Haftanın Seçkisi

AirDrop

Android AirDrop bekleyenlere Qualcomm’dan iyi haber!

25 Kasım 2025
türkiyeeee

Türkiye ve Güney Kore nükleer enerji işbirliği anlaşması imzaladı!

26 Kasım 2025
BOSCH

Bosch Spotless Max Cam İnceleme | 10 yıl motor garantisi olan robot süpürge!

30 Kasım 2025
Marshall’ın ilk parti hoparlör modeli Marshall Bromley 750

Marshall Bromley 750 Türkiye’de! Marshall’dan ilk parti hoparlörü

27 Kasım 2025
apple iPhone 17

En çok satan telefon markası Samsung değil! Apple yıktı geçti!

27 Kasım 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
  • 5G Telefonlar
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result
Reklam

Apple, logosunda armut bulunan uygulamaya dava açtı

Yazı: Ömer Faruk Doğan
9 Ağustos 2020
Kategori: Akıllı Telefonlar
Okuma süresi: 2 dakika
Apple

Apple, logosunda armut yer aldığı gerekçesiyle Prepear adlı uygulamaya karşı yasal işlem başlattı. Apple’a göre armut logosu, kendi ticari marka logosu olan elmaya çok benziyor.


İlginizi çekebilir: Apple’ın, Armut.com logosuna da itiraz ettiği açıklandı!


İçindekiler

  • Apple, meyve içerikli logolardan rahatsız
  • Prepear yetkililerinden açıklama geldi

Apple, meyve içerikli logolardan rahatsız

Prepear; Super Healthy Kids girişiminin yan ürünü olarak hizmet veren, insanların yeni yemek tarifleri keşfedebileceği bir yemek uygulaması. Uygulamanın ticari marka logosunda da armut meyvesi yer alıyor ancak bunu gören Apple meyve bazlı bir logonun, kendilerinin logosuyla karışıklık yaratabileceğinden dolayı Prepear şirketine itiraz etti ve logolarını değiştirmesini talep etti.

Apple

Prepear yetkililerinden açıklama geldi

Prepear’ın kurucuları ise bu durumu, kendilerine binlerce dolara mal olacak büyük bir darbe olarak nitelendiriyor. Uygulamayı bünyesinde barındıran Super Healthy Kids, Instagram hesabından yaptığı açıklamada; “Prepear olarak bu bizim için büyük bir darbe. Bununla mücadele etmek bize on binlerce dolara mal olacak. Tüm dünya bu salgın döneminde küçük işletmelere yardım etmek için elinden geleni yaparken, Apple ise bizim peşimize düşmeyi seçti.” ifadeleriyle Apple’a veryansın etti.

Ayrıca Prepear kurucuları, Apple‘ın bunu, logosunda meyve kullanan bir sürü küçük işletmeye de yaptığını ve bu işletmelerin Apple yüzünden işlerini bırakmak zorunda kaldığını söyledi. Kimseyi Apple ürünlerini kullanmaktan vazgeçirmeye çalışmadığını da ifade eden Prepear yetkilisi, açıklamasının devamında; “Apple’ın küçük işletmelere yönelik agresif yasal işlemlerine karşı durma ve logomuzu koruma hakkı için mücadele etmeyi ahlaki bir yükümlülük olarak hissediyorum.” diyerek, başlattığı imza kampanyasına takipçilerinin katılmasını istedi.

Şu ana kadar yaklaşık 15 bin kişinin destek verdiği imza kampanyası, uygulamanın takipçileri tarafından yoğun ilgi görüyor. Önümüzdeki günlerde Apple ile Prepear arasındaki sürtüşmenin hangi boyutlara ulaştığını göreceğiz.

Ömer Faruk Doğan

Ömer Faruk Doğan

Reklam

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
  • 5G Telefonlar

Copyright © 2025, EMY Medya