Netflix, yaklaşık üç yıl önce oyun dünyasına adım atmış olsa da, Netflix oyunları istenilen başarıyı elde edemedi. Netflix oyunlarının müşteriler tarafından benimsenme oranı şu ana kadar beklenenin altında kalmış gibi görünüyor. Şirket, ücretsiz oyunlarını oynayan abone sayısının yüzde 1 civarında olduğunu bildiriyor. Netflix, bu yüzde 1’lik kesimden daha çok gelir elde edebilmek için oyun içi reklamlar ve satın almalar gösterebilir.
İçindekiler
Netflix Oyunları Reklamlarla Bölünebilir, Netflix Strateji mi Değiştiriyor?
Ancak Netflix’in sahip olduğu geniş mobil oyun portföyünden haberdar olmayan birçok abonenin olduğu da ayrı bir gerçek. Ancak görünen o ki Netflix cephesi halihazırda Netflix oyunları oynayan kullanıcılarından tamamen yararlanmak istiyor.
Netflix’in oyunları şu an için tamamen ücretsiz ve içinde reklam ya da uygulama içi satın alma bulunmuyor. Fakat The Wall Street Journal’ın haberine göre, şirket şimdi oyun segmentinden gelir elde etme yollarını araştırıyor ve bu durumun değişebileceği sinyallerini veriyor. Netflix oyunları yakın zamanda kullanıcılar tarafından pek de hoş karşılanmayacak uygulamalara tabi olabilir.
Netflix yöneticilerinin mobil oyunlardan gelir elde etme çabalarına ilişkin tartışmalar gündemde. Bunlar, abonelerin reklamlı oyunlara erişebileceği bir abonelik planı, uygulama içi satın almalar veya tam fiyat ödeyerek premium oyunlara erişim gibi konuları içeriyor.
Şirket, mobil oyunlar söz konusu olduğunda aboneleri ücretlendirmekten uzak durma politikasını sürdürmekteydi. Ancak artık gelir odaklı yeni adımlar atma zamanının geldiğini düşünüyorlar gibi görünüyor. Netflix oyunları istenen başarıyı gösterene kadar şirket gelir odaklı adımlar atacak gibi.
Netflix, abonelerin şifre paylaşımına izin verme politikasında da değişiklik yapmıştı. Bu durum, şirketin kullanıcılarının rahatlığı adına politikalarında esneklik gösterme eğiliminde olduğunu gösterdi. Oyunlar içinse daha katı kararlar alınabilir. Ardından kullanıcıların tepkisine ve gelir durumuna göre düzenlemeler yapılabilir.
Ancak, reklamların veya uygulama içi satın alımların Netflix oyunlarının geleceği üzerinde nasıl bir etki yaratacağı belirsiz. Bu adımların oyun segmentinin potansiyelini sınırlayabileceği ve hatta oyun dünyasının gelişimine zarar verebileceği düşünülüyor. Netflix’in bu yeni stratejisinin nasıl bir yön çizeceği merakla bekleniyor.
İlginizi Çekebilir: Samsung S Pen nedir, nasıl kullanılır? İşte S Pen ipuçları
Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Sizce Netflix oyunları istenen başarıyı elde edebilecek mi? Düşüncelerinizi yorumlar kısmında belirtebilirsiniz. Daha fazlası için bizi takip etmeyi unutmayın!