İçindekiler
Gelişerek büyümeye kesintisiz devam eden Turkcell bu yılın 3. çeyreğinde çok büyük bir kâr elde ederek başarılarının devamını getiriyor.
Turkcell, 2017 3. çeyrek mali dönemine ait finansal sonuçlarını açıklayarak 3. çeyrek dönemine ait net kar beklentileri 633.2 milyon lira iken, 600.6 milyon lira net kâr elde ettiğini bildirdi. Kâr elde ederek projelerini bir hayli arttırmaya devam eden Turkcell, son projelerinden biri olan yerli motoru Yaani ile kar payını bir hayli arttırmaya devam edecek gibi. 3. çeyrekte yıldan yıla %25,7 büyümeyle 4,6 milyar lira gelire ulaşan Turkcell, telekomünikasyon sektörünün en yüksek cirosunu açıkladı. İş modelini data ve dijital servisler üzerine kuran ve 2 yılı aşkın bir süredir yatırımlarını bu alanlarda yoğunlaştıran Turkcell, bu sonuçlarla, 2018 yılı sonu için belirlediği sektörün lideri olma hedefine, bu yılın üçüncü çeyreğinde ulaşmış oldu.
3. çeyrek finansal tablolarıyla birlikte, Turkcell’in 2017 ilk 3 çeyreğindeki toplam net karı 1,7 milyar liraya ulaşmış oldu.
1 yılda 2,4 milyon net abone kazandı, mobilde her 2 müşteriden biri dijital servis kullanıcısı oldu
Turkcell, Temmuz-Ağustos-Eylül 2017 döneminde 473 bin mobil müşteri kazanarak 34,6 milyon aboneye ulaştı. Mobil abonelerin yüzde 50’den fazlası ses, data ve Turkcell’in en az bir dijital servisini aktif olarak kullandı. Bir başka deyişle, her iki mobil aboneden biri, Turkcell’in dijital servislerini de kullanmayı tercih etti. Fiber kullanıcı sayısı 39 bin artarak 1,2 milyona, TV+ kullanan müşteri oranı da fiber müşteri bazının yüzde 42,3’üne ulaştı.
Artan faturalı müşteri bazı ve üstün şebeke deneyimi sayesinde daha fazla data ve dijital servis kullanımıyla mobil tarafta ARPU geçen yıla göre yüzde 11,2 artarak 32,8 TL oldu. Sabit bireysel ARPU ise yüzde 3,7 büyüme ile 53,5 TL’ye ulaştı. Turkcell, dijital servis kullanımının da altyapısı olan 4.5G yolculuğunda da çarpıcı büyüme rakamları elde etti. 4.5G Türkiye nüfusunun %84’ünü kapsar hale geldi. Dijital servislerin de etkisiyle 4.5G kullanıcılarının ortalama data kullanımı 6GB oldu.
Müşteri bazındaki genişleme, dijital servisler ve artan data kullanımı, finansal büyümenin ana etkenleri arasında yer aldı. Turkcell gelirlerinin %67’si data ve dijital servislerden geldi. Dijital servislerdeki gelir büyümesi yıllık bazda %175’i buldu.
Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Turkcell’in, artık kendini “dijital operatör” olarak tanımladığına dikkat çekerek, son 3 aylık dönemde şirketin bu alanda attığı önemli adımların da altını çizdi. “Müşterilerimizin her türlü iletişim ihtiyacını dijital servisler ve mobil internetle karşılayabildiğimiz ve tamamen mobil veri üzerine inşa ettiğimiz Lifecell markamızı Türkiye’de kullanıma sunduk. Güvenli ve kolay üye girişi ve güvenli ödeme seçenekleriyle donattığımız e-ticaret platformumuzu hayata geçirdik; Türkiye’de e-ticaret pazarının gelişimine katkıda bulunmayı hedeflerimizin arasına aldık. Son olarak Türkiye’nin yerli arama motoru Yaani’yi de tüm internet kullanıcılarının beğenisine sunduk; Türkiye’nin kendi verisini işleyebilen ve değere dönüştürebilen ülkeler arasında yer alması için önemli bir adım attık. Turkcell olarak yarattığımız katma değerin müşterilerimiz nezdinde gittikçe artan şekilde kabul görmesi, bu sayede Türkiye ekonomisi için de dijital alanda yeni büyüme kaynaklarının ortaya çıkması, bizi son derece memnun ediyor” dedi.