu ücretin ne olduğu konusunda ise henüz bir açıklama yok. Açıkcası, Clubhouse’un reklamlardan önce ilk olarak içerik üreticilerine para kazandırmaya çalışması bizleri etkiledi. Bunun üstüne bir de komisyon kesmemesi cidden takdire şayan. Umarız, Clubhouse’un bu tutumu diğer sosyal medya devlerine de örnek olur…

Clubhouse’ta nasıl bağış yapılır? İşte adımlar

Clubhouse’ta bağış yapmak gerçekten de kolay. Öncelikle, uygulamaya kredi veya nakit kardı bilgilerinizi yüklemeniz gerekiyor. Tabi, tahmin edebileceğiniz üzere, bu sadece bir seferlik bir işlem. Clubhouse, kartınız gelecek bağışlarınızın için sistemlerinde güvenli bir şekilde tutulacağının altını çiziyor. Açıkcası, ödeme ekstra bir seçenek daha iyi olabilirdi. Örneğin, bildiğiniz üzere bazı uygulamalarda AppleID veya Google hesaplarımız için telefonumuzda zaten kayıtlı olan kredi kartlarıyla ödeme yapabiliyoruz. Malumunuz, birçok insanın uygulamaya kredi kartını vermek istememesi ihtimal dahilinde ve bundan dolayı  Clubhouse’un da bu bağış sistemini “In-App Purchase” stilinde ödeme gibi sunması uygulamanın avantajına olacaktır. Bakalım bu veya benzeri bir ödeme seçeneği ilerde eklenecek mi…Neyse, lafı daha fazla uzatmadan gelelim bağış yapma işleminin kendisine:

#1- Bağış yapmak istediğiniz konuşmacının profil fotoğrafına tıklayın. Bundan sonra ise tek yapmanız gereken gelen ekrandaki “Send Money (Para Gönder)” seçeneğine tıklamak.

#2- Para Gönder’e tıkladıktan sonra karşınızda yeni bir ekran belirecek. Burada yapmanız gereken ise yollamak istediğiniz miktarı girmek. Bu miktarı da onayladıktan sonra işlemimiz tamam!

Bu yeni sistem hakkında siz ne düşüyorsunuz? Sizce Clubhouse iyi adımlar mı atıyor yoksa yakında düşüşe geçmeye başlar mı? Görüşlerinizi bizimle paylaşmayı unutmayın!

Kaynak: 9to5Mac, ScreenRant, TechCrunch

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir

Ekspertlerin dünyasında, geniş skalada okumayı ve öğrenmeyi seven biri.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

My Huawei uygulaması, resmi olarak kullanıma sunuldu!

My Huawei
reklam

Huawei, küresel pazarda satış yaptığı müşterilerine daha fazla hizmet sunmak için son aylarda elinden geleni yapmaya çalışıyor. Ocak ayında gerçekleşen Huawei Pollen toplantısında, üst düzey bir Huawei yöneticisi olan He Gang, şirketin yakında “My Huawei” uygulamasını kullanıma sunacağını duyurdu. Bugün ise ortaya çıkan raporlar, My Huawei uygulamasının resmi olarak çıkış yaptığını gösteriyor.


İlginizi çekebilir: Xiaomi Mi Mix Fold, 1 dakika içinde 30.000 birim satışı geçti!

reklam

My Huawei uygulaması neler içeriyor?

Huawei yetkililerine göre My Huawei uygulaması, Pollen Club, Huawei servisleri ve oyunları içerecek. Bununla birlikte uygulama, diğer üyeliklerin de tutulduğu merkez uygulama olacak. Ayrıca Honor cihazlarda bulunan mevcut My Honor uygulaması da Honor telefonlarda kullanılmaya devam edecek. My Honor uygulaması aslında My Huawei’yi temel alıyor. Honor’un satışının ardından uygulamanın ismi My Honor olarak revize edildi. Şirketin bu uygulama ile temel amacı, kullanıcıları çok fazla uygulama ile boğmak yerine her şeyi tek bir merkez üzerinde toplamak. Bununla birlikte kullanıcı deneyimi iyileşecek ve telefonlardaki kargaşa ortadan kalkacak.

My Huawei

reklam
Aorus reklamı

My Huawei uygulaması, Huawei kullanıcıları için tek elden hızlı, zengin ve yüksek kaliteli hizmet sunmayı hedefliyor. Huawei servisleri, oyunlar, Huawei Akademi, yakındaki mağazalar gibi pek çok içerik bu uygulamada bir araya gelecek. Aynı zamanda Huawei’nin akıllı yaşam projesini daha da geliştirecek bir uygulama olacak.

Uygulamada, yakındaki mağazalar, çevrimiçi randevular ve akıllı algılama teknolojisi için tek tıkla arama butonu mevcut. Normalde farklı uygulamalar ile gerçekleşen bu özelliklerin tek bir yerde toplanması oldukça önemli. Mevcut cihazlarda ustalaşmak için geliştirilen cihaz asistanı da bu uygulama üzerinde kullanıma hazır olacak.

My Huawei

My Huawei ile Huawei’nin ürünlerini pratik bir şekilde satın alabileceksiniz. Ayrıca çeşitli çekiliş ve etkinliklerle de pek çok ürüne sahip olabilirsiniz. Uygulamanın temel hedefi kullanıcı deneyimini iyileştirmek. İlerleyen zamanlarda uygulamaya yeni fonksiyonların eklenmesi muhtemel gözüküyor. Ambargo baskısı altında olan Huawei, kullanıcı dostu bir firma olarak bu süreci atlatmaya çalışıyor. Ancak hala şirketin akıllı telefon pazarındaki geleceği belirsiz.

Huawei AppGallery’nin sezgisel yeni arayüzü ortaya çıktı!

ABD, Huawei’yi ilk yasakladığında, firmanın Google ile olan bütün bağları koptu. Bununla birlikte Play Store dahil olmak üzere pek çok uygulamaya erişim kısıtlı hale geldi. Bunun ardından Huawei, kendi uygulama mağazasını geliştirdi ve bağımsızlığını ilan etti. AppGallery’nin dünya çapında 500 milyondan daha fazla aktif kullanıcısı bulunmakta.

My Huawei

Şu an AppGallery’nin iki ana bölümü mevcut. Bunlar, “Öne Çıkanlar” ve “Kategoriler” olarak sıralanmakta. Öne çıkanlar bölümü, Huawei tarafından seçilen uygulamaları ve oyunları içeriyor. Ayrıca bu bölüm makaleler, kılavuzlar ve incelemeler gibi başka içeriklere de sahip. Bununla birlikte Huawei AppGallery editörleri, içeriklerin daha çok yerel eğilimlere ve ihtiyaçlara odaklanmasını sağlayacaklar. Bu kullanıcı arayüzünü alacak ülkelerin listesi;

  • İsveç
  • Norveç
  • Finlandiya
  • Danimarka
  • Romanya
  • Çekya
  • Polonya
  • Bulgaristan
  • Türkiye
  • Avusturya
  • Litvanya
  • Macaristan
  • Ukrayna
Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Güvenlik

Hacklenen LinkedIn hesapları, 7000 dolardan satışa çıktı!

Hacklenen LinkedIn hesapları
reklam

Geçtiğimiz günlerde, Facebook’un 530 milyon adet kişinin hesabının verilerini sızdırdığı haberleri büyük bir tepkiyle ortaya çıkmıştı. Facebook’un bu büyük güvenlik açığının ardından kullanıcılar, Facebook’u en güvensiz sosyal medya uygulaması olarak görmeye başladı. Ancak Facebook’un ardından LinkedIn’in çok daha büyük bir sızıntı verdiği ortaya çıktı. CyberNews’in yakın zamanda paylaştığı rapora göre 500 milyon LinkedIn kullanıcısının hesabı forumlarda satışa çıktı. LinkedIn’i hacklediğini iddia eden kişi 2$’a 2 milyon kişinin hesabını örnek olarak paylaştı. Ayrıca yaptığı açıklamada bu bilgileri parça parça satacağını da duyurdu.


İlginizi çekebilir: Realme 8i, ekran özellikleri ve yonga setiyle ortaya çıktı!

reklam

Daha fazla LinkedIn hesabı hacklenmiş olabilir mi?

LinkedIn hesaplarının satışa çıkmasının ardından benzer forumlarda bazı kullanıcılar bu konuyla ilgili paylaşımlar yaptı. Bahsi geçen forumun bir başka kullanıcısı ise 500 milyondan daha fazla kişinin bilgilerinin sızdırıldığını açıkladı. Ayrıca 827 milyon kullanıcının hesabını 7000$’dan satışa çıkaracağını duyurdu. Ancak bu değer, LinkedIn kullanıcılarının sayısını (yaklaşık 740 milyon kişi) aştı. Bu nedenle bu verilerin içinde eski ve silinen kullanıcıların verilerinin de olduğu tahmin ediliyor.

Hacklenen LinkedIn hesapları

reklam
Aorus reklamı

Bilgisayar korsanları, bu verileri 7 ayrı gruba ayırdı. Önceki paylaşımı yapan bilgisayar korsanının verisine ek olarak 327 milyon yeni kullanıcı sızıntısı olduğu ortaya çıktı. Küresel kullanıcılar, ABD kullanıcıları gibi çeşitli veri paketleri bu satış listelerinde mevcut. Bu veriler, ayrı ayrı değil sadece gruplar halinde satın alınabiliyor. Hacklenen LinkedIn hesapları, pek çok farklı yöntem ile elde edilebiliyor. Popüler bir güvenlik firması olan eSentire’nin yaptığı açıklamada bu yöntemlerin en popülerinden birinin Golden Chickens olduğu ortaya çıktı. Bu yöntemde bilgisayar korsanları, LinkedIn profillerindeki bilgilere göre sahte iş teklifleri yolluyorlar. Bağlantının kurulmasının ardından bunu diğer bağlantılarda da uygulayıp zincirleme bir şekilde verileri çalıyorlar.

Hacklenen LinkedIn hesapları

Sızdırılan ve hacklenen LinkedIn hesaplarının aksine bu korsanlar, yolladıkları ilanlarda .zip formatında dosyalar gönderiyorlar. Karşı taraftaki kullanıcı bu dosyayı açtığında ise bilgisayarına yollanan truva atı ile bütün bilgilerini korsanlara teslim etmiş oluyor. Ardından da bu bilgiler bir yerde toplanıp satışı gerçekleştiriliyor. Yaşanan hacklenme olaylarının ardından pek çok kullanıcı endişe duyuyor. Bu durumda, yapılması gereken tek şey sosyal medya platformlarına her bilgiyi vermemek. Ayrıca tanınmayan kişilerden gelen dosyaları da olabildiğince açmamak gerekiyor.

Hacklenen LinkedIn hesapları

LinkedIn’in sahibi Microsoft bu konuda hangi açıklamayı yaptı?

Hacklenen LinkedIn hesaplarının ardından LinkedIn’in sahibi Microsoft bir açıklama yaptı. Microsoft, “Milyonlarca insan her gün iş aramak ve başvurmak için LinkedIn’e giriş yapıyor. Sohbet ettiğiniz işe alım görevlilerinin kim olduklarını söylemesi ve heyecan duyduğunuz işin gerçek ve özgün olduğunu bilmek önemlidir. Bizler, LinkedIn’in hiçbir yerinde dolandırıcılık faaliyetlerine izin vermiyoruz. Sahte hesapları ve hileli ödemeleri tespit etmek için otomatik ve manuel savunmalar kullanıyoruz. Politikalarımızı ihlal eden tüm hesaplar ve iş ilanları sitemizden engellenir.” şeklinde açıklamasını paylaştı.

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

Uygulama

Facebook, ‘videolu Clubhouse’ benzeri yeni platformunu tanıttı!

reklam

Facebook, tıpkı diğer sosyal medya devleri gibi, uzun bir süredir Clubhouse’a rakip olacak bir platformun hazırlığı içinde. İlk aşamada gelen haberler şirketin bu platformu yeni bir uygulama olarak hazırladığı şeklindeydi. Ancak, geçtiğimiz hafta sızan bilgiler ünlü sosyal medya devinin bunu yeni bir uygulama olarak değil, Facebook’a entegre yeni bir özellik şeklinde geliştirdiği yönündeydi. Bugün edindiğimiz bilgilerse bu haberlerin ikisini de yalanlar nitelikte. Zira, Facebook Ar-Ge ekibi bugün yeni bir platformu beta şeklinde sınırlı sayıdaki bir kullanıcı grubuna sundu. Fakat bu uygulama ne tam olarak bir Clubhouse ne de tamamen özgün bir platform. Facebook’un adeta ‘video eklenmiş Clubhouse’ şeklinde tanımlayabileceğimiz  yeni platformunun aslında bir soru-cevap (Q&A) uygulaması…

Facebook yeni uygulaması Hotline test aşamasında

Facebook

reklam

Facebook Ar-Ge ekibi NPE bugün yeni bir uygulama haberiyle karşımıza çıktı. Aslında, bu birçok kişi tarafından beklenmiyordu çünkü bu aşamaya bu platformun geliştirildiğine dair herhangi bir işaret yoktu. Kısacası, bugünkü haberler teknoloji dünyası için tam bir sürpriz niteliğindeydi. Facebook’u yeni uygulamasının adı Hotline. Yukardaki görselde de gördüğünüz üzere, uygulama henüz dünyanın birçok ülkesinde kullanıma sunulmadı. Bunun nedeni ise platformun bugün aslında tam anlamıyla tanıtılmamış olup, sadece az sayıda kullanıcıya beta versiyonuyla sunulması. Özetle, uygulamamız henüz test aşamasında. Fakat, uygulamanın resmi sitesinden bekleme listesine kaydolmanız mümkün olduğunu da ekleyelim.


Bu haberi de sevebilirsiniz: Clubhouse içerik üreticilerine iyi haber: Bağış sistemi geliyor!

reklam
Aorus reklamı

Peki Facebook’un yeni platformu Hotline ne işe yarıyor? Aslında, Hotline’ı “videolu bir soru cevap platformu” şeklinde kısaca tanımlayabiliriz. Uygulamanın çalışma prensibi ise çok basit. Öncelikle, tıpkı Clubhouse veya Twitter Spaces’ten alışık olduğumuz gibi bir konuşmacımız var. Bu konuşmacımız, yine Clubhouse’tan alıştığımız üzere, bir oda açıyor. Tabi, buradaki fark Clubhouse’un aksine Hotline’ın bir adet ana konuşmacıya izin vermesi. Uygulamanın amacı ise bu konuşmacının odasına katılan kullanıcıların konuşmacıya çeşitli sorular yöneltmesi. Ayrıca, dinleyiciler sorularını yazarak veya sesli olarak olmak üzere iki şekilde iletebileceğini de ekleyelim. Platformun Clubhouse’tan farkı ise videolu konuşma özelliğini barındırması. Ancak, şu an bu özellik sadece konuşmacılar için mevcut. Arayüz tarafında ise, uygulamanın Clubhouse’a bir hayli benzediğini söyleyebiliriz. Facebook’un Clubhouse’tan aldığı “ilhamı” gizlemek için pek de çaba sarf etmediğini söyleyebiliriz…

Platformun ilk denemesini bir emlak yatırımcısı yaptı

Facebook

Platform henüz çok yeni olmasına rağmen, ilk denemesi bugün ABD’de yapıldı. Nick huber isimli emlak yatırımcısı düzenlediği soru cevap toplantısında (AMA/Ask Me Anything) dinleyicilerin emlak yatırımıyla  nasıl ikincil bir gelir elde edebileceğini anlattı ve akabinde ilgili dinleyici sorularını cevapladı. Facebook, bu ilk yayının tam da platform hakkındaki vizyonlarını yansıtan bir içerik olduğunu söyledi. Şirket, Nick Huber gibi alanında bilgili ve uzman kişilerin ise Hotline’ın ideal diye tanımlayabileceği fenomenler (influencer) olduğunu ekledi. Facebook’un bu sözlerinden platform hakkındaki hedeflerini anlamak çok da zor değil. Firma, uzman kişilerin alanlarında tavsiyeler verip insanları bilgilendirdiği ve akabinde de dinleyicilerin sorularını cevapladığı bir platform istiyor.

Uygulamanın arkasında soru-cevap alanında deneyimli isim

Facebook

Facebook, platformu sağlam ellere teslim etmiş durumda. Öyle ki, platformun başına koyulan Erik Hazzard soru-cevap alanında bir hayli deneyimli biri. Hazzard, “tbh” adlı soru-cevap platfromunun kurucusu. Tbh sadece 9 hafta 2.5 milyon kullanıcı sayısı ve 1 milyar soru sayısı görerek çok başarı olmuş bir platform. Tabi, adını biz niye duymadık diye düşünüyorsanız, Facebook’un uygulamayı satın aldığını ve faaliyetine son verdiğini belirtelim. Görüşüne göre, Facebook bu satın almayı yaparkenki amacına ulaştı…

Bakalım Hazzard kendi platformuyla ulaştığı inanılmaz rakamlara Facebook’un Hotline ile de ulaşabilecek mi? Her ne kadar Hazzard’ın alandaki tecrübesini göz önüne alınca bu soruyu olumlu şekilde cevaplamak kolay olsa da, başka bir şirketin çatısı altında ürün geliştirmenin zorluklarını yaşayacağını da göz önüne almak lazım. Son olarak yazımız noktalamadan,  uygulamanın tam sürüm olarak geniş kitlelere ne zaman sunulacağının belli olmadığını da ekleyelim. Ayrıca, gelen haberlere göre, Hotline, Facebook’un Clubhouse’a rakip olarak geliştirdiği uygulamalardan sadece bir tanesi. Şirkete yakın kişiler, ABD’li sosyal medya devinin Clubhouse’a birden fazla uygulamayla rakip olmak istediğini belirtiyor…

Kaynak: TechCrunch, AndroidCentral

 

 

 

Adventure İstanbul
Günün Alışveriş Fırsatı

Günün Alışveriş Fırsatı: Xiaomi Redmi Note 10 ve Poco X3 fiyatlarına buradan göz atabilirsiniz!

Bunlar da ilginizi çekebilir
Devamını oku

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval

HWP COIN’den Haberler