Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Haber

Microsoft, Office web uygulamalarını gizlice yüklemeyi duraklattı

Office
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Geçtiğimiz günlerde ortaya çıkan, Windows 10 bilgisayarlara gizlice Office web uygulamalarını yüklediği söylentileriyle ilgili Microsoft açıklama yaptı. Bunun bir hata olduğunu söyleyen Microsoft yetkilileri, Office PWA’larını gizlice yüklemeyi artık duraklattıklarını belirtiyor.


İlginizi çekebilir: Microsoft Teams ARM 64 sürümü, resmi olarak kullanıma sunuldu

reklam
MSI reklamı

Microsoft: Office web uygulamalarını gizlice yüklemek hataydı

Geçen hafta, Microsoft’un Edge tarayıcısı aracılığıyla Office’in web uygulamalarını Windows 10 PC’lere kullanıcıdan habersiz bir şekilde yüklemeye başladığı ortaya çıkmıştı. Bugün şirket, The Verge’e yaptığı açıklamada bunun en azından kısmen bir hata olduğunu kabul etti. Ayrıca Microsoft, Office web uygulamalarını gizlice PC’ye yükleyip başlat menüsüne yerleştiren bu sinir bozucu hareketi durdurduğunu da ilave etti.

Microsoft Edge

Microsoft, yaptığı açıklamaya göre Microsoft Edge için bir özellik deniyordu. Esasında buradaki fikir, başlat menüsüne sabitlediğiniz herhangi bir web sitesinin Microsoft Edge ile açılacağı ve sabitlediğiniz kısayolların daha görünür bir biçimde başlat menüsüne döşenmesi idi.

Ancak, nasıl olduysa bu değişiklik aynı zamanda mevcut Microsoft Office web kısayollarını da aniden PWA web uygulamalarına dönüştürdü. İşte Microsoft işin hata kısmının burası olduğunu vurguluyor. Normalde yanlışlıkla olan bu dönüşümü siz Edge tarayıcısının içinden de manuel olarak yapabilirsiniz, yani bu kendi kendine olacak bir şey değil.

Microsoft’un bu açıklamada samimi olup olmadığı tartışılabilir, ancak şirket konuyla ilgili sadece bu kadar bilgi veriyor.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Konu dışı

Aşı onaylandı! Peki şimdi ne olacak? | Covid-19 aşılarının bugünü ve geleceği

Covid-19 aşı videosu pfizer biontech
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Bildiğiniz gibi birçok farklı aşının başarı haberlerini aldık. Bu aşılarla ilgili mevcut bilgileri, kafa karışıklıklarını önleyebilmek adına sizler için derleyip topladık.


İlginizi çekebilir: COVID-19, akıllı aksesuar pazar payını %30 daha artıracak!

reklam
MSI reklamı

Hangi aşı, hangi avantajlara sahip

Başarı haberini aldığımız ilk aşı, Amerikan Pfizer ve Alman BioNTech ortaklığındaki aşı oldu. Sona eren araştırmalara göre, bu aşının başarı oranı %95 olarak belirlendi. Ardından Amerikan Moderna’nın aşı haberini aldık ve Moderna aşısı da %95 başarı göstermişti. Hemen sonrasında da Oxford ve AstraZeneca ortaklığında geliştirilen aşının haberini aldık. Bu aşıda da farklı uygulama gruplarına göre %70’ten %90’a kadar başarı gözlendi. Ortak olarak bu 3 aşı da, yaklaşık 1 ay arayla 2 doz halinde uygulanıyor.

Pfizer-Biontech aşısı ve Moderna aşısı mRNA aşısıyken; Oxford-AstraZeneca aşısı daha geleneksel yöntemlerle üretilmiş bir aşı. Bu aşılardan Oxford tarafının aşısı ise çok daha ucuz olacak gibi görünüyor. Oxford aşısı için belirlenen fiyat, doz başına yaklaşık 3.5 USD olarak belirlenmiş durumda. Oxford’un fiyat avantajı yakalayabilmesinin en önemli sebepleriyse, günümüzdeki aşı tedarik zincirinin geleneksel aşılara uygun bir yapıda olması (ki bu sayede sevkiyat ve depolama bu aşı için çok kolay bir hale gelecek) hem de AstraZeneca’nın bu aşıdaki karlılığı çok düşük seviyelerde tutacak olması. Hatta bazı Commonwealth ülkeleri zaman kaybetmemek adına Oxford aşısını çoktan depolamış durumda. Burada amaç; aşı eğer onay alıp kullanılabilir hale gelirse kritik sektörlerdeki çalışanların ve risk grubunda yer alan insanların aşılanmasına hemen başlanabilmesi. Hatta şuan Oxford’un aşısından 4 milyon doz üretilmiş durumda ve kullanılmak için European Medicines Agency’nin; yani EMA’nın (bunu Amerika’dan bildiğimiz FDA’ın Avrupa’daki eşdeğeri gibi düşünebilirsiniz) onayı bekleniyor. Bu gibi avantajlar sayesinde Oxford-AstraZeneca ortaklığındaki aşının kat be kat daha kolay üretilip yaygınlaşabileceğini öngörebilmek de zor değil. Hatta Astra Zeneca başkan vekili Mene Pangalos’un beklentisi 2021 yılı içinde 3 milyar doz aşının üretilebilmesi yönünde.

mRNA aşılarının önemi ne

Öte yandan diğer 2 aşıya baktığımızda mRNA aşısı olduğunu görüyoruz. mRNA aşısı henüz yeni bir metod. Bu yüzden lojistik anlamda bu mRNA aşılarına uyum sağlanması süreci de söz konusu. Peki mRNA aşısı nasıl çalışıyor. Basitçe şu şekilde açıklayalım: mRNA yani Messenger RNA aşısı içinde tekli sarmalda saklanan bilgi, vücudunuzun savunma hücreleri tarafından ele geçirilerek; benzer sarmalı taşıyan başka bir patojenin saldırısına önceden hazırlıklı olmasını sağlıyor. mRNA aşılarının öne çıkan özelliği vücutta o hastalığa karşı çok ciddi bir bağışıklık sağlayabiliyor olmaları. Geleneksel aşılarda da virüsün zayıflatılmış versiyonu vücuda verilerek bağışıklık sisteminin tepki vermesi bekleniyor. Haliyle bunlar çok farklı yöntemler. Zaten günümüzde bile hala bağışıklık sistemimizin birçok fonksiyonu çok karışık ve tıp doktorları için keşfedilmeyi bekleyen çok fazla detay var.

Konuyu çok dağıtmadan devam edelim. Biliyorsunuz Pfizer-Biontech aşısı için -70 derecelerde depolama koşulları gerekiyor. Bu lojistik anlamda ciddi bir problem olsa da; çözülemeyecek bir sıkıntı olarak görülmüyor. Zaten Pfizer aşısı için doz başına 20 dolar maliyet biçilmiş durumda. Moderna’daysa şirketin CEO’su Stéphane Bancel’ın yaptığı açıklamaya göre doz başına 25-37 dolar arası bir fiyat biçilecek. Her ne kadar global sağlık durumu söz konusu olsa da Amerikan şirketleri için birincil öncelik tabiki karlılık olduğu için Oxford’un 3.5 dolarlık aşısına kıyasla bu fiyatları haliyle normal karşılıyoruz.

Başka hangi aşılar başarı vadediyor

Hem Rusya’nın Sputnik 5 adını verdiği aşı hem de Çinli firmalar SinoVac ve SinoPharm’ın aşısı öne çıkıyor. Biliyorsunuz Sinovac’ın aşısının ülkemizde de klinik denemeleri Eylül’den beridir yapılıyor. Bu aşının da immün bir reaksiyon geliştirdiği belli oldu fakat güncel verilerle bu aşının oluşturduğu bağışıklık düzeyi hala soru işareti. Ama umuyorum ki bu aşı da yeterli başarı oranına ulaşacaktır zira eğer SinoVac’ın aşısı başarılı olursa Türkiye’nin süreçteki iş birliğinden dolayı bu aşıya erişiminin kolay olması bekleniyor. Bu durum ülkece hepimizin avantajına olacaktır.

Henüz ön plana çıkmamış diğer aşılara da değineyim. Bunlar arasında ABD merkezli Novavax ve Janssen yani Johnson&Johnson’ın aşı denemeleri var. Fransız şirket Valneva ve Sanofi’nin test fazları devam eden birer aşıları var. Bir de Hintli şirket Bharat’ın Covaxin adında bir aşısı var. Umarız sürecin devam ettiği bütün noktalarda gerek Asya olsun gerek Amerika veya Avrupa; olumlu ve güzel gelişmeler alabiliriz. Başarıya ulaşan birçok aşının bulunması hepimizin yararına olacaktır. Sonuçta tarihte birçok hastalık aşılarla tamamen yok edilemese de bastırılıp neredeyse yok denilebilecek düzeye kadar geriledi; bunu da unutmamak lazım . Bunlar arasında kızamık, çiçek, çocuk felci, boğmaca, tifo, kuduz gibi birçok hastalık var. Umarız kısa zaman içinde Covid-19 için de aynı durum söz konusu olacak.

Tekrardan hatırlatmak gerekirse biz doktor veya biyolog değiliz. Konuyla ilgili bilgileri derli toplu bir şekilde sunabilmek için sizlere hazırladığımız videodan umarız keyif almış ve bir şeyler öğrenebilmişsinizdir.

Devamını oku

Google

Youtube reklam almayan kanallara reklam koyacak

Youtube
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Youtube platformuna yenilikler gelmeye devam ediyor. Bu yeniliklerden bazıları daha önce de paylaştığımız gibi kullanıcıya yönelik geliştirmeler olsa da, bazıları ise ne kullanıcıların ne de video üreticilerinin memnun olacağı türden değiller. Platforma gelmesi beklenen son yeniliklerden birisi de bunlardan biri olacak gibi.

Google, Youtube üzerinden reklamlarla kazanılan kârın her yoldan artırılması kararını vermişe benziyor. Öyle ki bu duruma reklam almayan kanallar bile dahil olacak. 9to5Google tarafından paylaşılan bilgiye göre, Youtube Amerika Birleşik Devletleri platformunun hizmet şartlarına yeni bir madde eklendi. Bu maddeye göre şirket, kendisi reklam almamaya karar veren kanallara reklam koyma hakkını saklı tutacak. Böylelikle bu kanallara reklam koymak için kanal sahiplerine sorulmayacak. Üstelik Youtube, bu reklamlardan kazanılan parayı da kendine saklayacak. Söylediğimiz gibi bu durum şu anlık sadece Amerika Birleşik Devletleri için geçerli. Ancak bu durumun yavaş yavaş diğer ülkelere de yayılması oldukça muhtemel.

reklam
MSI reklamı

Koşulların geçerli olduğu üreticileri içeren “ortaklık” terimi, YouTube platformunda 1.000 aboneyi geçmiş ve son on iki ay için 4.000 saatlik içeriğe sahip olan kanalları kapsıyor. Bu şartlar, eğer üretici isterse, bir kanala reklam alabilmek için minimum koşullar olarak karşımıza çıkıyor. En azından öyleydi. Çünkü görünüşe göre artık Youtube, bütün kanalları bu “ortaklığa” dahil etmeye zorluyormuş gibi.

Her ne kadar Google’ın sağladığı bu imkan ile içeriklerini üretebiliyor olsalar bile, kendi istekleri dışında böyle bir şeyin yapılmasının bazı içerik üreticilerinin çeşitli nedenlerle başını ağrıtacağını ve onları haklı olarak memnun etmeyeceğini söyleyebiliriz.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Samsung cihazlar için Android 11 güncellemesi

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Samsung kullanıcıları, Android cihazların çoğunun son birkaç aydır aldığı Android 11 güncellemesini bir türlü alamamaktan şikayetçiydi. Yeni gelen bilgiler ise Samsung cihazlar için Android 11 yükseltmesi hakkında kullanıcılara bazı fikirler veriyor.


İlginizi çekebilir: Google, Android 11’in pil ömrünü artıracak bir özellik deniyor

reklam
MSI reklamı

Samsung

Samsung listede hangi cihazlara yer veriyor?

Samsung Üyeleri adlı uygulama için yaptığı bir takvimde Samsung, Android 11 güncellemesiyle alakalı bilgiler paylaştı. Güncellemenin ne zaman gelebileceği ile alakalı genel bir görüş sunan liste, şimdilik sadece Mısır için bir geçerlilik taşıyor. Diğer ülkeler için güncellemenin gelme tarihi ise hala firma tarafından onaylanmayı bekliyor. Yine de bu liste Samsung akıllı cihazlarının Android 11 güncellemesi alma tarihlerini en azından tahmin edebilmek açısından önemli bilgiler barındırıyor. Paylaşılan bilgilere göre liste şöyle:

  • Aralık 2020: Galaxy S20, Galaxy S20 Plus ve Galaxy S20 Ultra
  • Ocak 2021: Galaxy S10, Galaxy S10 Plus, Galaxy S10 Lite, Galaxy Note 10, Galaxy Note 10 Plus, Galaxy Note 20, Galaxy Note 20 Ultra, Galaxy Z Flip ve Galaxy Z Fold 2
  • Şubat 2021: Galaxy Fold
  • Mart 2021: Galaxy M21, Galaxy M30s, Galaxy M31, Galaxy A51, Galaxy Note 10 Lite ve Galaxy Tab S7
  • Nisan 2021: Galaxy A50 ve Galaxy M51
  • Mayıs 2021: Galaxy A21s, Galaxy A31, Galaxy A70, Galaxy A71, Galaxy A80, Galaxy Tab S6 ve Galaxy Tab S6 Lite
  • Haziran 2021: Galaxy A01-Core, Galaxy A01, Galaxy A11, Galaxy M11 ve Galaxy Tab A
  • Temmuz 2021: Galaxy A30 ve Galaxy Tab S5e
  • Ağustos 2021: Galaxy A10, Galaxy A10s, Galaxy A20, Galaxy A20s, Galaxy A30s, Galaxy Tab A 10.1 ve Galaxy Tab Active Pro
  • Eylül 2021: Galaxy Tab A8 (2019)

Listeden çıkarabileceğimiz gibi Samsung’un son yıllardaki amiral gemisi diyebileceğimiz cihazlarının çoğu 2021’in ilk aylarında Android 11 güncellemesini almış olacaklar. Daha eski cihazlar için ise bu güncellemenin gelmesi pek olası

Bununla beraber, Android güncellemelerinin yere göre değişiklik gösterebileceğini ve bu nedenle de bu listedeki zamanlamalarda bazı oynamalar olabileceğini de unutmamak gerekiyor.

Devamını oku
MSI reklamı

Forumdan Son Mesajlar

HWP COIN’den Haberler