Sosyal medya
Xiaomi Mi 10 banner

Sosyal Medya

Facebook’un TikTok’a çok benzeyen uygulaması “Lasso” kapatıldı!

Lasso

Facebook ülkemizde de giderek popüler hale gelen sosyal medya uygulaması TikTok’ın klonu diyebileceğimiz “Lasso” isimli bir uygulamayı test aşamasına almıştı. Ancak çok fazla olumsuz geri dönüş alması nedeni ile uygulama henüz test aşamasını tamamlayamadan kapatıldı.

İlginizi çekebilir: OnePlus Nord, kamera özellikleriyle ortaya çıktı!

reklam

Facebook’un TikTok klonu uygulaması “Lasso” çok kötü geri dönüşler aldı ve şirket tarafından kapatıldı!

Ülkemizde giderek popüler hale gelen sosyal medya uygulaması TikTok dünya genelinde de en popüler mobil uygulamalardan biri. Uygulama sunduğu özellikleri ile birlikte özellikle gençler arasında oldukça popüler. TikTok’ın arkasındaki fikir aslında oldukça basit; zengin bir müzik kütüphanesinden seçebileceğiniz müzik arka planı ile çektiğiniz kısa videoları birleştirmek. Bu fikir kullanıcılar tarafından çok sevildi ve TikTok şu anda sadece Play Store’da 1 milyardan fazla indirilmeye sahip. Mobil uygulamanın bu kadar hızlı yükselişi teknoloji devi Facebook’un da dikkatini çekmiş olacak ki şirket Lasso adını verdikleri bir TikTok klonu yarattı. Ancak Facebook’un bu girişimi kullanıcılardan gelen olumsuz tepkiler ile birlikte başarısız oldu.

Lasso

Facebook’un iptal edilen uygulaması Lasso’nun dayandığı temel fikir de arka planında müzik olan kısa videolar paylaşılmasıydı. Bu yönden baktığımızda TikTok’ın birebir klonu olduğunu söyleyebiliriz. Mobil uygulama pazarında oldukça güçlü bir yere sahip olan TikTok ile rekabet etmek oldukça zor. Tabii ki bu rekabetin de Lasso’nun başarısız olmasında oldukça büyük bir payı var. Uygulama henüz test aşamasını dahi tamamlayamadan kapatılma kararı açıklandı. Lasso, Orta ve Güney Amerika’da Colombo, Meksika, Arjantin, Şili, Peru, Panama, Kosta Rika, El Salvador, Ekvador ve Uruguay dahil olmak üzere belirli sayıda ülke ile sınırlıydı.

Mark Zuckerberg tarafından iptal edilen ilk sosyal medya uygulaması Lasso değil. Daha önce Pinterest’e benzerliği ile dikkat çekmiş olan Hobbi uygulaması da henüz son kullanıcıya sunulmadan iptal edilmişti. 2014 yılında şirket SlingShot isimli SnapChat klonu diyebileceğimiz bir uygulama da denenmişti ve bu uygulamanın da kaderi diğerleri ile aynıydı. Ancak SnapChat’in en temel özelliklerinden olan hikaye özelliğini sonradan Facebook, WhatsApp ve Instagram’a eklemeyi tercih ettiler ve bu şekilde başarılı olduklarını söyleyebiliriz.

Facebook’un başarısız olan uygulamaları bir son mu?

Reels

WhatsApp, Facebook ve Instagra’a getirilen hikaye örneğine baktığımızda görebileceğimiz üzere şirket başarısız olan uygulamalardan tamamen vazgeçmek yerine var olan uygulamalarına eklemeyi tercih edebiliyor. Başarısız olan Lasso uygulamasının ardından şirket Instagram için “Reels” özelliğini tanıttı. Bu özellik ile birlikte Instagram hikayelerinde müzik eşliğinde TikTok benzeri kısa videolar oluşturabileceksiniz. Teknoloji devinin bu hamlesinin Lasso uygulamasına göre çok daha başarılı olmasını bekleyebiliriz. Özellikle Hindistan’ın ardından TikTok uygulamasının ABD’de de yasaklanacağı söylentileri var. TikTok’ın kişisel verilerin güvenliğini ihlal ettiği iddialarının gündeme geldiği şu günlerde Mark Zuckerberg’in bu hamlesi başarılı olabilir.

MSI reklamı
Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Sosyal Medya

Twitter, devlete bağlı resmî hesapları etiketlemeye başladı

Yazan:

Twitter

Twitter, bundan böyle devlet kurumlarının ve devlete ait resmî medya kuruluşlarının hesaplarını özel bir etiket ile işaretleyeceğini açıkladı.


İlginizi çekebilir: SESLİ ASİSTANLAR YARIŞIYOR!!! | Yeni Siri vs. Google Asistan

reklam

Twitter devlet hesaplarını etiketleyecek

Sosyal medya şirketinin yaptığı açıklamaya göre; bakanlar, büyükelçiler, devlet sözcüleri gibi kilit yetkililerin yanı sıra bir de devlete bağlı resmî medya kuruluşları da özel olarak etiketlenecek. Bu amaçla Twitter, devlet kurumlarını platform içerisinde normal kullanıcı hesaplarından ayrı bir yerde tutmayı düşünüyor.

Etiket, ilgili hesabın biyografisinde ve paylaştığı tweetlerde görünecek. Devlet kurumlarının hesaplarında bir bayrak ikonu ile beraber “Hükümet hesabı” yazarken; resmî medya kuruluşlarının hesaplarında da “Devlete bağlı yayın” yazan bir etiket yer aldığı görülüyor. Ayrıca Twitter, bu etiketi Trump’ın kişisel hesabı olan @realDonaldTrump hesabına vermeyeceğini söyledi. Beyaz Saray‘ın resmî hesabı @WhiteHouse ise bu etiketi şimdiden aldı.

Twitter

Şimdilik sadece 5 ülkede sunuluyor

Twitter, yeni etiketleri şimdilik sadece ABD, Birleşik Krallık, Çin, Fransa ve Rusya’da sunduğunu açıkladı. Bu ülkelerdeki; büyük ölçüde jeopolitik ve diplomasi ile uğraşan resmî hesaplar, devlete bağlı medya kuruluşları ve devlete bağlı medya kuruluşları ile ilişkili editörler veya üst düzey gazetecilerin hesapları etiketleniyor.

Bununla birlikte Twitter, devlete bağlı medya kuruluşlarının hesaplarını veya bu hesapların tweetlerini artık kullanıcılara önermeyeceğini de söyledi. Ayrıca şirket, özelliğin amacı hakkında yaptığı açıklamada; “Bunun önemli bir adım olduğuna inanıyoruz, insanlar başka bir ülkeden jeopolitik meseleleri tartışan bir hesap gördüklerinde, kimi temsil ettikleri hakkında daha iyi bilgilendirilirler.” dedi.

MSI reklamı
Devamını oku

Sosyal Medya

Instagram Reels özelliği kullanıma sunuldu

Yazan:

Instagram Reels özelliği, uzun süren test aşamasının ardından Türkiye‘nin de olduğu 50’den fazla ülkede kullanıma sunuldu. Reels, kullanıcılara 15 saniyelik kısa videolar paylaşma imkanı veriyor.


İlginizi çekebilir: Google Files uygulaması, dosyaları şifreleme özelliğine kavuştu

reklam

Instagram Reels Türkiye’de kullanıma sunuldu

Instagram, TikTok‘u kopyaladığı gerekçesiyle tartışma konusu olan yeni özelliğini bugünden itibaren resmen kullanıma sundu. Uzun süredir Brezilya‘da test aşamasında olan özellik, artık çok daha fazla kitle tarafından kullanılabilecek. Instagram ürün direktörü Robby Stein, Reels özelliği ile alakalı; Bu formatla Instagram’da yeni bir eğlence bölümümüzün olmasını umud ediyoruz.” açıklamasını yaptı.

Instagram Reels, ayrı bir 3. taraf uygulama olarak değil; doğrudan Instagram‘ın kendi kamerası içinden kullanılıyor. Platformda 15 saniyelik videolar oluşturmanıza imkan veren özellik ile birlikte, videolarınıza müzik ve çeşitli efektlerin yanı sıra isterseniz kendi sesinizi de ekleyebiliyorsunuz. Instagram zaten uzun zaman önce Müzik özelliğini platforma getirmesiyle beraber, kullanıcılara oldukça geniş bir müzik kataloğu sunuyordu. Bu bağlamda, Reels‘ı kullanırken müzik bulma derdinin olmayacağını söyleyebiliriz.

Instagram Reels

Instagram Reels videolarını gönderi olarak paylaşabilmenin yanı sıra, DM’den de istediğiniz kişiye gönderebileceksiniz. Ayrıca Keşfet bölümü de güncellenerek, bu kısma “Top Reels” isimli yeni bir sekme daha eklendi. Bu sekmede de tahmin edebileceğiniz üzere, kendi takip ettiğiniz ve ilgi duyduğunuz şeylere göre kişiselleştirilmiş, popüler Reels videolarını görebileceksiniz.

Instagram Reels özelliğinin Türkiye‘de de kullanıma açıldığını ekleyelim. Ayrıca destek sayfasında belirli ülke ve kullanıcılara özelliği açtıklarını ifade eden şirket, önümüzdeki günlerde Reels özelliğini daha fazla kullanıcının beğenisine sunacak.

Aynı zamanda Reels özelliği şu an Instagram ile sınırlı olsa da, önümüzdeki günlerde WhatsApp ve Facebook‘a da gelebileceği düşünülüyor. Buna benzer bir hamleyi şirket daha önce Hikayeler özelliğinde yapmıştı. Facebook, önce Instagram‘a ardından WhatsApp başta olmak üzere sahibi olduğu diğer uygulamalara hikaye özelliğini getirmişti.

Facebook‘un, son zamanlarda yaptığı bu hamleleriyle TikTok‘a dişli bir rakip olmayı kafasına koyduğu anlaşılıyor. Geçtiğimiz günlerde TikTok‘un sahibi olan ByteDance, Facebook‘u fikir hırsızlığı yapmak ve karalama kampanyaları yürütmek ile itham etmişti. Facebook ise ByteDance‘in bu iddalarına cevap vermedi.

MSI reklamı
Devamını oku

Sosyal Medya

Snapchat, TikTok benzeri müzik ekleme özelliği getiriyor

Yazan:

Snapchat

Snapchat, kullanıcıların kaydettiği videolara müzik eklemelerini sağlayacak bir özellik üzerinde çalışıyor. TikTok tarzında çalışacak olan yeni özellik, yakında kullanıcılara sunulacak.


İlginizi çekebilir: Moto E7 Plus ile ilgili yeni sızıntılar ortaya çıktı

reklam

Snapchat müzik ekleme özelliği getiriyor

Snapchat, yakında tıpkı TikTok‘ta olduğu gibi kullanıcıların çektiği videolara şarkılar ekleyerek paylaşım yapmasını mümkün kılan özelliğini kullanıcılarla buluşturacak. Şirket, bu hamleyle hem ABD‘de yasaklanma ihtimali olan TikTok‘un boşluğunu doldurmayı hem de daha fazla kullanıcı kitlesini kendine çekmeyi planlanıyor.

Her ne kadar TikTok‘a rakip gibi düşünülse de, Snapchat‘in bu noktada kendisini bazı konularda ayırdığını belirtelim. Örneğin TikTok‘ta kullanıcıların aynı müziğe sahip videoları isterse görebilme imkanı vardı, ancak Snapchat‘te bu mümkün olmayacak. Bununla birlikte Snapchat, kullanıcılar paylaşılan videodaki müziğin bağlantısına tıkladığında Spotify, Apple Music gibi desteklenen müzik uygulamalarına doğrudan yönlendirme de yapabilecek.

Snapchat

Elbette Snapchat‘in müzik ekleme özelliğini getirmesiyle iş bitmiyor, bir de işin telif kısmı var. Bu bağlamda şirketin, Warner Music Group, Universal Music Publishing Group, Warner Chappell gibi müzik şirketleriyle anlaştığı bildirildi. Snapchat bu hamleyle kullanıcılarına oldukça sağlam bir müzik arşivi sunmayı hedefliyor.

Snapchat bu özelliği ilk olarak Yeni Zelanda ve Avustralya‘da kullanıma sunmaya başladı. Önümüzdeki aylarda daha fazla ülkede de yayınlanacağı bildiriliyor. Türkiye‘ye ise ne zaman geleceği belli değil. Hatırlayacağınız üzere Instagram‘ın buna benzer Müzik özelliği de vardı ancak, yayınlanmasından çok uzun süre sonra Türkiye‘ye gelmişti.

MSI reklamı
Devamını oku