Instagram, geçtiğimiz birkaç ay içinde seçkin içerik oluşturucularla test çalışmalarından sonra, Instagram Live yayınlarında yeni rozetlerini daha geniş içerik oluşturucu havuzuna yayıyor.
İlginizi çekebilir: Instagram, markalı içerikler için yaş sınırı özelliği getiriyor
İçindekiler
Instagram güncellemeler neden gerekli?
Artık yorum yapan kişi katkılarına ekstra yetenek eklemek için ödeme yaptığında Instagram’ın yeni Rozetleri yorumların yanında görünecek. Instagram’dan satın alınabilen – bu rozetler, hem içerik oluşturucuya bağışta bulunma, hem de yayıncıya giden gelirlerle hem de izleyicinin yorumlarını vurgulama olanağı sağlıyor. Yayıncıya bunları kabul etmesi için daha fazla neden sunuyor.
İşlem, oyun yayıncıları için Facebook’un Stars yayıncı ödemelerine veya YouTube’un Super Chat seçeneğine benziyor. Başlangıçta Instagram, canlı yayın kalplerinin satın alınmasında bir kesinti yapmayacak, ancak gelecekte bir noktada toplanan gelirin bir yüzdesini almaya çalışacak. Instagram, COVID–19 karantinaları sırasında içerik tüketmek ve bağlanmak için daha fazla yol arayan insanlarla, Şubat’tan Mart’a kadar canlı yayın izleme sayısında % 70’lik bir artış gördüğünü söylüyor. Artış göz önüne alındığında, Instagram’ın yayıncıları yayına devam etmeleri için daha fazla ikna etmeye çalışması mantıklı ve rozetler bu içerik akışının akmasını sağlamak için ekstra bir teşvik ekleyecektir.
Yeni özellikler uygulamanın geleceği için
Platform, özelliklerin geliştirilmesi hakkında “Instagram’ın, içerik oluşturucuların hikayelerini anlatmaları, kitlelerini büyütmeleri ve geçimlerini sağlamaları için en iyi yer olmasını istiyoruz. Bu, içerik oluşturucuların markalı içerik, alışveriş ve içerik yoluyla para kazanmalarına yardımcı olacak bir araç seti oluşturma vizyonumuzda bir başka ileri adımdır.” şeklinde açıklama yaptı.
Bu durum zamanla ivme kazanabilir. Örneğin; şu anda, TikTok yaratıcıları kitlelerini oluşturuyor olabilirler, ancak bir aşamada, aynı şekilde gelir potansiyellerini en üst düzeye çıkarmaya çalışacaklar. Esasen Vine’ın başına gelen de buydu. Bir noktada, Vine içerik oluşturucuları YouTube ve Instagram’da çok daha fazla para kazanabileceklerini fark ettiler. TikTok da bu aynı zorlukla karşı karşıya kalacak, bu yüzden yeni para kazanma araçları ve seçenekleri geliştirmeye çalışırken Instagram ve YouTube, bir alternatif sağlamak amacıyla kendi para kazanma tekliflerini geliştiriyor.
Belirtildiği gibi, bu zamanla daha önemli bir unsur haline gelecek ve Instagram’ın bu cephede gelişmesi mantıklı. Buna ek olarak Instagram, IGTV reklam betasını ABD’deki daha fazla içerik oluşturucuya genişletiyor. Bu öğelerin her biri içerik oluşturucular için büyük bir etkiye sahip olabilir. Ve Instagram’ın yetenek için artan rekabeti savuşturmasına yardımcı olacak daha fazla araç ekleyebilir.