Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Sosyal Medya

Twitter’ın hikayeleri 24 saat sonra bile kaldırmadığı ortaya çıktı!

Twitter
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

TechCrunch ekibi tarafından paylaşılan bir rapora göre, Twitter yeni kullanıma sunduğu hikayeler özelliğini kullananların yaptığı paylaşımları 24 sonra bile kaldırmıyor. Bu durumun Twitter geliştiricileri tarafından yapılan bir hata olduğunun apaçık olduğunu belirten TechCrunch ekibi, sorunun kısa sürede düzeltileceğini söylüyor.


İlginizi çekebilir: Twitter, “kaybolan fleet” özelliğini duyurdu

reklam
MSI reklamı

Twitter’ın, kısa süre önce yayınladığı güncellemeyle beraber, Snapchat’i kopyalayan uygulamalar arasına katıldığını aktarmıştık. Kendince “fleet” olarak adlandırdığı özellik sayesinde kullanıcıların 24 saat içinde kaybolan tweetler atmasına imkan veren mikro-blog şirketi buna hikaye özelliği demiyor, ama aslında yaptıkları şey tam anlamıyla hikaye özelliği.

Bu tartışmaları bir kenara bırakalım. Twitter hikaye özelliğini getirdi getirmesine de, daha çiçeği burnunda olan bu özellik çok önemli bir problemle gündemde. Haberimizin başında da belirttiğimiz üzere, Twitter’ın fleet özelliğiyle paylaşılan bir tweetin normalde 24 saat içinde kaybolması gerekiyor, normalde sistem bu şekilde tasarlanmış. Fakat bugün tespit edilen bir hata, Twitter’ın söz konusu fleet’leri 24 saat sonra bile kaldırmadığını gözler önüne serdi.

Twitter, kaybolan "filoları" herkese getiriyor

Twitter, ‘teknik bir hata’ nedeniyle paylaşılan hikayeleri 24 saat sonra bile kaldırmıyor!

TechCrunch’ın ortaya çıkardığı hata o kadar akılalmaz ki, fleet’ler paylaşıldıktan 24 saat sonra bile silinmiyor ve görünmeye devam ediyor. Bununla da kalmayıp, diğer kişiler ilgili fleet’i paylaşan kişinin haberi olmaksızın kendi telefonlarına indirebiliyorlar. Konuyla alakalı olarak Twitter yetkilileri, verdiği kısa demeçte problemin farkında olduklarını ve bunun teknik bir hata olduğunu dile getirdi. Yetkililer ayrıca, kısa süre içerisinde problemi çözecek yeni bir güncelleme üzerinde çalıştıklarının da altını çizdi.

Şimdilik Twitter yetkilileri, problemin farkında olduklarını ve “yakında” çözeceklerini ifade etmekle yetiniyorlar. Bahse konu düzeltme güncellemesi ne zaman yayınlanacak belli değil, fakat problem işin içinden çıkılmaz gibi görünmüyor. Büyük olasılıkla çok geçmeden sorunun artık yaşanmadığına dair geri bildirimleri görmeye başlayacağız.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haber

TikTok, strobing kliplere ışığa duyarlılık uyarıları ekliyor

TikTok, Strobing Kliplere Işığa Duyarlılık Uyarıları Ekliyor
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

TikTok, epilepsi hastalarında nöbetleri tetikleme potansiyeline sahip zıt açık ve koyu desenler içeren video kliplere yeni uyarılar ekliyor.


İlginizi çekebilir:TikTok’a yeni rakip: Snapchat, Spotlight özelliğini kullanıma sundu

reklam
MSI reklamı

TikTok, epilepsi hastalığına duyarlılık kazandırmak istiyor

Platform, “Geçtiğimiz birkaç ay içinde ekibimiz, platformumuzu nasıl geliştirebileceğimize dair geri bildirimde bulunan epilepsi savunucularıyla bir araya geldi. Bu konuşmalara dayanarak, birkaç ay önce içerik oluşturucuları ışığa duyarlılığı tetikleyebilecek efektlere sahip videolar ürettiklerinde uyaran bir özelliği kullanıma sunduk. Önümüzdeki haftalarda, insanları ışığa duyarlı içerikten korumak için bir başka önemli erişilebilirlik özelliğini kullanıma sunacağız. ” dedi.

TikTok, Strobing Kliplere Işığa Duyarlılık Uyarıları Ekliyor

Yukarıdaki örnekte görebileceğiniz gibi, yeni uyarılar, kullanıcılara potansiyel olarak sorunlu etkileri olan videoları atlama fırsatı sunacak, bu yalnızca bir videoyu atlamakla kalmayacak, aynı zamanda gelecekte size benzer efektler göstermekten de kaçınacak. Kullanıcılar ayrıca ışığa duyarlılık ayarlarını istedikleri zaman değiştirebilirler. TikTok, yeni özelliği duyurmak ve genel olarak epilepsiye farkındalık yaratmak için dünyanın önde gelen birçok epilepsi kuruluşuyla birlikte çalıştığını söylüyor.

Özellikle platform kullanıcılarının renkleri hızla değiştirebilecekleri bazı görsel efektler göz önüne alındığında yeni güncelleme kullanışlı olabilir gibi görünüyor. Daha fazla kullanıcıya hitap etmek için daha fazla seçenek sunmak tüm platformlar için önemli bir nokta. TikTok yükselmeye devam ettikçe, daha geniş bir topluluğun ihtiyaçlarını karşılamak giderek daha gerekli hale geliyor. Yeni uyarılar bugünden itibaren TikTok uygulamasında görünecek.

Devamını oku

Sosyal Medya

Twitter mavi tik başvurularını 2021’den itibaren almaya başlayacak

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Twitter, uzun zamandır herkesin merakla beklediği bireysel mavi tik başvurularını 2021’den itibaren almaya başlayacağını duyurdu. Salı günü yaptığı duyuruda doğrulama rozeti için uygulamaya koymayı planladığı yeni kuralları da açıklayan mikro-blog şirketi, bir aksilik olmazsa artık başvuruları doğrudan almaya başlayacak.


İlginizi çekebilir: Twitter, hikayeleri 24 saat sonra bile kaldırmıyor!

reklam
MSI reklamı

Instagram, Facebook, YouTube dahil bütün sosyal ağ platformlarında var olan mavi tik rozeti sayesinde, eğer tanınmış bir kişiyseniz hesabınızın gerçekten size ait olduğunu onaylatabiliyorsunuz. Yalnız Instagram haricinde diğer platformlar genelde mavi tik almak isteyen kullanıcılardan direkt olarak başvuru kabul etmiyor.

Onun yerine kullanıcılar birtakım prosedürlerle mavi tik almak için talepte bulunuyorlar, başvuruları kabul edildiklerinde de hesaplarına mavi tik rozeti veriliyor. İstisnai olarak Instagram, bildiğiniz üzere geçtiğimiz sene yaptığı güncellemede mavi tik başvurularını doğrudan almaya başlamıştı. Böylece Instagram, tanınmış bir kişi olduğunu düşünenlerin hesaplarını doğrulamak için doğrudan talep göndermelerine izin vererek büyük bir rahatlık sağlamış oldu.

Twitter, mavi tik başvurularını doğrudan almaya başlıyor

İşte bu rahatlığı sağlayacak sosyal ağ platformlarının arasına şimdi de Twitter katılıyor. Twitter, salı günü yaptığı resmi duyurusunda kullanıcılardan direkt olarak mavi tik başvurusu almaya başlayacağını söyledi. Mavi tik rozeti almak isteyenlerin ne tür gereksinimlere sahip olması gerektiklerini de açıklayan şirket, hazırladığı kapsamlı rehberde, başvuru sürecinin 2021’den itibaren başlayacağını kaydetti.

Twitter Android'de 'Önerilen Takip' Listelerini güncelliyor

Twitter’ın hazırladığı kapsamlı rehber, henüz tam olarak bitmiş değil. Şirket, bu yönergelerin henüz taslak halinde olduğunu ve 2021’e kadar yönergelerin nihai halini yayınlayacağının altını çiziyor. Şu anki haliyle Twitter tarafından mavi tik verilecek hesaplar türleri arasında, şunlar bulunuyor:

  • Devlet hesapları
  • Şirketler
  • Markalar
  • Sivil toplum kuruluşları
  • Haber-medya hesapları
  • Eğlence
  • Spor
  • Aktivistler
  • Organizatörler

Eğer bu türlerde bir hesabınız varsa yani bu alanlarda tanınmışsanız, Twitter mavi tik başvurularını almaya başladığı günden itibaren siz de başvuruda bulunabileceksiniz. Twitter ayrıca başvuruda bulunacak olan hesabın aktif olmasını da şart koşuyor. Yani tanınmış bir kişi olabilirsiniz evet, ancak Twitter’da aktif değilseniz ve tabiri caizse ölü bir hesabınız varsa büyük olasılıkla sizin başvurunuz kabul edilmeyecek

Bununla birlikte Twitter, bir defa doğrulanan hesabın doğrulama rozetinin hangi durumlarda geri alınacağına dair bazı bilgiler de paylaştı. Buna göre, hesabı doğrulanan ve mavi tik alan bir kullanıcı, görünen adını veya biyografisini değiştirdiğinde mavi tik rozetini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalacak. Aynı zamanda bir kullanıcı, Twitter’ın hizmet şartlarını veya kurallarını ihlal etmesi durumunda da yine hesabındaki mavi tik rozeti geri alınabilecek.

Devamını oku

Sosyal Medya

TikTok’a yeni rakip: Snapchat, Spotlight özelliğini kullanıma sundu

Snapchat Spotlight
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Snapchat, bugün yayınladığı resmi duyuruda kullanıcıların kısa videolar paylaşmasına imkan veren Spotlight özelliğini kullanıma sunduğunu açıkladı. Spotlight, Snapchat’in hâlihazırda var olan ‘Göz Atın’ sekmesinin yerine gelen ayrı bir sekme olarak uygulamada yerini alacak ve bu sekme kaydırılabilir akış formatında olacak.


İlginizi çekebilir: Snapchat, ‘Snap Connect’ sekmesini sundu

reklam
MSI reklamı

TikTok’un yeni rakibi: Snapchat Spotlight

Normalde mevzu bahis ‘Snapchat özellikleri’ olduğunda, sosyal medya platformlarının Snapchat’ten arakladığı özellikleri haberlerde görmeye hep alışığızdır, ancak bu sefer devir tersine döndü; Snapchat, TikTok ve Instagram Reels benzeri kendi kısa video paylaşım özelliği olan Spotlight’ı piyasaya sürdüğünü duyurdu.

Spotlight, çalışma mantığı itibariyle TikTok ve Instagram Reels’a çok benziyor. Elbette ki bazı noktalarda kendisini bu platformlardan ayıran nitelikleri de var. Örneğin, tıpkı TikTok ve Instagram Reels’ta olduğu gibi isterseniz Snapchat’in kendi içinden çektiğiniz videoları, isterseniz de doğrudan telefonunuzun galerisindeki videoları Spotlight’ta paylaşabilirsiniz.

Spotlight işte böyle çalışıyor

Snapchat Spotlight

Snapchat bu noktada kullanıcıları herhangi bir sınırlamaya tabi tutmuyor. Hatta kullanıcılar Spotlight’ta paylaşacakları videolara alt yazı ekleyebiliyor, efektlerle güzelleştirebiliyor, aynı zamanda müzik de ekleyebiliyorlar. Müzik eklemek istemeyenlerse videonun kendi sesini kullanmayı tercih edebiliyorlar.

Spotlight’ın algoritması, rakiplerine kıyasla daha farklı

Yalnız Spotlight’ın algoritması ve genel yapısı rakiplerinden birazcık farklı. Örneğin TikTok’u açar açmaz, karşımıza direkt paylaşılan videolar çıkıyorken, Spotlight videoları Snapchat’te doğrudan karşımıza gelmeyecek. Bunu Instagram Reels gibi düşünebilirsiniz; Instagram’ı açtığınızda Reels videolarını izlemek için nasıl ki Reels sekmesine geçmeniz gerekiyorsa, işte Snapchat’te aynen böyle yapmanız gerekecek. Ayrıca Snapchat paylaşmış olduğunuz videoları otomatikman Spotlight sekmesinde göstermeyecek, bunun yerine manuel olarak Spotlight sekmesine girip bu kısımda öne çıkmasını istediğiniz videoları bizzat o an paylaşmanız gerekecek.

Snapchat, paylaştığınız videoların Spotlight’ta öne çıkması için hesabınızın herkese açık olmasını zorunlu tutmuyor. Bunun yerine şirket, yaptığı duyuruda videoların öne çıkarılmadan evvel bizzat insan incelemesine tabi tutulacağını ve gerektiğinde otomasyon sistemleri tarafından da denetleneceğini söyledi. Bu denetim sonucunda, ilgili videonun Spotlight’ta öne çıkıp çıkmayacağına karar verilecek.

Ek olarak Snapchat, Spotlight sekmesinde öne çıkarılacak videoları belirlerken, o videonun diğer kişiler tarafından favorilere eklenip eklenmeme durumunu, paylaşılma oranını ve videonun izlenme süresini de hesaba katacağının altını çizdi.

Bununla birlikte Spotlight’ı rakiplerinden ayıran bir diğer önemli noktaysa, yorumlar tarafında oldu. Spotlight sekmesindeki videoların hiçbirinde yorumlar herkese açık olmayacak. Bunun yerine kullanıcılar, Spotlight’taki videoları beğenme ve iletme olanağına sahip olacaklar.

Bugünden itibaren Snapchat, Spotlight özelliğini ABD, Kanada, Avustralya, Yeni Zelanda, Birleşik Krallık, İrlanda, Norveç, İsveç, Danimarka, Almanya ve Fransa’daki kullanıcıların erişimine açtığını belirtti. Önümüzdeki günlerde daha fazla ülkeye de açacağını ifade eden şirket, herhangi bir yayın tarihiyse paylaşmadı.

Devamını oku
MSI reklamı

HWP COIN’den Haberler