Artırılmış gerçeklik gözlüklerinin gerçeğe yaklaşmasıyla AR, 2021’de büyük bir adım atmaya hazır görünüyor ve Snapchat, AR gelişimlerini göz önüne alarak 3,5 milyon dolarlık yeni bir AR içerik oluşturucu fonunun duyurdu. Uygulama AR geleceğinde bir sonraki aşamada ön planda kalmaya çalışıyor.
İlginizi çekebilir: Snapchat ‘Lens Fest’ etkinliği önümüzdeki hafta halka açık olacak
İçindekiler
Snapchat, AR yeniliklerine yatırım yapıyor
Snap, duyuruyu, çevrimiçi olarak düzenlenen ve tüm bu yıl boyunca açık olan Lens Fest AR geliştirici konferansının ilk gününde yaptı. Yeni fon, artırılmış gerçeklik yaratıcılarının başka bir para kazanma yoluna sahip olmalarını sağlarken, Snapchat ayrıca daha yenilikçi, sürükleyici reklam deneyimleri için içerik oluşturucuları markalarla eşleştirmeyi planlıyor.
Fon, muhtemelen Snapchat’in zaten keşfetmekte olduğu AR ve e-ticaretin birleştirilmesini içerecek. Bu yıl şirket, yeni AR deneme kampanyaları ve aynı zamanda AR deneyimlerini tetiklemek için kullanılabilecek barkod ve logo tarama seçenekleri de dahil olmak üzere bir dizi yeni AR alışveriş özelliğini tanıttı. Snapchat ayrıca dijital ve gerçek dünya deneyimlerini birleştirmenin başka bir yolu olacak yeni Bitmoji tabanlı sanal giyim sponsorluklarını araştırıyor. Yeni içerik oluşturucu fonu önemli bir rol oynayacak. Snap’e göre, içerik oluşturucuların ürettiği lensler trilyondan fazla kez görüntülendi ve düzenli kullanıcılar Snap’in Lens Studio uygulaması aracılığıyla kendi AR deneyimlerini oluşturabiliyor.
AR araçlarını en geniş içerik oluşturucu havuzuna açarak Snapchat, bir sonraki büyük AR hitine ev sahipliği yapmakta daha iyi bir şans sergiliyor. Şirket ayrıca içerik oluşturucu ekosistemini daha da geliştirmek ve dijital araçlar oluşturmak için çeşitli yeni AR sanat girişimlerine ve sergilerine sponsorluk yapıyor.
AR, sosyal platformlarda önem kazanıyor
Snapchat’ın kamera platformu ortaklıkları başkanı Sophia Dominguez tarafından AR önemiyle ilgili açıklama yaptı. “Sanırım 2021, artırılmış gerçeklik ile, hayatlarımızı daha geniş bir şekilde daha iyi hale getirebilecek şeylere dönüştürdüğümüz yıllardan biri olacak.”
E-ticaretin yükselişiyle uyumlu AR deneme araçları muhtemelen en temel örnek. Ancak barkodları tarayabilmek ve ürün bilgilerini alabilmek potansiyel olarak değerli bir başka örneği. İnsanlar alışkanlıkla bu tür davranışlara daha fazla uyum sağladıkça, AR araçlar gelişmeye devam edecek. Ve potansiyel olarak bilgi toplama şeklimizi değiştirecek. Bir sonraki adım, tam etkinleştirilmiş AR gözlükleri. Facebook, önümüzdeki yıl ilk AR giyilebilir cihazını piyasaya süreceğini söylüyor. Ancak Snap, henüz Gözlüklerinin tamamen AR etkinleştirilmiş yeni bir sürümü için kamuya açık bir plana sahip değil.