Sosyal medya

Sosyal Medya

Twitter 2019 4. Çeyrek raporunu yayınladı

Twitter

Sosyal medya şirketi Twitter 2019 4. çeyrek gelirlerini açıkladı. Genel olarak beklentilerin üzerinde bir tablo çizen şirket tarihinde ilk kez bir çeyrek içerisinde 1 milyar dolar üzerinde gelir elde etti.

İlginizi çekebilir: Apple 2020 ilk çeyrek gelirlerini açıkladı

reklam

Twitter 2019 4. çeyrek gelir raporunu yayınladı

Twitter, 2019’un 4. çeyreğinde 1.01 milyar dolar gelir elde ettiğini açıkladı ve geçtiğimiz yıla oranla %11’lik gelir artışı sağladı. Bu rakam ile birlikte şirket, tarihinde ilk kez bir çeyrek içerisinde 1 milyar dolar üzerinde gelir elde etmiş oldu. Açıklanan raporda şirketin günlük kullanıcı sayısında da bir artış görülmekte. Geçtiğimiz yılın 4. çeyreğinde 126 milyon günlük kullanıcıya sahip olan platform 2019’da günlük 152 milyon aktif kullanıcıya ulaştığını açıkladı.

Şirket için tüm bu olumlu tablonun içerisinde en büyük hayal kırıklığı ise hisse başına kazancın ve net gelirlerinin beklentilerin altında kalması oldu. Sosyal medya devinin net geliri 119 milyon dolar ve hisse başına kazancı 0.15 dolar olarak açıklandı. Twitter 2018’in 4. çeyreğinde 255 milyon dolar net gelir ve 0.33 dolar hisse başına kazanç elde etmişti. Şirket kısmi açıklamasında bu rakamların halen olumlu bir tablo olduğuna vurgu yaptı.

2019 genelini Twitter 3.46 milyar dolar gelir ile bitirerek %14’lük bir artış elde etti. Şirketin net geliri 1.47 milyar dolar ve hisse başına kazancı 1.87 dolar olarak açıklandı.

Şirketin 4. Çeyrek kazancını açıklayan Twitter finans müdürü Ned Segal şunları söyledi:

Çeyrek gelirimizde 1 milyar doları aşarak yeni bir kilometre taşına ulaştık. Bu çoğu büyük coğrafyada gelir ürünlerimizin istikrarlı ilerlemesini kanıtlamaktadır. Tüm dünyada Twitter kullanıcıları için hem organik hem de tanıtımı yapılan içerikleri kişiselleştirerek daha iyi bir deneyim sunmayı hedefliyoruz. Bu alanda hem reklam verenler hem de tüketiciler için muazzam bir fırsat görmekteyiz.

 

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Diğer

Facebook Messenger bilgi servisi hazırlıyor!

Facebook Messenger platformu, COVID-19 hakkında bilgilendirecek bir bilgi servisi hazırlıyor!


İlginizi çekebilir: Facebook, bilgi kirliliğine karşı Messenger’a sınırlama getirecek!

reklam

Facebook Messenger bilgi servisi hazırlıyor!

    Facebook, geçtiğimiz günlerde sosyal medyadaki COVID-19 hakkında oluşan bilgi kirliğini önlemek adına çalışmalara başlamıştı. Facebook şu anda, Messenger üzerinden insanlara salgın konusunda doğru bilgileri ulaştırabilmek adına bir bilgi servisi hazırlıyor. Facebook, Perşembe günü yaptığı açıklamada bu servisin; internetteki bilgi kirliliğini önlemeyi ve evinde karantinada kalan insanları birbiriyle iletişimde tutmayı hedeflediğini söyledi.

    Messenger‘da son derece hızlı bir kullanıcı artışı görülüyor. Stan Chudnovsky yaptığı açıklamada “Küresel boyutta video konferans görüşmelerine katılan insanların sayısı %70 arttı ve insanlar video konferanslarda iki kat daha fazla zaman geçiriyor.” dedi.

Bilgi kirliliği ile savaşmak adına Facebook Messenger‘ın koronavirüs verilerini online olarak Dünya Sağlık Örgütü (WHOHastalık Kontrol Merkezinden ve UNICEF‘den alacak.

Devamını oku

Sosyal Medya

Pinterest günlük önerileri ve popüler içerikleri öne çıkartan “Bugün” sekmesini tanıttı!

Pinterest kullanıcıların günlük öneriler ve popüler olan içerikleri keşfedebilecekleri “Bugün” sekmesini tanıttı. Bu yeni özelliği ile birlikte Pinterest’te yeni içerikler keşfetmek her zamankinden kolay olacak.

İlginizi çekebilir: Instagram’ın yeni özelliği “Birlikte İzle” tanıtıldı!

reklam

Pinterest “Bugün” sekmesini ile yeni içerikler keşfetmek her zamankinden daha kolay olacak!

COVID-19 salgını nedeniyle evde vakit geçirmek zorunda kalan insanların Pinterest üzerinde ders planları, yeni tarifler ve bahçe fikirleri gibi konularda yaptıkları aramalarda gözle görülür bir artış var. Pinterest geçtiğimiz hafta sonu tarihinin en fazla içerik aramasını ve kaydedilmesini gözlemlediğini belirtti. Ayrıca sadece Amerika’da pinleme oranları %34 arttı ve rekor sayıda pin paylaşımı görüldü.  Artan talepler sonucunda Pinterest, kullanıcılarına günlük ilham sunmak için tasarlanan yeni özelliği “Bugün” sekmesini tanıttı.

“Bugün” sekmesinde popüler içerikler yer alacak ve Pinterest bu içeriklerin keşfedilmesini kolaylaştıracak. Tanıtım sırasından “Bugün” sekmesinde çocuk dostu pişirme fikirleri, kişisel bakım ipuçları, aileler için favori filmler ve rahat yemek tarifleri gibi içerikler dikkat çekti. Bu kategoriler şu an için Pinterest editörleri tarafından belirleniyor ancak ileride konuk editörler alınmasını da bekleyebiliriz.

Pinterest Bugün sekmesi

Şirket ayrıca yakında Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ve Hastalık Kontrol Merkezi (CDC) gibi kurumlardan el yıkama, maske kullanımı gibi Corona virüs salgını sırasında faydalı olabilecek diğer ipuçlarını “Bugün” sekmesi üzerinden kullanıcılarına ulaştıracak. Bugün sekmesi Amerika ve İngiltere’deki hem iOS hem de Android uygulamalarında yerini aldı. Güncelleme yeni kullanıma sunulduğu için sekmeyi hemen göremeyebilirsiniz. Pinterest planının daha fazla ülkede bu özelliği en kısa sürede aktif etmek olduğunu vurguladı.

Pinterest

“Bugün” sekmesi tüm bu özelliklerine ek olarak yaptığınız aramalara internet üzerinde güvenli olarak nitelendirilen kaynakları da getirebilecek. Örnek olarak “stres giderici” gibi bir arama yaptığınızda Pinterest size güvenilir kaynaklardan gelen, rahatlamanıza yardımcı olmak için tasarlanmış içerikleri de listeleyecek. Pinterest son olarak COVID-19 tedavileri veya benzeri iddialarda bulunan ve krizden yararlanmak isteyen reklamları yasakladığını belirtti. Bunun yerine site genelinde Dünya Sağlık Örgütü (WHO) bilgilendirmelerine yönlendiren bir içerik mevcut.

Devamını oku

Sosyal Medya

Instagram’ın yeni özelliği “Birlikte İzle” tanıtıldı!

Birlikte İzle (Co-Watching) özelliği kullanıcıların görüntülü sohbet sırasında Instagram içeriklerine birlikte göz atmalarına imkan veriyor.

İlginizi çekebilir: Çin’de tasarlanan robot COVID-19 mücadelesinde ön saflarda yer alabilir!

reklam

Instagram görüntülü sohbet ederken arkadaşlarınızla yayınlara göz atmanıza izin veriyor!

Instagram sosyal mesafeyi korurken arkadaşlarınızla içeriklere göz atmanın yeni bir yolu olarak Birlikte İzle (Co-Watching) özelliğini tanıttı. Bu yeni özellik kullanıcıların görüntülü sohbet sırasında Instagram içeriklerine birlikte göz atmalarına imkan veriyor. COVID-19 salgını nedeniyle birçoğumuz arkadaşlarımızdan ve ailemizden uzakta bulunuyoruz. Hepimiz bu yeni yaşam tarzına uyum sağlamaya çalışırken Instagram gibi büyük şirketler birlikte etkileşim kurmamız için yeni yollar üretiyor.

Yeni birlikte izleme özelliği ile Instagram görüntülü sohbet sırasında arkadaşlarınızla yayınlara göz atmanıza izin verecek. Yeni özelliği denemek için arkadaşlarınızla görüntülü sohbet başlatabilir ve ardından sol alt tarafta bulunan fotoğraf simgesine dokunabilirsiniz. Daha sonrasında kaydedilmiş, beğenilen ve önerilen içeriklere birlikte göz atabilirsiniz.

Instagram Co-Watching

Instagram’ın bu yeni özelliği arkadaşlarınızla yan yana içeriklere göz atmak kadar eğlenceli olmayabilir ancak en azından arkadaşlarınızla aranızdaki mesafeyi kapatmanız için yeni bir yöntem.

İnsanların birlikte vakit geçirmeleri için yeni yollar bulmanın yanı sıra sosyal medya şirketi, COVID-19 salgını ile mücadele etmek için yanlış bilgileri engellemek amacıyla önlemler alıyor. Yeni başlayanlar için “Corona virüs” veya “COVID-19” benzeri aramalar yaparken bir eğitim uyarısı olacak. Bu uyarı kullanıcıları güvenilir bilgi kaynaklarına yönlendirecek. Bunun yanı sıra arama sonuçlarında en iyi sonuçlar Dünya Sağlık Örgütü (WHO) ve UNICEF tarafından doğrulanmış hesaplar olacak.

 

 

Devamını oku