Alman akü üreticisi Varta, yaklaşık 500 milyon euroyu bulan borç yükünü hafifletmek amacıyla kapsamlı bir yeniden yapılandırma sürecine girdi. Bir süredir yeni sermaye kaynakları arayan Varta, sonunda Porsche ile ortak bir çözüm bularak, finansal krizden çıkış yolunu belirledi. Anlaşmanın sağlanmasıyla birlikte Varta, borçlarını 485 milyon eurodan 200 milyon euroya kadar düşürmeyi başardı.
İçindekiler
Alman Akü Devi Varta Yeniden Yapılandırma Anlaşmasıyla Krizden Çıkıyor
Alman otomotiv devi Porsche, Varta’ya finansal destek sağlayarak şirketin borçlarının hafifletilmesine yardımcı oldu. Bu ortaklık, Varta için büyük bir rahatlama sağlarken, Porsche için de elektrikli ve hibrit spor otomobillerde kullanabileceği yüksek performanslı pillerin tedarikini güvence altına aldı. Anlaşmaya göre, Porsche ayni katkılar yoluyla Varta’nın V4Drive pil bölümünde çoğunluk hissesini alacak.
Varta’nın yeniden yapılanma sürecinde, şirketin en büyük hissedarı olan Michael Tojner ve Porsche, birlikte 60 milyon euro sermaye yatırımı yapacaklar. Buna ek olarak, alacaklılardan da 60 milyon euroluk teminatlı kredi desteği sağlanacak. Bu süreçle birlikte, Varta’nın finansal istikrarını koruyarak, gelecekte üçüncü bir yatırımcıyı da bünyesine dahil etmesi planlanıyor.
Bu kurtarma operasyonu, şirketin uzun vadeli finansal güvence elde etmesini sağlarken, aynı zamanda Varta’nın Almanya’daki tüm üretim tesislerini koruma hedefine de katkı sağlıyor. CEO Michael Ostermann, gelecekteki hedeflerini sürdürülebilir büyüme ve kârlılık üzerine kurmayı planladıklarını belirtti. Şu an için büyük çaplı işten çıkarmalar gündemde değil; aksine, fotovoltaik sistemler için enerji depolama ve Apple kulaklıklar için düğme piller gibi belirli alanlarda yeni personel alımları yapılacak.
Bu yeniden yapılandırma sürecinin ardından, mevcut küçük hissedarların ellerinde kalan hisseler, Varta’nın borsadan çıkarılması durumunda geçerliliğini yitirecek. Bu konuda çeşitli yollar denediklerini belirten Ostermann, mevcut durumun yasal olarak hissedarları sürece dahil etmeyi zorlaştırdığını ifade etti.
Alman devi gelecekte ne beklediğini bizler de merak ediyoruz. Çinlilerin piyasayı ele geçirmesiyle beraber batılı birçok şirketin zor günler geçirdiği aşikar.
İlginizi Çekebilir: Yeni Citroen Ami tanıtıldı! İşte 2025 Citroen Ami
Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sizce Almanlar bu işin içinden çıkabilecek mi? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın!