Netflix, ilkbaharda, rekabet ve hane bütçelerini sıkıştıran yükselen enflasyon nedeniyle, ticari kesintilerle daha ucuz bir seçenek başlatmaya yönelik video akış hizmetlerinin aciliyetini artırarak neredeyse 1 milyon abone kaybetti.
Netflix’in ikinci çeyrek kazanç raporunun bir parçası olarak Salı günü açıklanan 970.000 hesabın Nisan-Haziran daralması, şirketin 25 yıllık tarihinde açık ara en büyük üç aylık abone kaybı.
Ayrıca bkz: Xiaomi Ne Yapmaya Çalışıyor? | 20 Dolar Farkla Telefon Mu Satılır?!
Abonelerdeki daha az ciddi kayıp, Temmuz-Eylül döneminde büyümeye dönüş çağrısı yapan bir görünümle birleşti. Rakamlar ortaya çıktıktan sonra Netflix’in hırpalanmış hisse senedini uzun süreli ticarette yüzde 7 artırmaya yardımcı oldu.
Netflix’in Nisan-Haziran gerilemesi, yılın ilk üç ayında 200.000 abone kaybını takip ederek, Netflix’in abone toplamlarının, 15 yıl önce posta yoluyla DVD kiralama hizmetinden video akışına geçişinin başlamasından bu yana ardışık çeyreklerde ilk kez düştüğünü gösteriyor.
Bu yılın ilk yarısında yaklaşık 1,2 milyon abone kaybı, Netflix’in akış hizmetinin yaklaşık 26 milyon aboneye ulaştığı 2020’nin ilk yarısında pandemi kaynaklı büyümeyle de bir başlangıç kontrastı sağlıyor.
Krize rağmen, Netflix hala çeyrek boyunca 1,4 milyar dolar veya hisse başına 3,20 dolar kazandı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 6’lık bir artış. Gelir, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 9 artarak yaklaşık 8 milyar dolara ulaştı. Netflix, Haziran’ı dünya çapında 220,7 milyon aboneyle kapattı.
Netflix’in hisse senedi fiyatı bu yıl şimdiye kadar yaklaşık yüzde 70 düştü ve hissedarların servetindeki 180 milyar doları sildi.
Bu tür faktörler, Netflix’in Nisan ayında abone şifrelerinin yaygın olarak paylaşılmasına son vereceğini ve ticari kesintileri içerecek daha ucuz bir hizmet katmanı sunarak bir kez küçümsediği bir adım daha atacağını açıklamaya yardımcı oluyor. Daha fazla ayrıntı vermeden Netflix Salı günü yaptığı açıklamada, hem reklam destekli planın hem de şifre paylaşımına yönelik baskının gelecek yılın başlarında başlayacağını söyledi. Şirket, reklamlarla akış seçeneğinin ne kadara mal olacağını hakkında detay vermedi.