İşTurkcell reklamı

Bu yazıda neler var?

  • Destek yok
  • Tek sorun yakıt değil

Haftanın Seçkisi

BMW i2

BMW i2 sedan geliyor! Yeni BMW 2 serisi nasıl olacak?

4 Mayıs 2025
Justin Timberlake İstanbul konseri öncesi kulis taleplerini paylaştı! Neler istedi?

Justin Timberlake İstanbul konseri öncesi kulis taleplerini paylaştı! Neler istedi?

6 Mayıs 2025
GTA 6 Web Sitesi Erişime Açıldı! Yeni Detaylar ve Sürükleyici Ekran Görüntüleri

GTA 6 Web Sitesi Erişime Açıldı! Yeni Detaylar, Ekran Görüntüleri Ve Daha Fazlası…

7 Mayıs 2025
Apple Intelligence iOS 19 Apple Takvim yenilikler

iOS 19 ile Apple takvim uygulaması yapay zeka dopingi alacak!

10 Mayıs 2025
kızılcık şerbeti nilay feyza civelek hakkında soruşturma başlatıldı sebebi ne

Kızılcık Şerbeti Nilay Feyza Civelek hakkında soruşturma başlatıldı! Sebebi ne?

7 Mayıs 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Uber, İngiltere’deki Yakıt Krizinin “Etkisi Olmadığını” Söyledi

Yazı: Aksa Umay Kanşıray
30 Eylül 2021
Kategori: Uygulama
Okuma süresi: 3 dakika
Uber, İngiltere'deki Yakıt Krizinin "Etkisi Olmadığını" Söyledi

Uber, Birleşik Krallık genelinde birçok benzin istasyonunu boş bırakan yakıt talebindeki artışın işini etkilemediğini söylerken, bazı sürücüler yükün kendilerine geçtiğini söylüyor.

İngiliz sürücülerin son günlerde panikle benzin satın alması, uzun kuyruklara ve benzin istasyonlarının kapanmasına neden oldu. İngiltere’nin şu anda teslimatları aksatan ve mal ve yakıt tedarikini kısıtlayan yaklaşık 100.000 kamyon şoförü sıkıntısı olduğu tahmin ediliyor. Birleşik Krallık hükümeti şimdi yakıt sağlamak için askeri personel kullanmayı planlıyor.

Kaosa rağmen Uber, yakıt sorunlarının bir sonucu olarak “hizmet üzerinde doğrudan bir etkisi olmadığını” söyledi. Şirketten bir sözcü, “Durumu yakından izliyoruz ve hızlı bir şekilde çözülmesini umut eden sürücülerle görüşmeye devam ediyoruz” dedi.

Ancak Uber sürücüsü Nader Awad “zorlu” olduğunu söyleyenlerden sadece biri. Yakıt doldurmak için bir benzin istasyonu aramak için zaman kaybettiğini ve ardından uzun bir sırada oturduğunu da sözlerine ekledi. “Serbest meslek sahibi olduğumuz göz önüne alındığında, dizel veya benzin almaya çalışırken zaman kaybettiğinizde para kaybediyorsunuz” dedi.

Awad, çarşamba günü bir benzin istasyonunda bir hatta katıldığını ancak pompaya ulaşmasının 45 dakika sürdüğünü söyledi. Ve oraya vardığında, haftada yaklaşık 250 sterlinlik dizel tüketen dokuz kişilik Mercedes’ine sadece 30 sterlin değerinde dizel koymasına izin verildi.

Uber, İngiltere'deki Yakıt Krizinin "Etkisi Olmadığını" Söyledi

İçindekiler

  • Destek yok
  • Tek sorun yakıt değil

Destek yok

Doğu Londra’daki Walthamstow’da yaşayan eski bir İngiliz Gaz yöneticisi olan Awad, Uber’in kendisine herhangi bir destek teklif etmediğini söyledi. Bunun, araç çağırma şirketleri Bolt ve Ola için de geçerli olduğunu söyledi.

Başka bir Uber sürücüsü olan Akram Kader, pompaların çoğunun kapalı olduğunu ve sürücülerin hala çalışmakta olanlara erişmek için 30-45 dakika beklemesi gerektiğini söyledi. Londra’nın batısındaki Fulham’da yaşayan Kader, “Bir sürücü olarak işi yapmaya hazır olduğumuzdan emin olmalıyız” dedi. “Onlar (Uber) acıyı hissetmeyecekler.”

“Depom boşsa, uzun bir yolculuğa çıkarsam o işi reddetmek zorundayım. Başka seçeneğim yok.”

Tek sorun yakıt değil

Yakıt sıkıntısı öncesinde, araç çağırma uygulamaları Birleşik Krallık’taki talebi karşılamakta zorlanıyordu. Birden fazla müşteri, uygulamaların son haftalarda kendilerini bir sürücüye bağlayamadığını ve bunun da onların toplantılara geç kalmalarına veya bir günün sonunda gece dışarıda mahsur kalmalarına neden olduğunu söyledi.

Diğerleri, uygulamalar özellikle meşgul olduğunda ortaya çıkan “dalgalanma fiyatlandırması” nedeniyle fahiş maliyetlerle karşılaştıklarını söyledi. Müşterilere göre sorunlar akşam geç saatlerde veya hafta sonu meydana geliyor.

Sorun arz ve talebe bağlı. Başka bir deyişle, talep edilen tüm yolculukları kabul edecek yeterli sürücü yok. Ve yükselen fiyatlar da durumu daha zora soktu.

Mobilite uygulaması Bolt’un kurucu ortağı ve CEO’su Markus Villig, geçen hafta CNBC’nin “Squawk Box Europe” programına, müşteriler için fiyatların “her zamankinden daha yüksek” olduğunu söyledi.

Uber de aynı sorunu yaşıyor. Uber’in İngiltere işinin mayıs ayında pandemi öncesi seviyelere geri dönerken İngiltere’de talebin arttığını ve birçok şehrin şimdi pandemi öncesi seviyelerin ötesinde talebi olduğu belirtildi. Talep, Mart 2020’den önce Birmingham’da %22, Sheffield’de %30 ve Nottingham’da %40’ın üzerinde daha yüksek.

Aksa Umay Kanşıray

Aksa Umay Kanşıray

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim
  • Network
  • Leadergamer

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya