Sosyal medya

Finans

Turkcell yüzde 17,5 büyüme ile 2018’e güçlü başlangıç yaptı

Turkcell, yıla güçlü bir başlangıç yaparak 2018’in ilk çeyreğini rekor gelir ve FAVÖK ile tamamladı. Gelirlerini geçen yılın ilk çeyreğine göre yüzde 17,5 artırarak çift haneli büyümesini sürdüren Turkcell, grup bazında 4 milyar 762 milyon TL ile tüm zamanların en yüksek üç aylık gelirini elde etti. 2017 yılının ilk çeyreği ile karşılaştırıldığında FAVÖK ise yüzde 44,4 oranında artışla 2 milyar 22 milyona ulaşarak yeni bir rekora imza attı. Yılın ilk çeyreğinde net kâr ise 501 milyon TL oldu. Elde edilen güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarla öngörülen hedeflere doğru emin adımlarla hızla ilerlediklerini kaydeden Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, “Yılın ilk 3 ayında birçok önemli işe imza attık. Türkiye’de 4.5G şebekemizde 1 Gbps’i aşan hızları sunabilir hale gelirken, Ukrayna’da 4G’yi hayata geçiren ilk operatör olduk. Almanya’da Lifecell Europe’u ve GSMA Mobil Dünya Kongresi’nde dijital servisler portföyümüzü Türkiye dışına taşıyacak Lifecell Ventures’ı uluslararası kamuoyu ile tanıştırdık. Lifecell Ventures üzerinden fizy, Dergilik ve lifebox’ı dış pazarlara açtık. Türkiye’de kendi marka kimliğimizi ve logomuzu modernleştirdik; mağazalarımızda dijital ve görsel dönüşümü tamamladık. İstanbul’da düzenlediğimiz Yatırımcı ve Analist Günü’nde 3 yıllık stratejimizi ve yukarı yönlü güncellediğimiz finansal hedeflerimizi sunduk. Somut ve sağlam temellere oturttuğumuz dijital servislerle büyüme stratejimiz kapsamında attığımız bu adımların karşılığını yılın ilk çeyreğinde hem gelir, hem de FAVÖK’te tüm zamanların en yüksek sonuçlarını elde ederek almaya devam ettik” dedi.

reklam
MSI reklamı

Fiber abone sayısı 1,2 milyona ulaştı

2018 yılının ilk çeyreğinde Turkcell’in müşteri sayısını artırmaya devam ettiğini kaydeden Terzioğlu, “Bu çeyrekte 155 bini faturalı olmak üzere 536 bin net mobil abone kazanarak 34,6 milyon mobil aboneye, toplamda da 37,3 milyon müşteriye ulaştık. Mobil müşterilerimizden ses, data ve en az bir temel dijital servislerimizi aktif olarak kullanıp çoklu oyunu tercih edenlerin oranı artarak yüzde 58,7’ye ulaştı. Sabit tarafta ise fiber abonemiz 44 bin artarak 1,2 milyon oldu; bu hizmetle birlikte TV+ kullanan müşteri oranı yüzde 45,7 ’ye ulaştı” diye konuştu.

Turkcell’in dijital servisleri hızla dünyaya açılıyor

Yılın ilk çeyreğinde Turkcell’in dijital dönüşüm yolculuğunun yatırım kuruluşlarından uluslararası operatörlere kadar pek çok farklı kitle tarafından ilgiyle takip edildiği bir dönem olduğuna işaret eden Terzioğlu, “Barcelona’da sektörümüzün en prestijli organizasyonu GSMA Mobil Dünya Kongresi’nde, dijital servislerimizi Türkiye dışına taşıma görevini üstlenen grup şirketimiz Lifecell Ventures’ı dünyaya tanıttık.  Bir ay sonra, Almanya’da Turkcell Europe’u dijital operatör anlayışımız çerçevesinde Lifecell Europe olarak yeniden tanımladık.

Dijital müzik platformumuz fizy’yi, dijital yayın platformumuz Dergilik’i ve kişisel bulut uygulamamız lifebox’u Almanya’da müşterilerimizle tanıştırdık. Anlık mesajlaşma uygulaması olarak hayatımıza giren BiP’in yenilikçi özelliklerine bir yenisini daha ekledik. BiP’ten alıcının banka hesap bilgilerine gerek duymadan mesajla yurt içinde para göndermenin mümkün olduğu bu servisle sektörde bir ilke daha imza atmış olduk. BiP’e 57 ülkede geçerli uluslararası para transferi özelliğini de ekledik. Diğer dijital servislerimiz de yeni özellikleriyle müşterilerimize daha iyi bir deneyim sunmaya devam etti. Türkiye’nin en çok tercih edilen kişisel bulut servisi lifebox, artık yüzleri ve objeleri tanıyarak uygulama içi arama yapmayı kolaylaştırıyor” dedi.

“4.5G’nin 2. yaşını 1 Gbps hız ile kutladık”

4.5G’nin ikinci yılında Turkcell’in, yine bir ilke imza atarak Türkiye’de canlı şebekede 1Gbps hızın üzerine çıkan ilk operatör olduğunu hatırlatan Terzioğlu, “4.5G hizmetinin ikinci yılını, Mardin’de saniyede 1 gigabit’in üstüne çıktığımız hız testiyle kutladık. 5G’ye yönelik yaptığımız hazırlıkların da bir ispatı niteliğinde olan bu hızı ilk defa canlı şebekede sunmuş olduk.  Aynı zamanda fiber şebekemizde saniyede 10 Gbps’a varan hızda internet erişimi sağlıyoruz. Altyapımızda ultra hızlara ulaşmak üzere yaptığımız çalışmaların, üniversite ve uluslararası kurumları da içeren geniş bir ekosistemle çalıştığımız 5G’nin kullanım modellerini geliştirme sürecine de katkısı olacağına inanıyoruz” dedi.

Ukrayna’da ilk 4G hizmetini lifecell verdi

Turkcell’in Ukrayna’daki iştiraki lifecell’in yılın ilk üç ayının son günlerinde önemli bir başarıya imza attığını söyleyen Kaan Terzioğlu şöyle devam etti: “Bu çeyrekte 2600 Mhz ve 1800 MHz ihalelerinin her ikisinde de 15 MHz bant alarak Ukrayna’da abone başına en geniş LTE spektrumuna sahip olan iştirakimiz lifecell, 30 Mart 2018 itibarıyla 4G hizmeti vermeye başladı. Ukrayna’da 4G’yi sunan ilk operatör olan lifecell’in güçlü altyapısının müşterilerimize gerçek dijital deneyimi yaşatmak için sağlam bir temel olacağına inanıyoruz.”

14 Mart’ta gerçekleştirilen Yatırımcı ve Analist Günü’nde önümüzdeki 3 yılın finansal hedeflerini açıkladıklarını kaydeden Genel Müdür Terzioğlu, “2018-2020 yılları arasında gelirde yılda ortalama yüzde 14 – 16 büyüme, yüzde 37 – 40 FAVÖK marjı ve lisans hariç operasyonel yatırım harcamalarının satışa oranını yüzde 18 – 16 bekliyoruz. Aynı zamanda dördüncü çeyrek sonuçlarıyla açıkladığımız 2018 yılı hedeflerini de yukarı yönlü güncelledik. FAVÖK marjındaki artışa yeni UFRS standartlarının yansıması olmakla birlikte gelir büyümesini 4.5G ve dijital servislerimizi gelire dönüştürerek sağlayacağımızı öngörüyoruz” dedi.

 

29 Mart’ta yapılan Olağan Genel Kurul toplantısında hissedarların kararıyla 1,9 milyar TL temettü dağıtılmasının onaylandığına dikkat çeken Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu şöyle devam etti: “Bu yılla birlikte 2010 yılından bu yana net karımızın yaklaşık yüzde 60’ını temettü olarak dağıtmış olacağız. Bu toplantıda aynı zamanda Yönetim Kurulumuzda ana hissedarımız Turkcell Holding’in üç temsilcisinin yer alması sağlandı. Her iki kararı da hissedarlarımız açısından memnuniyetle karşılıyoruz.”

Eurobond ihracına büyük ilgi

Uluslararası yatırımcıların Turkcell’e duydukları güvenin geçen haftalarda ihraç ettikleri 10 yıl vadeli Eurobond ile bir kez daha tescillendiğini söyleyen Terzioğlu, “Küresel piyasalarda yatırımcıların temkinli hareket ettiği ve dalgalanmanın oldukça fazla olduğu bu dönemde tahvil ihracımıza gelen iki kat talep bizi gururlandırdı. İrlanda Menkul Kıymetler Borsası’nda kote olan 500 milyon dolar tutarındaki 10 yıl vadeli Eurobond’un kupon faizi sabit yıllık yüzde 5,80 olacak şekilde belirlendi. En son 2015 yılında 10 yıl vadeli Eurobond ihracı gerçekleştiren Turkcell, o tarihten bu yana uluslararası piyasalarda bu denli uzun vadeli ihraç gerçekleştiren tek Türk şirketi oldu” diye konuştu.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Finans

Spotify 144 milyonu ücretli toplam 320 milyon aylık kullanıcıya ulaştı

Yazan:

Spotify RTÜK

2020 yılının üçüncü çeyreğine ait finansal raporlarından bahseden Spotify, genel performansı ve aktif kullanıcı sayısı hakkında bilgi verdi. Yıldan yıla %29’luk artışla, toplam 320 milyon aylık aktif kullanıcıya ulaştığını açıklayan platform, ücretli abone sayısınınsa 144 milyona çıktığını kaydetti.


İlginizi çekebilir: Apple Music, Android arayüzünü güncelliyor!

reklam
MSI reklamı

Dünyanın en büyük çevrim içi müzik dinleme platformu Spotify, 2020’nin bitmesine aylar kala yılın üçüncü çeyreğine ait finansal raporunu açıkladı.

Spotify, abone ve kullanıcı sayısını katlamaya devam ediyor

Spotify Google ile devam et

Şirketin açıkladığı verilere göre, 2019’un üçüncü çeyreğinde 248 milyon olan aylık aktif kullanıcı sayısı, günümüze gelindiğinde 320 milyona çıkmış durumda. Bu veri, Spotify’ın yıldan yıla tam %29’luk bir seyirde aylık aktif kullanıcısını artırdığını gösteriyor. Platformun, 2019’un üçüncü çeyreğinde 108 milyon olan ücretli abone sayısıysa 2020’nin üçüncü çeyreğinde toplam 144 milyona çıkmış. Yani Spotify, yıldan yıla ücretli abone sayısını %27 artırmış.

Spotify’ın kullanıcı sayısındaki bu bariz artış, Hindistan’daki pazarlama kampanyalarının yanı sıra hizmetin Rusya ve çevredeki 12 pazara açılmasından kaynaklanıyorken, Spotify yetkilileri de Rusya’yı “bugüne kadarki en başarılı yeni pazar girişi” olarak nitelendiriyor.

Türkiye’de yakın zamanda RTÜK ile problem yaşamış ve yasaklanma tehlikesiyle karşı karşı karşıya kalmış olsa da bu tehlikeyi başından def eden Spotify, her geçen gün pazardaki hakimiyetini de korumaya devam ediyor. Özellikle açıkladıkları son verilere bakarsak, anlaşılan bu abone ve kullanıcı büyümesi Spotify’ı, Amazon ve Apple karşısında rahatça öne geçiriyor.

Apple ve Amazon da abone sayılarını artırmaya devam ediyor ve yeni kullanıcı çekmek için çalışmalar yapıyor olsalar da, görünüşe göre Spotify uzun süre pazar lideri olarak kalmaya devam edecek.

Devamını oku

Finans

Alphabet 2. Çeyrek gelirlerini açıkladı!

Alphabet

Google herkes tarafından tek bir şirket olarak biliniyor ancak haberin içerisindeki görselden de inceleyebileceğiniz şekilde Google ve birçok şirket Alphabet’in alt şirketleri konumunda. Farklı iş kolları ve hizmetler sağlayan ve birçoğunun adını daha önce duyduğumuz tüm bu şirketler Alphabet çatısı altında toplanıyor. Teknoloji devi şirket bugün 2. çeyrek raporlarını açıkladı ve geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla %2 düşüşe sahip.

İlginizi çekebilir: Apple, yeni iPhone serisinin birkaç hafta erteleneceğini doğruladı!

reklam
MSI reklamı

Alphabet 2. Çeyrek gelirlerini açıkladı!

Hala sürmekte olan salgın nedeniyle yılın ikinci çeyreği çoğu insan için olduğu gibi teknoloji şirketleri içinde pek iyi geçmedi. Google da dahil olmak üzere birçok şirkete sahip olan Alphabet için salgının etkileri ekonomik anlamda görüldü. ABD’de devam eden davalar kapsamında 5 saat ifade veren şirket CEO’su Sundar Pichai 2. Çeyrek raporu ile birlikte şunları söyledi: “Bu belirsiz zamanlarda insanlara, işletmelere ve topluluklara yardım etmeye çalışıyoruz.”

Alphabet’in 2020 yılının 2. çeyrek gelirleri geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre %2 düşüş gösterdi. Şirket 38.9 milyar dolar elde ederken 6.96 miyar dolar net gelir açıkladı. Bu sırada Apple bugün üç aylık gelirinin geçtiğimiz yıla göre %11 artışla 59.7 milyar dolar olduğunu açıkladı. Şaşırtıcı bir şekilde son zamanlardaki reklam boykotuna rağmen Facebook tarafında da reklam gelirlerinde %10 büyüme gördü.

Alphabet

Şirketin açıklamasında Pichai gelirlerindeki düşüşün büyük ölçüde salgının yarattığı ekonomik ortam olduğunu ancak bu durumun giderek normale dönmeye başladığını belirtti. Geçtiğimiz çeyrekte şirketin reklam gelirinin mart ayında büyük bir darbe aldığına şahit olmuştuk. Fakat Google hala Cloud ürünleri üzerinden beklenen gelirleri elde etmeye devam ediyor. Şirket CEO’su Pichai “Müşteriler Google Cloud’u işletim verimliliğini arttırarak maliyetlerini düşürmek veya dijital dönüşüm ile birlikte yenilikler elde etmek için tercih ediyorlar.” dedi. Salgın nedeniyle birçok kişinin evden çalışmaya devam ediyor olması da Google’ın bulut hizmetlerinin kullanımının artışını sağlayan bir etken oldu.

Son olarak Pichai reklamcılık ve Cloud gelirlerinin ötesinde YouTube, Google Play ve YouTube premium müzik gibi alanların da oldukça iyi performans gösterdiğine vurgu yaptı. Uygulama ve oyun indirmelerinin geçtiğimiz yıla göre %35 arttığını belirtti.  Salgın döneminde insanların telefon kullanımlarının arttığını ve eğlence için YouTube’un oldukça tercih edildiğini söyleyebiliriz.

Devamını oku

Finans

Forbes, 2020 yılının en değerli 100 markasını açıkladı

Yazan:

2020 yılının en degerli 100 markası

2020 yılının en değerli 100 markası listesi Forbes tarafından açıklandı. Listenin başında geçen yıl da olduğu gibi Apple, Google, Microsoft, Amazon ve Facebook yer alıyor. Söz konusu marka değeri olduğunda, içerisinde bulunduğumuz çağ itibariyle teknoloji firmalarının bu denli konumlarda yer alması normal görünüyor.

Listede 5. sırada yer alan Facebook, önceki mali yıla kıyasla %21’lik bir azalma yaşamış. Bazı markalarda ise ciddi büyümeler mevcut. Örneğin Visa, bir önceki yıl 25. sırada yer alırken 18. sıraya, Adidas 61. sıradan 51. sıraya yükselmiş. Pandemi sürecinde tüm dünyada izlenme ve abonelik rekorları kıran Netflix ise, 38. sıradan 26. sıraya yükselmiş. Mevcut listeye yeni dahil olan markalar arasında, Nintendo, Burger King ve AXA gibi firmalar yer alıyor.

reklam
MSI reklamı

2020 yılı degerli markalarİlginizi çekebilir: WhatsApp, yakında birden fazla cihazda aynı anda kullanıma izin verecek

En büyük başarılardan birini ise ABD üzerinde bir marka zinciri olarak bilinen Walmart yakaladı. Firma yıllık değerini %12 artırarak, 26. sıradan 19. sıraya yükseldi. Otomobil sektörüne baktığımızda ise, Mercedes-Benz 17 den 23. sıraya, BMW ise 21 den 27. sıraya kadar gerilemiş. Bir diğer otomobil markası Nissan ise, 2019 yılında 81. sırada bulunduğu listeden doğrudan çıkarılmış.

Listenin tamamı ise şu şekilde;

Sıra Marka Marka değeri  1 Yıllık Değer Değişimi Marka geliri 
1 Apple $241.2 17% $260.2
2 Google $207.5 24% $145.6
3 Microsoft $162.9 30% $125.8
4 Amazon $135.4 40% $260.5
5 Facebook $70.3 -21% $49.7
6 Coca-Cola $64.4 9% $25.2
7 Disney $61.3 18% $38.7
8 Samsung $50.4 -5% $209.5
9 Louis Vuitton $47.2 20% $15
10 McDonald’s $46.1 5% $100.2
11 Toyota $41.5 -7% $187
12 Intel $39.5 2% $72
13 NIKE $39.1 6% $39.3
14 AT&T $37.3 -10% $151.2
15 Cisco $36 4% $50.6
16 Oracle $35.7 11% $39.1
17 Verizon $32.3 2% $131.9
18 Visa $31.8 18% $23
19 Walmart $29.5 12% $341
20 GE $29.5 -14% $76.6
21 Budweiser $28.9 6% $11.2
22 SAP $28.6 0% $30.9
23 Mercedes-Benz $28.5 -14% $121.7
24 IBM $28.2 -10% $77.1
25 Marlboro $26.8 -6% $25.1
26 Netflix $26.7 72% $20.2
27 BMW $25.9 -13% $93.4
28 American Express $25.1 -3% $43.6
29 Honda $24.5 -5% $126.2
30 L’Oréal $22.8 23% $11.7
31 Gucci $22.6 22% $10.8
32 Hermès $21.6 19% $7.7
33 Nescafe $20.4 14% $9.2
34 Home Depot $19.2 6% $110.2
35 Accenture $19.1 15% $43.2
36 Pepsi $18.2 -3% $9.3
37 Starbucks $17.8 5% $26.5
38 Mastercard $17.3 23% $16.9
39 Frito-Lay $16.3 11% $12.2
40 IKEA $15.8 3% $46.2
41 Zara $14.7 9% $21.9
42 Gillette $14.5 -13% $6
43 HSBC $14.4 12% $94.3
44 Audi $13.8 -3% $59.6
45 J.P. Morgan $13.7 11% $52.6
46 Deloitte $13.5 9% $46.2
47 Sony $13.3 18% $63
48 UPS $13.3 5% $74.1
49 Bank of America $13.2 14% $97.5
50 Chase $13.1 12% $64.9
51 Adidas $12.9 15% $24.5
52 Chanel $12.8 42% $13.7
53 Siemens $12.7 -8% $97.2
54 Nestle $12.3 -2% $7.9
55 CVS $12.3 -10% $187.2
56 Cartier $12.2 14% $6.2
57 Porsche $12.1 10% $31.9
58 ESPN $11.9 -9% $11.4
59 Citi $11.8 4% $103.5
60 Wells Fargo $11.8 -16% $103.9
61 Adobe $11.5 10% $9
62 Pampers $11.5 8% $8.6
63 Corona $11.4 13% $7.5
64 T-Mobile $11.4 20% $45.3
65 Ebay $11.3 7% $8.6
66 Chevrolet $11.3 5% $77.5
67 PayPal $11.3 24% $17.5
68 Ford $11.2 -14% $148.1
69 Red Bull $11.1 12% $6.8
70 PwC $11 6% $42.4
71 HP $11 -12% $58.8
72 Colgate $10.7 4% $5.4
73 Fox $10.6 -13% $12.4
74 Lowe’s $10.5 13% $72.1
75 Lancôme $10.4 22% $7.1
76 H&M $10.4 -10% $24.6
77 Lexus $10.3 8% $25.3
78 Santander $9.7 6% $99.8
79 Costco $9.5 8% $148.8
80 Rolex $9.5 5% $5.2
81 Hyundai $9.5 17% $96.1
82 Danone $9.3 1% $11
83 Heineken $9.3 7% $6.7
84 Uniqlo $9.2 6% $17.2
85 Goldman Sachs $8.9 -1% $56.4
86 Hennessy $8.9 $2.8
87 Nintendo $8.8 $11.8
88 AXA $8.8 $115.9
89 Allianz $8.8 7% $130.4
90 Dell $8.7 6% $79.5
91 Caterpillar $8.6 4% $53.8
92 LEGO $8.6 6% $5.8
93 Huawei $8.5 6% $188.6
94 John Deere $8.4 5% $39.4
95 UBS $8.3 $34.2
96 KFC $8.3 -2% $27.9
97 Burger King $8.2 $22.9
98 EY $8 $36.4
99 FedEx $7.9 -4% $69.2
100 Volkswagen $7.9 $111.8
Devamını oku

HWP COIN’den Haberler