Youtube platformuna yenilikler gelmeye devam ediyor. Bu yeniliklerden bazıları daha önce de paylaştığımız gibi kullanıcıya yönelik geliştirmeler olsa da, bazıları ise ne kullanıcıların ne de video üreticilerinin memnun olacağı türden değiller. Platforma gelmesi beklenen son yeniliklerden birisi de bunlardan biri olacak gibi.
Google, Youtube üzerinden reklamlarla kazanılan kârın her yoldan artırılması kararını vermişe benziyor. Öyle ki bu duruma reklam almayan kanallar bile dahil olacak. 9to5Google tarafından paylaşılan bilgiye göre, Youtube Amerika Birleşik Devletleri platformunun hizmet şartlarına yeni bir madde eklendi. Bu maddeye göre şirket, kendisi reklam almamaya karar veren kanallara reklam koyma hakkını saklı tutacak. Böylelikle bu kanallara reklam koymak için kanal sahiplerine sorulmayacak. Üstelik Youtube, bu reklamlardan kazanılan parayı da kendine saklayacak. Söylediğimiz gibi bu durum şu anlık sadece Amerika Birleşik Devletleri için geçerli. Ancak bu durumun yavaş yavaş diğer ülkelere de yayılması oldukça muhtemel.
Koşulların geçerli olduğu üreticileri içeren “ortaklık” terimi, YouTube platformunda 1.000 aboneyi geçmiş ve son on iki ay için 4.000 saatlik içeriğe sahip olan kanalları kapsıyor. Bu şartlar, eğer üretici isterse, bir kanala reklam alabilmek için minimum koşullar olarak karşımıza çıkıyor. En azından öyleydi. Çünkü görünüşe göre artık Youtube, bütün kanalları bu “ortaklığa” dahil etmeye zorluyormuş gibi.
Her ne kadar Google’ın sağladığı bu imkan ile içeriklerini üretebiliyor olsalar bile, kendi istekleri dışında böyle bir şeyin yapılmasının bazı içerik üreticilerinin çeşitli nedenlerle başını ağrıtacağını ve onları haklı olarak memnun etmeyeceğini söyleyebiliriz.