Sosyal medya

Sosyal Medya

Sosyal medya düzenlemesi hakkında 6 maddelik bilgilendirme paylaşıldı

Sosyal medya düzenlemesi

Sosyal medya düzenlemesi neler içeriyor? konulu 6 maddeden oluşan bilgilendirme görselleri, Türkiye Cumhuriyeti İletişim Başkanlığı‘nın Twitter hesabından paylaşıldı.


İlginizi çekebilir: Dijital Dönüşüm Ofisi, kamuda WhatsApp’ın kullanımını yasakladı!

reklam
MSI reklamı

Sosyal medya düzenlemesi neler içeriyor?

İletişim Başkanlığı, son zamanların en önemli tartışma konusu olan sosyal medya düzenlemesi ile alakalı 6 maddelik bir tweet serisi paylaştı. Hem sosyal medya düzenlemesine ilişkin kafa karışıklıklarını gidermek hem de kısa ve öz olarak insanları bilgilendirmek amacıyla paylaşılan tweetlerde sosyal medya düzenlemesinin hayatımıza neler getireceğinden bahsediliyor.

Sosyal medya düzenlemesi

Sosyal medya düzenlemesi ile alakalı bahsedilen konular şu şekilde:

Madde 1: “Bu madde sosyal ağ sağlayıcılarını tanımlamaktadır. Sosyal ağ sağlayıcısı: Kullanıcıların sosyal etkileşim amacıyla metin, görüntü, ses vb. içerikleri oluşturma, görüntüleme ya da paylaşmalarına imkân sağlayan gerçek veya tüzel kişilerdir.”


Madde 2: “Kanun kapsamında verilen idari cezalar, muhatabın yurt dışında olması hâlinde Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından bildirilecektir. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından bildirilen idari cezalar, 7201 sayılı Tebligat Kanunu‘na göre yapılan tebligat hükmündedir ve bildirimin yapıldığı günü izleyen beşinci günün sonunda tebligat yapılmış sayılacaktır.”


Madde 3: “Bu madde ile yer sağlayıcıları, kanunlara uyarak sorumluluklarını yerine getirecek ve kanuna uymadığı takdirde idari para cezasıyla karşılaşacaktır. Bu maddeyle:

  • Yükümlülüklere uymayanlara öngörülen idari para cezaları arttırılmıştır.
  • Yükümlülükleri yerine getirmeyenlere 1 milyon liradan 10 milyon liraya kadar idari para cezasi öngörülmüştür.

Böylece yer sağlayıcıları, kanunlara uyarak sorumluluklarını yerine getirecek ve kanuna uymadığı takdirde idari para cezasıyla karşılaşacaktır.”


Madde 4:Bu madde, suç unsuru oluşturabilecek yayınlarla mücadele kapsamında erişimin engellenmesini düzenlemektedir. Bu düzenlemeyle;

  • Suç oluşturan kısmi içeriğin çıkarılmasının mümkün olduğu durumlarda erişimin engellenmesi kararı yerine içeriğin çıkarılması kararının verilmesi sağlanacaktır. Böylece, suç oluştrumayan içeriklere erişim devam edecek ve ifade ve haber alma özgürlüğü daha da güvenceli hale getirilecektir.
  • İçeriğin çıkarılması kararları, erişim sağlayıcılar yerine içerik ve yer sağlayıcılar tarafından uygulanacaktır.”

Madde 5: “Bu madde, kişilik haklarının daha etkin korunmasını amaçlamaktadır. Kişilik haklarının ihlaline konu olan içerikler, yetkili makamlarca erişimin engellenmesine karar verilmesine rağmen arama motorlarında yer almaktadır. Bu düzenlemeyle;

  • Arama motorları tarafından başvurucunun adı ile ihlale konu içeriğin ilişkilendirilmemesi sağlanarak kişilik hakları daha etkin korunacaktır.”

Sosyal ağ sağlayıcıları Türkiye’de temsilci belirleyecek

Sosyal medya düzenlemesi hakkında en öne çıkan konulardan birisi, sosyal ağ sağlayıcılarının Türkiye’de temsilci bulundurması olmuştu. İletişim Başkanlığı, paylaştığı son tweette buna dikkat çekiyor. Artık 1 milyondan fazla Türkiye’de erişimi olan sosyal ağ sağlayıcılar Türkiye’de temsilci bulundurmak zorunda.

Madde 6:Bu madde, sosyal ağ sağlayıcıların yükümlülüklerini düzenlemektedir. Buna göre;

  • Sosyal ağ sağlayıcı; bildirim olması durumunda içeriği 24 saat içinde kaldıracak, aksi halde doğan zararların tazmin edilmesinden sorumlu tutulacaktır.
  • Türkiye’den günlük erişimi 1 milyondan fazla olan yurt dışı kaynaklı sosyal ağ sağlayıcı, en az 1 kişiyi Türkiye’de temsilci olarak belirleyecektir.

Temsilci;

  • Tebligat, bildirim ve taleplerin gereğini yerine getirmek,
  • Kişilerin kanun kapsamındaki başvurularını değerlendirmek ve
  • Kanuni yükümlülüklerin yerine getirilmesini sağlamakla yükümlüdür.

Maddenin uygulanabilir olması için;

  • Temsilci belirleme ve bildirme yükümlülüğü yerine getirilmezse 10 milyon-30milyon Türk lirası para cezası uygulanacak.
  • Sosyal ağ sağlayıcının reklam yayınlaması yasaklanabilecek ve
  • İnternet bant genişliği %90’a kadar sınırlanabilecektir.”

İletişim Başkanlığı’nın paylaştığı bilgilerden de anlaşıldığı üzere, yeni sosyal medya düzenlemesi sayesinde Türkiye’deki kullanıcıların gizliliği ve kişilik haklarının internet ortamında daha fazla korunabilmesi amaçlanıyor.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya

Facebook, benzersiz bir video içeriği yaratmaya çalışıyor

Geçtiğimiz birkaç ay boyunca Facebook, personelleri ile yapılan röportajlar aracılığıyla çeşitli video araçlarına dair yeni eklemelere neden ihtiyacımız olduğunu açıklayan haftalık bir dizi içgörü paylaştı. Platform, Şimdiye kadar, İçerik Stüdyosu uygulaması, Facebook Live yayınlarını optimize etme, Yüklenen videolarda müzik kullanma ve İçerik Stüdyosu’ndaki video analizleri gibi konular hakkında bilgiler yayınladı.

İlginizi çekebilir: Facebook, reklamlarda metin kısıtlamasını kaldırıyor

reklam
MSI reklamı

Yeni özellik ne içeriyor?

Serinin bu hafta yayınlanan en son videosu, Oynatma Listeleri ve Video Oynatma Serileri özelliklerinde, video oluşturucuların görüntülemelerini en üst düzeye çıkarmalarına nasıl yardımcı olabileceğini ele alıyor.

Video, Oynatma Listesi ve Seriler seçenekleri arasındaki farka ve seçeneklerin neden oluşturulduğuna değiniyor:
Oynatma listesi – Aynı içeriğin diğer bölümleri olmayan fakat belirli bir temayı veya konuyu paylaşan videolar koleksiyonu iken Oynatma serisi ise aynı program içinde toplanan videolar serisi anlamına geliyor. Seri özelliği, ayrıca içerik oluşturucuların fragmanları bir araya getirmesine ve ek sezonlar eklemesine olanak tanıyor, böylece izleyiciler içerikleri kronolojik sırayla izleyebilir.

Facebook, iki seçenek arasındaki farkın, içeriğiniz bir setin farklı bölümleri şeklindeyse, seri özelliğinin uygun olacağını, ancak faklı temalardan bir araya gelen videolar seti ise liste özelliğinin daha uygun olacağını söylüyor. Facebook ayrıca, Oynatma Listelerinin ve Serilerin her birinin benzersiz bir URL’ye sahip olduğunu ve bu URL’nin izleyicilerinizi video koleksiyonlarınıza yönlendirerek koleksiyonlarınız için daha fazla izleyici çekmenize yardımcı olabileceğini belirtiyor. Yeni gelişmeler, aniden milyonlarca görüntülemeyi garantileyen devrim niteliğinde bir işlev değil, ancak Facebook’un Facebook Watch’u vurgulamak ve insanların video platformuna geri gelmesini sağlamak istiyor olması, Oynatma Listeleri ve Seriler özellikleri ile, etkileşimi en üst düzeye çıkarması açısından etkili olabilir.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

İnternet

Tiktok, ABD yasağı ani bir kararla engellendi

The New York Times‘ın bildirdiğine göre TikTok, pazar günü gece yarısı ABD genelinde yasaklanacak ve uygulama mağazalarından kaldırılacaktı, ancak federal bir yargıcın Trump yönetimine yönelik emri bunu şimdilik engelledi.

İlginizi çekebilir: Tiktok, zayıflama uygulamalarını yasaklıyor

reklam
MSI reklamı

Yasak gelmesi durumunda neler olacak?

Tiktok’un ABD’de yasaklanması durumunda, uygulama uygulama mağazalarından kalkacak ve bu, yeni kullanıcıların uygulamayı cihazlarına indirmelerini zorlaştıracaktı. Ayrıca, TikTok’un bu mağazalar aracılığıyla uygulamasına güncellemeleri ve hata düzeltmelerini göndermesini imkansız hale getirecekti. Bu kısıtlamalar hem kullanıcı deneyimine hem de ABD’deki kullanıcı tabanını büyütme becerisine zarar verirdi. Karar, ABD hükümetinin TikTok’u uygulama mağazalarından yasaklama planını açıklamasından yalnızca dokuz gün sonra geldi; Bundan önce, idare, TikTok’un ülkedeki operasyonlarının ABD merkezli bir firma tarafından devralınması için, büyük ölçüde veri gizliliği endişelerini gidermek adına son bir tarih belirlemişti.

TikTok yaptığı açıklamada, duruşmanın sonucundan memnun olduğunu belirtti:

 

TikTok, dün mahkemede, yasağın “keyfi ve kaprisli” olduğunu ve güvenlik güncellemelerini engelleyerek mevcut 100 milyon ABD’li kullanıcı için “veri güvenliğini zayıflatacağını” savundu. TikTok avukatı John Hall, “Bu, dünyadaki en hızlı büyüyen uygulamalardan biridir ve bu yeni kullanıcılar, bu işin can damarıdır.”dedi. Uygulama, mağazalarından kaldırılırsa, sonucunda çıkan etki kullanıcılar, içerikler, yaratıcılar açısından yıkıcı olur ve reklamverenler nezdindeki itibarına zarar verebilir.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

İnternet

Facebook, reklam görsellerinde metin içeriği kısıtlamalarını kaldırıyor

Facebook’un reklam resimlerindeki uzun süredir devam eden metin kısıtlamaları, birçok reklamveren için büyük baş ağrısına neden oldu. Yeni güncelleme ile reklamverenler rahatlayacak. Raporlara göre Facebook reklamlarında ana görselde % 20’den fazla metin içeren reklamlara ilişkin kısıtlamalar kaldırılıyor. Sosyal medya uzmanı Matt Navarra tarafından paylaşıldığı üzere Facebook, güncelleme hakkında bilgilendirmek için reklamverenlerle doğrudan iletişime geçti ve şunları açıkladı: “… artık açık artırmalarda ve teslimatta daha yüksek miktarda resim metni içeren reklamları cezalandırmayacağız.”

reklam
MSI reklamı

İlginizi çekebilir: Creator Studio’dan en iyi nasıl yararlanbilirsiniz?

Facebok neden metinlere sınır koyuyordu?

Yıllar boyunca Facebook, Facebook ve Instagram kullanıcılarının ana görselde çok fazla metin bulunan reklamları sevmediklerini ve bu nedenle genel kullanıcı deneyimini iyileştirmek için görünüşte kısıtlandığını defalarca belirtti. Yeni güncelleme ile bu erişim kısıtlaması kaldırılıyor, yani ana görselde % 20’den fazla metin bulunan reklamların normal şekilde görüntüleneceği ve diğer Facebook reklamlarıyla aynı sayıda insana ulaşacağı anlamına geliyor. Facebook hala % 20’den daha az metin içeren reklam resimlerinin daha iyi performans gösterdiğini savunuyor ve reklamverenlere “mesajınızı etkili bir şekilde iletmek için metninizi kısa, net ve öz tutmalarını” tavsiye ediyor. Ancak, reklam resminize daha fazla metin eklerseniz reklamınız yine de çalışır ve teorik olarak yaklaşımınıza bağlı olarak diğer kampanyalar kadar çok insana ulaşabilir.

Okuduğunuz haberi beğendiyseniz Aeternity (AE) göndererek editöre bir kahve ısmarlayabilirsiniz :)
Destekle
Devamını oku

HWP COIN’den Haberler

Donate

© EMY Medya. Kaynak gösterilerek ve bağlantı verilerek dijital ortamda alıntı yapılabilir.

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost tarafından verilmektedir.

LimonHost logosu