İşTurkcell reklamı

Bu yazıda neler var?

  • Musk davası ve daha fazlası

Haftanın Seçkisi

iGenius, Vertiv Altyapısı, NVIDIA Hızlandırılmış Bilgi İşlem ve Omniverse Teknolojisi ile Dünyanın En Büyük Egemen Yapay Zekâ Veri Merkezlerinden Birini Hayata Geçirdi

iGenius, Vertiv Altyapısı, NVIDIA Hızlandırılmış Bilgi İşlem ve Omniverse Teknolojisi ile Dünyanın En Büyük Egemen Yapay Zekâ Veri Merkezlerinden Birini Hayata Geçirdi

13 Mayıs 2025
The black eyed peas İstanbul’a geliyor the black eyed peas konseri ne zaman nerede

The Black Eyed Peas İstanbul’a geliyor! The Black Eyed Peas konseri ne zaman, nerede?

8 Mayıs 2025
Samsung Galaxy S25 Edge ekran

Galaxy S25 Edge ekranı neyle korunacak? Samsung açıkladı!

9 Mayıs 2025
samsung galaxy s25 edge özellikleri türkiye fiyatı

Galaxy S25 Edge tanıtıldı! İşte özellikleri ve Türkiye fiyatı!

13 Mayıs 2025
samsung one ui 8 galeri uygulaması

Samsung One UI 8 galeri uygulaması nasıl olacak? İşte ilk görüntüler!

10 Mayıs 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Wall Street, Çevrimiçi Reklamcılıkta Felakete Hazırlanıyor

Yazı: Aksa Umay Kanşıray
26 Ekim 2022
Kategori: Haber
Okuma süresi: 3 dakika
Wall Street, Çevrimiçi Reklamcılıkta Felakete Hazırlanıyor

Snap’ten gelen hayal kırıklığı yaratan sonuçların ve şirketin değerini 2019’un başından bu yana en düşük seviyeye getiren hisse senedi fiyatındaki %28’lik düşüşün ardından, yatırımcılar şimdi dikkatlerini reklam devleri Meta ve Alphabet’e çevirdi. Ayrıca bu hafta Twitter ve Pinterest’ten gelen raporlar ve kendilerine ait büyük reklam işletmeleri olan Amazon ve Microsoft’tan da gelecek olan raporlar ilgi odağı oldu.

Rapor telaşı, web ve mobil reklamcılıkta aşırı şüpheciliğin olduğu bir zamanda geliyor. Meta’nın hisseleri bu yıl %60’tan fazla düştü. Şirketin gelirde düz ikinci bir düşüş bildirmesi bekleniyor. 2022’de %30 düşen Alphabet’in tek haneli satış büyümesi bildirmesi bekleniyor. Pandeminin başlangıcındaki çeyrek dışında, bu, şirket için 2013’ten bu yana en zayıf dönemi işaret edecek.

Ekonomik gerileme ve durgunluk korkuları, birçok pazarlamacının harcamaları dizginlemesine neden oluyor. Aynı zamanda, Apple’ın geçen yılki iOS gizlilik değişikliği, geçmişte reklamları hedeflemek için kullanıcı verilerine dayanan şirketleri – özellikle Snap ve Facebook’u – cezalandırmaya devam ediyor.

UBS analistleri bir raporda, “Çevrimiçi reklamcılık alanındaki duyarlılık, bütçe kesintilerinin daha fazla anekdotlarının yanı sıra reklam verenlerin 4 çeyrek floş umuduyla bazı bütçelerini geri tutmasıyla birlikte son zamanlarda yumuşadı. 2023’e baktığımızda, bu makro belirsizlik seviyesinin ortasında planlamanın, makro buradan önemli ölçüde bozulmasa bile, 2023’te mutabakatın altında büyüme için zemin hazırladığını düşünüyoruz.” dedi.

UBS, hem ekonomik ortam hem de güçlü ABD doları nedeniyle “çevrimiçi reklamcılık grubundaki tahminleri ve fiyat hedeflerini azaltacağını” söyledi. Analistler, dijital reklam ajanslarıyla yapılan görüşmelerde, “birçok reklam direktörünün, belirli bütçeleri geri çektiğini” öğrendiklerini söylediler.

Snap’in raporunda şirket, sonuçların platform değişiklikleri, ekonomik zorluklar ve rekabetten etkilendiğini söyledi. İkinci bir düz çeyrek için Snap, ekonomik yörüngeyi tahmin etmedeki zorluk nedeniyle önümüzdeki dönem için rehberlik sağlamayacağını söyledi. Snap, “Birçok sektördeki reklam ortaklarımızın, özellikle çalışma ortamındaki ters rüzgarlar, enflasyona dayalı maliyet baskıları ve artan sermaye maliyetleri karşısında, pazarlama bütçelerini azalttığını görüyoruz.” dedi.

Digital ad stocks in 2022

Üçüncü çeyrek ikinciyi yansıtırsa, Snap’in raporu sektördeki meslektaşları için iç karartıcı sonuçlar doğurabilir. Meta, Twitter, Pinterest ve Google, Snap’in ikinci çeyrekteki düşüşünün ardından beklenenden daha zayıf sonuçlar bildirdi. Yatırımcılar, Snap’in raporunun ardından Pinterest hisselerini %6’dan fazla düşürerek son haftayı önceden planlamaya başladılar. Twitter neredeyse %5 düştü ve Meta %1’den fazla düştü. Alphabet %1’in üzerinde yükseldi. Ancak yine de %2.3 yükselen teknoloji ağırlıklı Nasdaq’ın altında performans gösterdi.

Yatırım Kulübü (Investing Club), Snap’in kötü sonuçlarının genel çevrimiçi reklam pazarını yansıtmama ihtimali olduğunu söyledi. Kulüp, Meta ve Alphabet’in Snap’i gölgede bırakan “çok yönlü dijital ekosistemler inşa ettiğini” söyledi. Böylece bu, şirketleri “zayıf dijital reklam harcamalarına daha bağışık hale getirdi”.

İçindekiler

  • Musk davası ve daha fazlası

Musk davası ve daha fazlası

Bu haftaki endüstri draması kazanç raporlarıyla sınırlı değil. Elon Musk’ın, davadan kaçınmak istiyorsa Twitter satın alımını kapatmak için cuma gününe kadar vakti var. Fikrini defalarca değiştirdikten sonra Musk, işlemi başlangıçta üzerinde anlaşılan hisse başına 54.20 dolardan tamamlayacağını söyledi. Twitter, davayı geri çekmeden önce finansmanın yerinde olduğundan emin olmak istiyor.

Twitter hisseleri geçen hafta 50 doların altında kapandı. Bu da yatırımcıların anlaşmanın kapanacağına hala ikna olmadıklarını gösteriyor. Bu arada, Twitter hala düşük kazanç oranlarıyla mücadele ediyor. Analistler, şirketin bu hafta beklenen kazanç raporunda üçüncü çeyrek gelirinde bir düşüş bekliyorlar.

Dijital reklam işi ikinci çeyrekte %18 büyüyerek sektördeki tüm önemli şirketleri geride bıraktı. Ancak bununla birlikte, çevrimiçi reklamcılık alanındaki parlak noktalardan biri Amazon olabilir. Perakendeciler yaptıkları harcamaları geri çekebilirken, Amazon onlar için daha katı bir platform. Çünkü Amazon’u kullanan insanlar alışveriş yapıyor.

Firmaların markalarını en büyük e-ticaret sitesinde görünür tutabilmeleri için platforma ödeme yapmaları gerekiyor. Ancak Amazon’un ana faaliyet alanı bile bu yıl zarar gördü. Büyüme, pandemi sırasındaki patlama günlerinden bu günlere önemli ölçüde yavaşladı. Genel gelir artışı üç çeyrek boyunca tek hanelerdeydi ve stok yıl için %28 düştü.

Analistler, Amazon kazanç haftasını kapattığında hangi şirketlerin kemerlerini sıktığına dair net bir resme sahip olacak.

Aksa Umay Kanşıray

Aksa Umay Kanşıray

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim
  • Network
  • Leadergamer

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya