Sosyal medya

Finans

Turkcell Bu Yılın 3. Çeyreğinde 600.6 Milyon Lira Net Kâr Elde Etti

Gelişerek büyümeye kesintisiz devam eden Turkcell bu yılın 3. çeyreğinde çok büyük bir kâr elde ederek başarılarının devamını getiriyor.

Turkcell, 2017 3. çeyrek mali dönemine ait finansal sonuçlarını açıklayarak 3. çeyrek dönemine ait net kar beklentileri 633.2 milyon lira iken, 600.6 milyon lira net kâr elde ettiğini bildirdi. Kâr elde ederek projelerini bir hayli arttırmaya devam eden Turkcell, son projelerinden biri olan yerli motoru Yaani ile kar payını bir hayli arttırmaya devam edecek gibi. 3. çeyrekte yıldan yıla %25,7 büyümeyle 4,6 milyar lira gelire ulaşan Turkcell, telekomünikasyon sektörünün en yüksek cirosunu açıkladı. İş modelini data ve dijital servisler üzerine kuran ve 2 yılı aşkın bir süredir yatırımlarını bu alanlarda yoğunlaştıran Turkcell, bu sonuçlarla, 2018 yılı sonu için belirlediği sektörün lideri olma hedefine, bu yılın üçüncü çeyreğinde ulaşmış oldu.


3. çeyrek finansal tablolarıyla birlikte, Turkcell’in 2017 ilk 3 çeyreğindeki toplam net karı 1,7 milyar liraya ulaşmış oldu.

reklam
HONOR MagicWatch 2

1 yılda 2,4 milyon net abone kazandı, mobilde her 2 müşteriden biri dijital servis kullanıcısı oldu

Turkcell, Temmuz-Ağustos-Eylül 2017 döneminde 473 bin mobil müşteri kazanarak 34,6 milyon aboneye ulaştı. Mobil abonelerin yüzde 50’den fazlası ses, data ve Turkcell’in en az bir dijital servisini aktif olarak kullandı. Bir başka deyişle, her iki mobil aboneden biri, Turkcell’in dijital servislerini de kullanmayı tercih etti. Fiber kullanıcı sayısı 39 bin artarak 1,2 milyona, TV+ kullanan müşteri oranı da fiber müşteri bazının yüzde 42,3’üne ulaştı.

Artan faturalı müşteri bazı ve üstün şebeke deneyimi sayesinde daha fazla data ve dijital servis kullanımıyla mobil tarafta ARPU geçen yıla göre yüzde 11,2 artarak 32,8 TL oldu. Sabit bireysel ARPU ise yüzde 3,7 büyüme ile 53,5 TL’ye ulaştı. Turkcell, dijital servis kullanımının da altyapısı olan 4.5G yolculuğunda da çarpıcı büyüme rakamları elde etti. 4.5G Türkiye nüfusunun %84’ünü kapsar hale geldi. Dijital servislerin de etkisiyle 4.5G kullanıcılarının ortalama data kullanımı 6GB oldu.

Müşteri bazındaki genişleme, dijital servisler ve artan data kullanımı, finansal büyümenin ana etkenleri arasında yer aldı. Turkcell gelirlerinin %67’si data ve dijital servislerden geldi. Dijital servislerdeki gelir büyümesi yıllık bazda %175’i buldu.

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Turkcell’in, artık kendini “dijital operatör” olarak tanımladığına dikkat çekerek, son 3 aylık dönemde şirketin bu alanda attığı önemli adımların da altını çizdi. “Müşterilerimizin her türlü iletişim ihtiyacını dijital servisler ve mobil internetle karşılayabildiğimiz ve tamamen mobil veri üzerine inşa ettiğimiz Lifecell markamızı Türkiye’de kullanıma sunduk. Güvenli ve kolay üye girişi ve güvenli ödeme seçenekleriyle donattığımız e-ticaret platformumuzu hayata geçirdik; Türkiye’de e-ticaret pazarının gelişimine katkıda bulunmayı hedeflerimizin arasına aldık. Son olarak Türkiye’nin yerli arama motoru Yaani’yi de tüm internet kullanıcılarının beğenisine sunduk; Türkiye’nin kendi verisini işleyebilen ve değere dönüştürebilen ülkeler arasında yer alması için önemli bir adım attık. Turkcell olarak yarattığımız katma değerin müşterilerimiz nezdinde gittikçe artan şekilde kabul görmesi, bu sayede Türkiye ekonomisi için de dijital alanda yeni büyüme kaynaklarının ortaya çıkması, bizi son derece memnun ediyor” dedi.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Finans

MasterCard, izinsiz abonelik yenilemeye dur dedi!

Yazan:

MasterCard

MasterCard şirketlerin bedava deneme sürümlerinin ardından kullanıcıların aboneliklerini izinsiz yenilemelerini yasakladı.

İlginizi çekebilir: Redmi Note 7 Pro Snapdragon 675’li ilk telefon olacak!

reklam
HONOR MagicWatch 2

MasterCard bu sistemi nasıl işletecek?

Herhangi bir hizmetin ücretsiz deneme sürümünü kullanmak için ilk önce kullanıcı bilgilerimizi ve kredi kartı numaramızı yazarız. Daha sonra genellikle ücretsiz aboneliğin bitiş tarihini unuturuz ve belirlenmiş aylık ücret hesabımızdan kesilir. Yeni uygulamayla artık satıcılar, bitiş tarihi geldiğinde biz müşterilere aboneliğe devam etmek için para ödememiz gerektiğini bildiren bir metin veya e-posta gönderecekler. Bu mesajda satıcı adı, abonelik ücreti ve ödeme tarihi belirtilmek zorunda. 

MasterCard

Bu mesajda ayrıca fiyata gelen zamlar ve üyeliğin nasıl iptal edileceği hakkındaki bilgiler açıkça yazılacak. MasterCard bu uygulamasıyla günümüzde tüketicileri en çok mağdur eden durumlardan birine çözüm getirmeyi amaçlıyor.

Devamını oku

Apple

eBay’de Apple Pay ile ödeme dönemi başlıyor!

Yazan:

Apple Pay

Popüler online alışveriş sitesi eBay, yaptığı açıklamayla müşterilerine yıl sonuna doğru ödemelerin artık Apple Pay ile de yapılabileceğini belirtti.


İlginizi çekebilir: eBay, PayPal ayrılığı 2400 kişiyi işsiz bırakacak

reklam
HONOR MagicWatch 2

Apple Pay kullanımı artıyor

iPhone ve iPad kullanıcıları, Amerika Birleşik Devletleri‘nde sonbaharda başlayacak olan uygulamayla eBay‘in hem web sitesi hem de mobil uygulaması aracılığıyla ürün satın almak için Apple Pay‘i kullanabilecekler.

ebay apple pay

eBay , bu yılın başlarında Apple’in da bu değişimin bir parçası olduğu uçtan uca ödeme sistemine geçeceğini duyurdu. Amsterdam merkezli Adyen, PayPal’ı eBay’in birincil ödeme seçeneği olarak değiştireceklerini belirtti.

eBay, 2019 yılında yeni ödeme sistemini genişletip, müşterilerinin çoğunluğunu 2021 yılına kadar yeni sisteme geçirmeyi planlamakta. Apple ise bu süre zarfında daha fazla ürün ve bölge seçeneğine kavuşmuş olacak.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Xiaomi dünyanın en büyük dördüncü telefon üreticisi oldu

xiaomi hq

Her ne kadar Çin akıllı telefon pazarı son yılların en büyük düşüşünü yaşasa da Xiaomi dünyanın en büyük dördüncü telefon üreticisi olma başarısını gösterdi. Son dönemde ülkemizde de ithalatçı firmalar aracılığı ile kullanımı sürekli artış gösteren ve özellikle Mi 6 modeli ile oldukça beğenilen firma Strategy Analytics’in yayımladığı son rapora göre 2018 yılının ilk çeyreği sonucu tüm dünya üzerinde dördüncü en büyük telefon üreticisi oldu.

Xiaomi dünyanın en büyük dördüncü telefon üreticisi

reklam
HONOR MagicWatch 2

Xiaomi dünyanın en büyük dördüncü telefon üreticisi olurken Huawei onun da üstünde yer aldı

İlk sırayı Samsung %22,6 ile alırken Apple %15,1 ile ikinci sırada yer alıyor. Üçüncü sırada ise dört ve beşte olduğu gibi Çinli firma mevcut. Ülkemizde de oldukça agresif bir sarış politikasına başvuran Huawei ilk üçte yer alırken pazar payını %2’ye yakın büyüterek %11,4’e çıkartmış.

Konumuzun odak noktası Xiaomi ise geçtiğimiz senenin ilk yarısında %3,6 olan küresel pazar payını bu senenin ilk üç ayında %8,2’e yükselterek iki katından daha fazla büyüme göstermiş. Toplam telefon gönderimlerine baktığımızda ise Samsung 2018 yılının ilk üç ayında tüm dünyaya 78.2 milyon adet telefon sunarken Apple 52.2 milyon adet iPhone çıkartmış. Üçüncü sıradaki Huawei üç ayda toplam 39.3 milyon telefon gönderimi yaparken Xiaomi 28.3 milyon adet telefon sunmuş dünyaya.

Devamını oku