Huawei Grubu 2017 yılının ilk yarısı pazar payını açıkladı. Çinli üretici, önceki yıla kıyasla muazzam bir yükseliş gösterdi.
Huawei’nin global cirosu, önceki sene ile kıyaslanınca yüzde %36.2 seviyesinde arttı. Akıllı telefon satışları ise önceki yıla oranla yüzde %20.6 gibi ciddi bir değerde yükseldi.
Huawei Tüketici İş Grubu CEO’su Richard Yu, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı “Tüketici İş Grubumuz dünya genelinde olağanüstü bir büyüme sağlamaya bu yıl da devam ederek, endüstri ortalamasının üstüne çıktı. Bu başarı, kullanıcılarımızın tüm taleplerini karşılayan ve pazarki dengeleri değiştiren cihazlar sunarak inşa ettiğimiz ivmenin bir sonucudur. Kalite, deneyim ve yenilikçilik konusundaki kesin kararlılığımız ile Huawei ürünleri global anlamda yankı buldu. Kullanıcılar; akıllı telefonlar, tabletler, giyilebilir cihazlar ve bilgisayarı da içeren güvenilir bir tüketici ürünleri ekosistemi içinde oldukları konusunda Huawei’ye güvenebileceklerini biliyorlar.”
İçindekiler
Akıllı telefon pazar payı hiç olmadığı kadar yüksek
Bağımsız araştırma kuruluşu IDC’nin hazırladığı rapora göre, ünlü firma, 2017’nin ilk çeyreğinde akıllı telefon pazarında yüzde 9.8’lik pay elde etti. Çinli şirket, zekice hamleleri ve kaliteli cihazları sayesinde şu anda dünyanın üçüncü büyük telefon üreticisi konumunda. İlk iki sırada ise Samsung ve Apple bulunuyor. Çinli firmanın özellikle orta ve üst segment cihaz satışları arttı. Doğru satış stratejileri sayesinde, önemli pazarlarda orta ve üst segment akıllı telefon satışlarını arttırdı. Üretici; Tayland, Malezya, Japonya, Güney Kore ve Rusya gibi büyük pazarlar da dahil olmak üzere Asya-Pasifik bölgesinde muazzam bir büyüme gösterdi.
GFK ve SINO verilerine göre, şirket bir başarıyla daha taçlandı: Huawei 2017’nin ilk yarısında internet üzerinden en çok akıllı telefon satışı yapan marka oldu. Dünya çapındaki yükselişini arttıran şirket, marka değeri açısında Forbes dergisinde, “En Değerli 100 Küresel Marka” arasında 88.sırada gösterildi. BrandF ise Çinli markaya “Dünyanın 500 En Değerli Markası” listesinde 40. sırada yer verdi.
Şirket; Leica, Dolby, Microsoft, Intel ve Google gibi dev şirketlerle işbirliği yaparak kendi yenilikçi politikasına da katkı sağlıyor.