Bu Cuma günü yayınlanan mali açıklamaya göre, Xiaomi‘nin geliri, Çin’in covid-19’un neden olduğu yeni kısıtlamalardan etkilendiği 2022’nin ikinci çeyreğinde yüzde 20’lik bir gelir düşüşü yaşadı. Düşüş, markanın ilk düşüşünü kaydettiği önceki çeyrekte sunulandan daha büyük.
Belge, ikinci çeyrekteki satışlardan 70.17 milyar yuan’lık kazanç elde edildiğini, bu da günün fiyatıyla 10.31 milyar dolara denk geldiğini gösteriyor. Toplam kâr, analistlerin tahminlerinin çok altında, yıllık %67 düşüşle 2.08 milyar yuan’a ulaştı.
Ayrıca bkz: Samsung, Yaklaşık 15 Milyar Avroya Yeni Ar-Ge Merkezi Kuruyor!
Xiaomi’nin üç aylık gelirindeki bu düşüş, yeni koronavirüsün neden olduğu hastalık vakalarının ilerlemesini içermek için Şanghay ve Çin’deki diğer şehirlerde yeni bir karantina dalgasıyla aynı zamana denk geldi. Önlemler, yerel ticareti sert bir şekilde vurarak şirketin mali durumunu etkiledi.
Xiaomi başkanı Wang Xiang bir konferans görüşmesi sırasında “Çin pazarında pandeminin yeniden canlanması oldu ve sonuç olarak talep zor ve zayıftı” dedi. Ayrıca, yüksek yakıt fiyatlarının, girdi maliyetlerinin ve enflasyonun küresel satışların azalmasında belirleyici olduğunu belirtti.
İçindekiler
Cep telefonu satışlarında düşüş
Markanın ana faaliyet alanı ve gelirinin yarısından fazlasından sorumlu olan akıllı telefonlar, son birkaç ayda satışlarda önemli bir düşüş gösterdi. Geçen yıl, Çinli dev, ABD yaptırımlarının Huawei’ye zarar vermesinin ardından daha fazla alan kazandı.
Ancak, Reuters’a göre, telefon satışlarının yüzde 29 oranında düşmesiyle piyasadaki gerileme şirketi sert bir şekilde vurdu. Xiaomi ayrıca, yurtdışındaki yasa dışı transfer şüphesiyle hesaplarına 700 milyon dolardan fazla el konulan Çin dışındaki ana pazarı olan Hintli yetkililerle de sorun yaşıyor.
Kaynak: Reuters