Yaklaşık 5 bin Windows Store uygulamasının istatistiklerini hesaplayan AdDuplex, Windows sürümlerinin kullanım oranlarını güncelledi. AdDuplex Windows 11’in büyümesinin önemli ölçüde yavaşladığını doğrularken, Windows 11’in pazar payı, toplanan verilere dayanan Nisan 2022 raporunda Mart’taki %19.4’ten %19.7‘ye yükseldi.
Buna karşılık, Windows 10 sürüm 21H2, pazar payının Mart’taki %28,5‘ten bu ay %35‘e yükseldiğini gördü. Microsoft geçen hafta, Windows 10’un en son sürümünün artık geniş dağıtım için hazır olduğunu duyurdu; bu, tüm Windows 10 kullanıcılarının artık Windows Update’ten yükleyebileceği anlamına geliyor.
Windows 10 sürüm 21H1, podyumu geçen ayki %26,5‘ten %26,4‘e düşürdü. 10 Mayıs 2022’de Home ve Pro kullanıcıları için desteğin sonuna ulaşacak olan eski Windows 10 sürüm 20H2, artık tek haneli %6,1‘lik bir pazar payına sahip (geçen ay %10,8‘di).
İlginizi çekebilir; Activision Blizzard Hissedarları 68,7 Milyar Dolarlık Microsoft Anlaşmasını Onayladı!
Bu yılın başlarında Microsoft, Windows 11 için “güçlü talep” gördüğünü ve “insanların Windows 11’e yükseltme teklifini Windows 10 için gördüğümüz oranın iki katı oranında kabul ettiğini” söyledi. AdDuplex tarafından bildirilen %19,7‘lik pazar payı fena olmasa da, Windows 11’e güncelleme yapabilen Windows 10 kullanıcılarının çoğunluğunun zaten yapmış olması ve işletim sisteminin katı minimum donanım gereksinimlerinin artık geri kalanının takip etmesini engelliyor olması mümkündür.