Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu (ACCC), müşterileri yanlış yönlendiren veya rekabete aykırı uygulamalarda bulunan şirketlerin peşine düşmesiyle tanınır. Son zamanlarda, Galaxy cihazlarının su geçirmez doğası hakkında yanlış iddialar nedeniyle Samsung’a 14 milyon dolar para cezası verdi, Uber’e yanıltıcı ücretler için dava açtı ve ayrıca Facebook’ta sahte kripto reklamları için Meta’ya dava açtı. Bugün, Avustralyalı müşterileri veri toplama uygulamaları konusunda yanılttığı için Google’a 60 milyon dolar para cezası verdi.
Ayrıca bkz: Instagram, Reşit Olmayanların Gizliliğini Korumadığı İçin Cezalandırılabilir!
ACCC, Google’ın veri toplama uygulamaları konusunda yeterince net olmadığını iddia ederek, dava Ekim 2019’dan beri devam ediyor. Konum geçmişi devre dışı bırakılsa bile Google’ın konum verilerine erişmeye ve bunları saklamaya devam edebileceğini vurguladı. Bunun nedeni, “Web ve Uygulama Etkinliği” düğmesi açık bırakılırsa ve ardından bir kullanıcı bir Google uygulamasını kullanırsa, konum verilerinin toplanmaya devam etmesidir. Temelde, Google’ın konum verilerinizi toplamayı durdurması için her iki geçişin de devre dışı bırakılması gerekiyordu ve ACCC, bunun son kullanıcıya açıklanmadığını vurguladı.
Google, sorunu Aralık 2018’de zaten çözmüş olsa da, ACCC, 2017-2018 döneminde yanıltıcı müşteriler için şirkete geriye dönük olarak para cezası vermeyi uygun gördü.
Nisan 2021’de mahkeme, müşterilerini “kısmen” yanlış yönlendirdiğini söyleyerek Google aleyhine karar verdi. Bugün, çok fazla ileri geri gittikten sonra, Google ve ACCC 60 milyon dolarlık bir cezayı kabul etti.
Her iki taraf da 60 milyon doların “adil ve makul” bir para cezası olduğunu kabul etti ve mahkeme, miktarın bu alanda gelecekteki ihlalleri caydırmak için de uygun olduğunu kabul etti.
Kaynak: ACCC, The Guardian