Haftanın Seçkisi

turkcell murat akgüç

TV+ ve Warner Bros. Discovery’den dev iş birliği: TV+’ta HBO Max keyfi başlıyor

12 Kasım 2025
amazon prime gaming

Amazon Prime Gaming ücretsiz oyunları açıklandı! (Kasım 2025)

7 Kasım 2025
Toyota Hilux

Toyota Hilux efsanesi yeniden doğuyor! İşte özellikleri

11 Kasım 2025
HONOR

HONOR Magic8 Pro Türkiye Fiyatı ne olacak? | Adım adım hesapladık!

10 Kasım 2025
HDR10+ Advanced

Samsung, HDR10+ Advanced teknolojisini tanıttı! İşte özellikleri

10 Kasım 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
  • 5G Telefonlar
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

Türkiye’de Black Friday beklenen başarıyı gösteremedi!

Black Friday veya ülkemizdeki adıyla Kasım indirimleri ile istenen başarıyı gösteremedi! Satış adetleri beklendiği gibi artmadı!

Yazı: Onur Balbaşı
3 Aralık 2024
Kategori: Haber, Gündem
Okuma süresi: 2 dakika
black friday kasım indirimleri Türkiye

Kasım ayı boyunca tüketiciler, e-ticaret platformlarının düzenlediği Black Friday veya ülkemizdeki adıyla Kasım indirimleri ile alışveriş fırsatlarını değerlendirdi. “Gülümseten Kasım”, “Efsane Kasım” gibi kampanya isimleriyle süslenen bu dönem, hem tüketiciler hem de satıcılar için hareketli geçti. Ancak bu yıl Türkiye’de Black Friday istenen başarıyı sağlayamadı. Hem satıcılar, hem tüketiciler mutsuz!

İçindekiler

  • Black Friday Yaramadı! Kasım İndirimleri Başarısız Oldu!

Black Friday Yaramadı! Kasım İndirimleri Başarısız Oldu!

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Çevikoğlu, bu yılki Black Friday veya diğer adıyla Kasım indirimleri döneminin performansını değerlendirdi. Buna göre, vatandaşlar artık bu indirim dönemlerinde eskisi kadar yoğun alışveriş yapmıyor.

Enflasyonun etkisiyle geçen yıla kıyasla bu yıl cirolar yüzde 100 artış gösterirken, satış adedindeki artış yalnızca yüzde 10’da kaldı. Geçen yıl ise bu oran yüzde 30 seviyesindeydi. Çevikoğlu, bu durumu ekonominin soğutulması politikalarına ve tüketicilerin fiyat algısının değişmesine bağladı.

black friday kasım indirimleri TürkiyePeki Türkiye’de Black Friday döneminde ne kadar para harcandı? Çevikoğlu, toplamda 500 milyar TL’nin üzerinde bir satış hacmine ulaşıldığını açıkladı. Bu veriler, e-ticaret sektörünün hacim olarak büyüdüğünü, ancak adet bazlı satışların beklentilerin altında kaldığını gösteriyor.

Çevikoğlu’nun açıklamalarına göre, Black Friday ve diğer Kasım indirimleri, e-ticaret pazaryerlerinin stoklarını eritmesine yardımcı oldu. Yıl sonu için e-ticarette  belirlenen 3.4 trilyon TL hedefinin büyük ölçüde bu indirim kampanyaları sayesinde gerçekleşmesi bekleniyor. Ancak tüketicilerin ilgisinin geçen yıllara göre azaldığı ve özellikle elektronik ürünlerde büyük fırsatlar sunulmadığı gözlemlendi.

Bu yılki kampanyalarda, özellikle popüler ürünler üzerinde yapılan indirimler sınırlı kaldı. Buna rağmen, giyim, kozmetik ve ev eşyaları gibi kategorilerde daha belirgin indirimler sunuldu. Tüketiciler genellikle temel ihtiyaçlarını karşılamaya yöneldiği için, satış hacmi artsa da adet bazında sınırlı bir yükseliş yaşandı. Kampanyaların daha çok yıl sonu hedeflerine ulaşma ve stok eritme odaklı olduğu anlaşılıyor.

Gelecek yıllarda daha dengeli fiyat politikaları ve tüketici dostu kampanyalarla bu dönemin daha verimli geçmesi bekleniyor. Ancak görünen o ki, artık Türkiye’de tüketiciler ekstra şeyler almaktansa zaruri ihtiyaçlarını öncelikli olarak karşılamayı seçiyor.

İlginizi Çekebilir: Ek gümrük vergisi hakkında Ticaret Bakanlığı açıklama yaptı!

Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Bu Kasım İndirimleri döneminde ne kadar alışveriş yaptınız? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın!

Onur Balbaşı

Onur Balbaşı

Teknolojiye olan ilgim sadece bir merak değil, benim için gerçek bir tutku. Özellikle akıllı telefonlar, yazılım ve mobil teknolojiler üzerine yıllar içinde ciddi bir bilgi birikimi edindim. Bu birikimi, HWP’de yayın direktörü olarak yürüttüğüm görevle birlikte hem yazılı içeriklerde hem videolarda insanlara aktarmaktan büyük keyif alıyorum. Araştırmayı, öğrenmeyi ve öğrendiklerimi anlaşılır şekilde paylaşmayı seviyorum.

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
  • 5G Telefonlar

Copyright © 2025, EMY Medya