Çin Hindistan geriliminin teknoloji şirketlerine etkisi tartışılmaz şekilde büyümeye devam ediyor. Donanım konusunda öncü olan Çin’e karşı; yazılım konusunda son yılların öncülüğünü üstlenen Hindistan şirketleri jeopolitik kavgadan çok büyük yara almaya devam ediyor. Her ikisi de hesaplaşmadan zarar görürken, Çinli teknoloji şirketlerinin kayıpları giderek artıyor.
İlginizi çekebilir: AliExpress dahil 43 Çinli uygulama, Hindistan’da yasaklandı.
İçindekiler
Çin Hindistan geriliminin teknoloji şirketlerine etkisi
İki ülke arasındaki gerilim, on yıllardır en kötü çatışmalarıyla karşılaştıkları Haziran ayından bu yana artıyor. Himalayalar’da en az 20 Hintli askerin ölümüne neden bir çatışma yaşandı.
Sonraki haftalarda ve aylarda, Hintli yetkililer Çinli teknoloji devleri Bytedance, Alibaba (BABA) ve Tencent (TCEHY) uygulamalarını yasakladı ve bildirildiğine göre güç durumdaki telekomünikasyon ekipmanı üreticisi Huawei’nin Hindistan’ın 5G ağına katılımını kısıtladı. Her iki ülke de Eylül ayında askeri gerilimi azaltmayı kabul etti, ancak bu anlaşmazlığa yakalanan işletmeler için pek bir rahatlama sağlamadı. ByteDance’in uluslararası uygulaması TikTok, Hindistan’da hala yasaklanmış durumda. Ve geçen ay Hindistan hükümeti, ulusal güvenlik endişelerini gerekçe göstererek düzinelerce Çin uygulamasını daha yasakladı.
En son hükümet verilerine göre Hindistan şu anda yaklaşık 750 milyon internet kullanıcısına ev sahipliği yapıyor ve bu sayı 2016’da iki katından fazla. Bir pazar araştırma şirketi olan Atlas VPN, Hindistan’ın 2025 yılına kadar 1 milyar internet kullanıcısına sahip olacağını tahmin ediyor. Çinli şirketler, Hindistan’daki hızlı internet büyümesinin bir parçasını almaya çalışıyor.
Çözümsüzlük
Birkaç Çinli teknoloji şirketi şimdiden kaybı hissediyor. ByteDance’ın TikTok’u, Haziran ayı sonunda yasaklandığında 200 milyon Hintli kullanıcıyı kaybetti. Bu, uygulamanın Amerika Birleşik Devletleri’ndeki kullanıcı sayısının iki katı. Pazar araştırma firması R3‘ün müdürü Greg Paull’a göre, Pekin merkezli şirket Hindistan’daki TikTok’tan henüz para kazanmamıştı.
Çinli teknoloji şirketleri, kendi ürünlerini geliştirmenin ötesinde, Hindistan’ın teknoloji girişimlerine yoğun bir şekilde yatırım yapıyordu ve 2015’ten bu yana sektöre yaklaşık 4 milyar dolar aktardı. Bir Paytm sözcüsü, “Ana hissedarlarımızdan hiçbiriyle, hisselerini satma veya hâkim hissedar olma konusunda hiçbir zaman tartışma veya herhangi bir plan yapılmadı,” dedi.
Dijital ödemeler ve finansal teknoloji söz konusu olduğunda, Ant genellikle küresel bir lider olarak kabul edilir. Prakash, “Kısa vadede Hindistan kaybedecek. Tencent, Hindistan’ın girişim dünyasındaki en büyük ” stratejik yatırımcısı “. Xiaomi, Hindistan’a bir yılda neredeyse 500 milyon dolar yatırım yaptı” dedi. Bu yasakların hiçbir şekilde Hindistan’ı zarara uğratmayacağını ifade edenler ise geçtiğimiz yılda Hindistan’a 25 milyar dolar teknoloji yatırımı yapıldığını ifade etti.
İlginizi çekebilir: Xiaomi Mi 10, Hindistan’da Android 11 güncellemesini alıyor
Kaynak: CNN