Türkiye otomotiv sektörü için önemli bir karar, Rekabet Kurumu tarafından yapılan son açıklamayla netleşti. Mart ayında duyurulan ve Tofaş’ın Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş. paylarını 400 milyon euro karşılığında devralma girişimi, Rekabet Kurumu’nun nihai incelemesi sonucunda onaylanmadı. Tofaş ve Stellantis arasındaki bu anlaşmanın reddi, sektörde beklentileri yeniden şekillendirebilir.
İçindekiler
Rekabet Kurumu, Tofaş ve Stellantis Anlaşmasını Onaylamadı
2023 yılının sonlarında başlayan nihai inceleme süreci, Rekabet Kurumu tarafından titizlikle değerlendirildi. Yapılan açıklamada, Tofaş ve Stellantis taraflarının sunduğu taahhütlerin rekabet koşullarını sağlama açısından yetersiz bulunduğu ifade edildi.
Rekabet Kurumu’nun 4054 Sayılı Kanun’un 10. Maddesi uyarınca yaptığı bu değerlendirme, Türkiye otomotiv pazarında rekabeti koruma çabalarını bir kez daha gündeme taşıdı.
Özellikle Stellantis‘in Türkiye pazarındaki etkisini genişletmeye yönelik bu devralma girişimi, Koç Holding ortaklığı ile birlikte değerlendirilmişti. Ancak Rekabet Kurulu, taraflarca önerilen iyileştirmelerin yeterli görülmediğini belirterek sürecin devam etmesine izin vermedi. Bu karar, otomotiv sektöründe iş birliği ve rekabet koşullarının dengelenmesinin önemini bir kez daha ortaya koydu.
Kurumun açıklaması şu şekilde: “Stellantis N.V.’ye (STELLANTIS) ait olan Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş’nin, STELLANTIS ve Koç Holding A.Ş’nin ortak kontrolünde bulunan TOFAŞ Türk Otomobil A.Ş. tarafından devralınması işlemine ilişkin olarak, Rekabet Kurulu’nun 23.11.2023 tarih ve 23-54/1029 –M sayılı toplantısında 4054 Sayılı Kanun’un 10. Maddesinin birinci fıkrası uyarınca konu hakkında nihai inceleme yapılmasına karar verilmiştir. Rekabet Kurulu’nun 24.10.2024 tarih ve 24-43/1027-M sayılı toplantısında yapılan görüşmeler sonucunda, başvuru sahiplerinin konu ile ilgili vermiş olduğu taahhütlerİn işleme izin verilebilmesi için yeterli olmadığına karar verilmiştir.”
Tofaş’ın Stellantis ile yürüttüğü bu birleşme planının askıya alınması, sektörde yeni iş birliklerine dair ihtimalleri ve stratejik kararları yeniden değerlendirmeye açtı. Türkiye’deki otomotiv sektörü, bu kararın ardından yeni pazar stratejilerine odaklanmak zorunda kalabilir. Tofaş ve Stellantis ortaklığının bu yeni karara nasıl yanıt vereceği ise merakla bekleniyor.
İlginizi Çekebilir: Roblox Türkiye ofisi açabilir! Roblox engeli için sıcak gelişme!
Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sizce bu karar Türkiye’de otomotiv sektörünü nasıl etkileyecek? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın!