Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Sosyal Medya

Instagram, markalı içerikler için yeni yaş sınırı özelliği ekliyor

Instagram, Markalı İçerik için Yeni, İleri Seviye Yaş Kapatma Aracı Ekliyor
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Instagram, işletmelerin markalı içerik için minimum yaş gereksinimleri belirlemesini sağlayarak hem markalar hem de kullanıcılar için başka bir koruma düzeyi ekliyor.


İlginizi çekebilir: Instagram, istatistikler ve sponsorlu içerikler için özellikler ekliyor

reklam
MSI reklamı

Instagram yaş kısıtlaması ayarları neler sağlayacak?

Bu yeni ayarlarda, Instagram içerik oluşturucuları zaten tüm profilleri için bir minimum yaş sınırı belirleyebilirler, ancak artık bireysel gönderiler için yaş kısıtlamaları da belirleyebilecekler. Instagram’da açıklandığı gibi:

“İşletmeler ve içerik oluşturucular artık Instagram’daki markalı içerik yayın gönderileri için minimum yaş belirleyebilirler. Belirli ülkeler için varsayılan bir minimum yaş veya her ikisinin bir kombinasyonu belirleyebilirler.
Bu, farklı ürün kategorilerindeki yaş sınırlamalarının farklı olduğu bölgelerde ürünleri tanıtmak isteyen markalar için kullanışlı olacaktır.”

Instagram, Markalı İçerik için Yeni, İleri Seviye Yaş Kapatma Aracı Ekliyor

Elbette, belirli ürün türleri için halihazırda yürürlükte olan kapsamlı yaş sınırlamaları var. Alkol, reçetesiz satılan ilaçlar, finansal tavsiyeler vb. Platformda, bu tür promosyonları zaten sınırlayan belirli düzenleyici kategoriler altında yer alıyor. Yeni süreç, aynı şeyi kontrol etmenin başka bir yolunu ekleyecek ve promosyonlarınızı en üst düzeye çıkarırken yasal gerekliliklere uymanızı sağlayacak. Çeşitli raporlar, gençlerin uygulamada kişisel iletişim bilgilerini istemeden paylaştıklarını öne sürdükten sonra Instagram, genç kullanıcıları korumak için yaş gereksinimlerini iyileştirmeye başladı.

Geçtiğimiz Aralık ayında Instagram, hesap oluşturma sürecine yeni yaş kontrolleri eklendi ve aynı zamanda daha genç kullanıcıların işletme profillerinde bulunan ek içgörüler elde etmek amacıyla iletişim bilgilerini paylaşmasını engellemek için işletme hesapları için minimum yaş kontrollerini denemeye başladı. Geçen yıl yayınlanan bir rapor, iki milyondan fazla 12-15 yaşındaki Instagram kullanıcısının şu anda telefon ve / veya e-posta bilgilerinin platformda halka açık bir şekilde listelendiğini ve bu da uygulama için açıkça önemli bir endişe olduğunu öne sürdü. Bu göz önüne alındığında, maruz kalınmasını önlemek ve genç kitleleri korumak için daha fazla seçenek sunmak önemli hale geliyor. Bu da, markalara sosyal yardımlarını yönetmeleri için başka bir araç sağlayacaktır.

İlkokul ve ortaokul eğitimimi tamamladığım İstanbul'da doğdum. Lisede Yabancı Diller Departmanından mezun olduktan sonra, özel bir kurumda Japonca eğitimine başladım. 6 aylık Japonca eğitiminin ardından sadece kanji karakterlerine odaklanan 3 aylık bir eğitim daha aldım. Bu sırada, Anadolu Üniversitesi'nde 2 yıllık Turizm ve Seyahat Hizmetleri eğitimimi tamamladım. Mezuniyetimden sonra Japonca dilimi geliştirmek için Japonya'ya seyahat ettim. 4 aylık Japonya seyahatim sırasında bir Japon Budist Tapınağı'nda rahiplerle yaşayıp, Zen üzerine eğitim alma fırsatı yakaladım. Türkiye'ye dönüşümün ardından, İstanbul Üniversitesi'nde İngiliz Dili ve Edebiyatı üzerine lisans eğitimimi tamamladım.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haber

Facebook, izinsiz kullanıcı verilerini paylaştığı için 6,1 milyon dolar ceza ödedi

Facebook, izinsiz kullanıcı verilerini paylaştığı için 6,1 milyon dolar ceza ödedi
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Güney Kore’nin Kişisel Bilgileri Koruma Komisyonu (PIPC), Facebook’u izinsiz kullanıcı bilgilerini paylaştığı için 6,7 milyar won (yaklaşık 6,1 milyon ABD doları) para cezasına çarptırdı. Kore İletişim Komisyonu, soruşturmayı 2018‘de başlattı. Facebook soruşturması birkaç ay önce PIPC’ye teslim edildii. Yonhap News‘e göre PIPC, sosyal ağın Mayıs 2012’den Haziran 2018’e kadar izinsiz olarak 3,3 milyon Güney Koreli kullanıcının kişisel bilgilerini diğer şirketlerle paylaştığını belirledi.


İlginizi çekebilir: Facebook, Post Malone ile yeni video serisini başlattı

reklam
MSI reklamı

Dahili gözlemci, Facebook’un oturum açtıklarında insanların adlarını, adreslerini, doğum tarihlerini, iş deneyimlerini, memleketlerini ve diğer şirketlerle ilişki durumlarını paylaştığını söyledi. Ayrıca, Facebook’un bu bilgileri 10.000′e kadar başka şirketle paylaşabileceğini belirtti. Bununla birlikte, Facebook konuyla ilgili alakalı belgeler sağlamadığı için tam olarak ne kadar bilginin paylaşıldığını belirtmedi. PIPC ayrıca sosyal ağı eksik veya sahte belgeler sunmakla suçladı. Facebook suçlamayı reddetti ve Yonhap News’e “soruşturmada bütünüyle işbirliği yaptığını” iddia etti.

Menlo Park, California, USA October 2, 2017: Headquarters for social networking giant Facebook Inc in Menlo Park California

Bu, PIPC’nin sosyal ağı ilk kez para cezasına çarptırması, ancak Facebook’un ülkede başını ilk kez belaya sokması değil. 2018’de Kore İletişim Komisyonu, 2016 ve 2017’de kullanıcıların bağlantılarını yavaşlattığı için şirkete 396 milyon won (yaklaşık 396.706 $) para cezası verdi. Facebook komisyona karşı yasal savaşı kazandı ve para cezası nihayetinde iptal edildi. Seul İdare Mahkemesi davanın yer aldığı zamanlarda, şirketin ülkedeki hizmetlerini yavaşlatmaya niyetli olmadığı için para cezasının hukuka aykırı olduğuna karar verdi.

Devamını oku

Haber

TikTok, strobing kliplere ışığa duyarlılık uyarıları ekliyor

TikTok, Strobing Kliplere Işığa Duyarlılık Uyarıları Ekliyor
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

TikTok, epilepsi hastalarında nöbetleri tetikleme potansiyeline sahip zıt açık ve koyu desenler içeren video kliplere yeni uyarılar ekliyor.


İlginizi çekebilir:TikTok’a yeni rakip: Snapchat, Spotlight özelliğini kullanıma sundu

reklam
MSI reklamı

TikTok, epilepsi hastalığına duyarlılık kazandırmak istiyor

Platform, “Geçtiğimiz birkaç ay içinde ekibimiz, platformumuzu nasıl geliştirebileceğimize dair geri bildirimde bulunan epilepsi savunucularıyla bir araya geldi. Bu konuşmalara dayanarak, birkaç ay önce içerik oluşturucuları ışığa duyarlılığı tetikleyebilecek efektlere sahip videolar ürettiklerinde uyaran bir özelliği kullanıma sunduk. Önümüzdeki haftalarda, insanları ışığa duyarlı içerikten korumak için bir başka önemli erişilebilirlik özelliğini kullanıma sunacağız. ” dedi.

TikTok, Strobing Kliplere Işığa Duyarlılık Uyarıları Ekliyor

Yukarıdaki örnekte görebileceğiniz gibi, yeni uyarılar, kullanıcılara potansiyel olarak sorunlu etkileri olan videoları atlama fırsatı sunacak, bu yalnızca bir videoyu atlamakla kalmayacak, aynı zamanda gelecekte size benzer efektler göstermekten de kaçınacak. Kullanıcılar ayrıca ışığa duyarlılık ayarlarını istedikleri zaman değiştirebilirler. TikTok, yeni özelliği duyurmak ve genel olarak epilepsiye farkındalık yaratmak için dünyanın önde gelen birçok epilepsi kuruluşuyla birlikte çalıştığını söylüyor.

Özellikle platform kullanıcılarının renkleri hızla değiştirebilecekleri bazı görsel efektler göz önüne alındığında yeni güncelleme kullanışlı olabilir gibi görünüyor. Daha fazla kullanıcıya hitap etmek için daha fazla seçenek sunmak tüm platformlar için önemli bir nokta. TikTok yükselmeye devam ettikçe, daha geniş bir topluluğun ihtiyaçlarını karşılamak giderek daha gerekli hale geliyor. Yeni uyarılar bugünden itibaren TikTok uygulamasında görünecek.

Devamını oku

Sosyal Medya

Twitter mavi tik başvurularını 2021’den itibaren almaya başlayacak

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Twitter, uzun zamandır herkesin merakla beklediği bireysel mavi tik başvurularını 2021’den itibaren almaya başlayacağını duyurdu. Salı günü yaptığı duyuruda doğrulama rozeti için uygulamaya koymayı planladığı yeni kuralları da açıklayan mikro-blog şirketi, bir aksilik olmazsa artık başvuruları doğrudan almaya başlayacak.


İlginizi çekebilir: Twitter, hikayeleri 24 saat sonra bile kaldırmıyor!

reklam
MSI reklamı

Instagram, Facebook, YouTube dahil bütün sosyal ağ platformlarında var olan mavi tik rozeti sayesinde, eğer tanınmış bir kişiyseniz hesabınızın gerçekten size ait olduğunu onaylatabiliyorsunuz. Yalnız Instagram haricinde diğer platformlar genelde mavi tik almak isteyen kullanıcılardan direkt olarak başvuru kabul etmiyor.

Onun yerine kullanıcılar birtakım prosedürlerle mavi tik almak için talepte bulunuyorlar, başvuruları kabul edildiklerinde de hesaplarına mavi tik rozeti veriliyor. İstisnai olarak Instagram, bildiğiniz üzere geçtiğimiz sene yaptığı güncellemede mavi tik başvurularını doğrudan almaya başlamıştı. Böylece Instagram, tanınmış bir kişi olduğunu düşünenlerin hesaplarını doğrulamak için doğrudan talep göndermelerine izin vererek büyük bir rahatlık sağlamış oldu.

Twitter, mavi tik başvurularını doğrudan almaya başlıyor

İşte bu rahatlığı sağlayacak sosyal ağ platformlarının arasına şimdi de Twitter katılıyor. Twitter, salı günü yaptığı resmi duyurusunda kullanıcılardan direkt olarak mavi tik başvurusu almaya başlayacağını söyledi. Mavi tik rozeti almak isteyenlerin ne tür gereksinimlere sahip olması gerektiklerini de açıklayan şirket, hazırladığı kapsamlı rehberde, başvuru sürecinin 2021’den itibaren başlayacağını kaydetti.

Twitter Android'de 'Önerilen Takip' Listelerini güncelliyor

Twitter’ın hazırladığı kapsamlı rehber, henüz tam olarak bitmiş değil. Şirket, bu yönergelerin henüz taslak halinde olduğunu ve 2021’e kadar yönergelerin nihai halini yayınlayacağının altını çiziyor. Şu anki haliyle Twitter tarafından mavi tik verilecek hesaplar türleri arasında, şunlar bulunuyor:

  • Devlet hesapları
  • Şirketler
  • Markalar
  • Sivil toplum kuruluşları
  • Haber-medya hesapları
  • Eğlence
  • Spor
  • Aktivistler
  • Organizatörler

Eğer bu türlerde bir hesabınız varsa yani bu alanlarda tanınmışsanız, Twitter mavi tik başvurularını almaya başladığı günden itibaren siz de başvuruda bulunabileceksiniz. Twitter ayrıca başvuruda bulunacak olan hesabın aktif olmasını da şart koşuyor. Yani tanınmış bir kişi olabilirsiniz evet, ancak Twitter’da aktif değilseniz ve tabiri caizse ölü bir hesabınız varsa büyük olasılıkla sizin başvurunuz kabul edilmeyecek

Bununla birlikte Twitter, bir defa doğrulanan hesabın doğrulama rozetinin hangi durumlarda geri alınacağına dair bazı bilgiler de paylaştı. Buna göre, hesabı doğrulanan ve mavi tik alan bir kullanıcı, görünen adını veya biyografisini değiştirdiğinde mavi tik rozetini kaybetme tehlikesiyle karşı karşıya kalacak. Aynı zamanda bir kullanıcı, Twitter’ın hizmet şartlarını veya kurallarını ihlal etmesi durumunda da yine hesabındaki mavi tik rozeti geri alınabilecek.

Devamını oku
MSI reklamı

Forumdan Son Mesajlar

HWP COIN’den Haberler