Sosyal medya

Haber

Facebook, gerekli gördüğünde her türlü içeriği kaldırabilecek

Facebook

Sosyal medya şirketi Facebook, 1 Ekim’den itibaren yürürlüğe sokacağı yeni Hizmet Koşulları değişikliklerinin ön izlemesini yayınladı. Bu değişikliğe göre şirket, artık isterse kullanıcılara ait içerikleri kaldıracak.


İlginizi çekebilir: Yerli sosyal medya uygulaması Yaay hayata geçti!

reklam
MSI reklamı

Facebook Hizmet Koşulları’nda önemli değişiklikler yapıyor

Facebook, Hizmet Koşulları’nda değişiklik yapmaya hazırlanıyor. Ekim ayının başından itibaren yürürlüğe girecek değişikliklere göre şirket, anlaşılan yasal yaptırımlar söz konusu olduğunda topu kendi üzerinden atmak istiyor. Zira yayınlanan yeni Hizmet Koşulları’na göre artık Facebook gerekli gördüğü takdirde, yasal yaptırımlardan kaçınmak amacıyla platform içerisindeki aykırı birtakım paylaşımları kaldıracağını açıkça belirtmiş durumda.

Facebook’un yapacağı değişiklik metni bugünden itibaren ön izleme olarak yayınlandı. İlgili metin şu şekilde: “Facebook’ta olumsuz yasal veya düzenleyici etkilerden kaçınmak veya bunları azaltmak için makul şekilde gerekli olduğunu tespit edersek içeriğinize, hizmetlerinize veya bilgilerinize erişimi kaldırabilir veya kısıtlayabiliriz.

Facebook

Peki bu ne anlama geliyor?

Aslında Facebook tarafından alınan bu karar, ilk bakışta kötü niyetli görünmüyor. Kimi zaman belirli ülkelerde hükümetlerin sosyal medya platformlarında paylaşılan bir içerikten dolayı, o platforma yönelik yasal yaptırımlar ve cezalar uyguladığını düşündüğümüzde, Facebook’un muhtemelen kendisini bu yasalara göre revize etmek istediğini düşünebiliriz. Bu kapsamda şirket, her fırsatta yaptırımlarla boğuşmak yerine o yaptırıma sebep olan içeriğin kaldırılmasını kolaylaştırmak istemiş olabilir.

Bir başka ihtimal ise, Facebook’un son zamanlarda özellikle COVID-19 ile alakalı olmak suretiyle ivme kazanan yalan haberlere karşı daha kolay mücadele etmek istemesi olabilir. Bazı fikirlere göre Facebook, yalan haberlerle mücadele kapsamında içerik kaldırmayı kolaylaştırmanın zemini hazırlığı içerisinde; ve bu değişiklik de, yapılan mücadele çalışmalarının bir meyvesi.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haber

WhatsApp para kazanmanın yeni yolunu deniyor: İşletme özellikleri

Yazan:

WhatsApp, bu hafta yaptığı duyuruda işletme hesapları ve bazı işletme özellikleri hakkındaki yeniliklerden bahsetti. Bu yenilikler, özetle işletme ile müşteri arasında WhatsApp’tan yapılan etkileşimin artırılmasına yönelik diyebiliriz. Ancak WhatsApp’ın yaptığı duyurudaki en dikkat çeken detay, bazı işletme özelliklerinin artık ücretlendirilmeye tabi olacak olması.


İlginizi çekebilir: WhatsApp yüz tanıma kilidini Android uygulamasına getiriyor

reklam
MSI reklamı

Facebook’un, WhatsApp’ı 2014 yılında 19 milyar dolara satın aldığı zaman, popüler mesajlaşma uygulaması için geleneksel para kazanma stratejisini izleyerek günün sonunda belirli alanlara ve öğelere reklam ekleyip WhatsApp kullanıcılarından önemli ölçüde gelir elde etmek gibi bir hayali vardı; nitekim bu, gerçekten de hayal olarak kaldı.

WhatsApp ile böylesine bir strateji işe yaramayacaktı. Öyle ki bu yılın başlarında Facebook, Instagram Hikayeler benzeri bir biçimde WhatsApp’ın Durum kısmına reklam sokmaktan vazgeçtiğini açıklamıştı. Şimdi sosyal medya devi şu yarım kalan işi, yani WhatsApp’tan para kazanmayı bir de işletme hesaplarıyla denemek istiyor.

WhatsApp, bazı işletme özellikleri için ücret alacak

Bu hafta WhatsApp, uygulama içi alışveriş seçeneklerini genişletmeye odaklanacağını ve markalara, iş potansiyelini en üst düzeye çıkarabilmeleri ve etkileşimlerini yönetmeleri için yeni araçlar sunacağını duyurdu. Ek olarak şirket, bazı gelişmiş özellikler için kurumsal kullanıcılardan ücret de almaya başlayacağını ilave etti.

Öncelikle WhatsApp, 2020’de ticari faaliyetlerde büyük bir artış görüldüğünü ve platformun kullanıcıların ihtiyaçlarını önemli ölçüde giderdiğini söylüyor: “WhatsApp bu dönemde kolay ve kullanışlı bir kaynak haline geldi. Her gün 175 milyondan fazla kullanıcı, bir Business hesabına mesaj gönderiyor. Araştırmalarımız, kullanıcıların yardım almak istediklerinde işletmelere mesaj göndermeyi tercih ettiklerini, işletmelerle mesajlaşabildikleri durumlarda satın alma ihtimallerinin arttığını gösteriyor.”

WhatsApp işletme özellikleri

WhatsApp’a göre, artan talebi tam teşekküllü bir şekilde karşılayabilmek adına işletmelere yardımcı olmak için yapılması gereken çok çalışma var. Bundan dolayı, son iki yıl içinde WhatsApp Business ve Business API ile yatırımlarına devam ettiğini ifade eden şirket, devam ettiği çalışmalarını da açıkladı:

  • Alışveriş: Kullanıcıların doğrudan bir sohbetin içinden mevcut ürünlere göz atmalarını ve satın alma işlemi yapmalarını sağlayan yöntemleri artırıyoruz. Ayrıca, işletmelerin bu özellikleri mevcut ticaret ve müşteri çözümlerine entegre etmelerini kolaylaştırmak istiyoruz. Bu entegrasyon olanağı, bu dönemden en çok etkilenen küçük işletmelerin birçoğuna yardımcı olacak.

WhatsApp, işte tam bu noktada işletmelerin müşterilerle etkileşimini artırmak adına sunduğu bazı hizmetler için ücretlendirme yapacak. Şirketin açıkladığına göre bunu yapmaktaki sebebi, iki milyardan fazla kullanıcıya sunulan ücretsiz uçtan uca şifreleme ve diğer özellikleri sağlamak için kendine ait iş geliştirme modeli yaratmak.

Sunduğumuz bazı hizmetler için kurumsal müşterilerden ücret alacağız. Böylece WhatsApp, iki milyardan fazla kullanıcıya sunduğumuz ücretsiz uçtan uca şifrelenmiş metin mesajı, sesli arama ve görüntülü arama özelliklerini sağlamaya ve genişletmeye devam ederken, kendine ait bir iş geliştirmeyi de sürdürebilecek.”

İşletmeler mesajlarını Facebook’un barındırma hizmetiyle yönetebilecek

WhatsApp

Buna ek olarak WhatsApp, işletmelere WhatsApp’taki mesajlarını Facebook’un barındırma hizmetleri aracılığıyla yönetmeleri için yeni bir seçenek de sunacak:

İşletmelerin WhatsApp mesajlarını Facebook’un sunmayı planladığı barındırma hizmetleriyle yönetmelerini sağlayacak yeni bir seçenek sunacağız. Bu seçeneğin sunulması, küçük ve orta ölçekli işletmelerin, çalışanları nerede olursa olsun işe koyulmalarını, ürün satmalarını, envanteri güncel tutmalarını ve alınan mesajlara hızla yanıt vermelerini kolaylaştıracak.”

Hayata geçtiğinde WhatsApp’ın bu yeniliklerde ne kadar başarılı olduğunu göreceğiz. Özellikle bu şekilde bir politikayla bile para kazanamazsa Facebook’un önünde şimdilik başka bir seçenek yok gibi duruyor.

Devamını oku

Akıllı TV

OPPO TV imzalı televizyonlar karşınızda!

OPPO TV

OPPO markası akıllı telefonları ile piyasada önemli bir yere sahip. Şimdi ise akıllı televizyon pazarına da giriş yaptı. Şirket , OPPO TV S1 ve OPPO TV R1 modellerini tanıttı.

OPPO TV S1, 65 inç boyutunda ve 4K QLED paneli üzerine kurulan birinci sınıf bir model. Ürün 7.999 yuan (1197 $) fiyatı ile satışa sunulacak.

reklam
MSI reklamı

İkinci ürün olan OPPO TV R1 ise daha standart bir model olmasına karşın şık bir tasarıma sahip. QLED yerine 4K LCD 60 Hz paneli bulunan modelin 65 inç ve 55 inç olarak iki farklı boyutu tasarlandı. 55 inç olan TV R1’in fiyatı 3.299 yuan (493 $) ve  65 inç olan TV R1’in fiyatıysa 4.299 yuan (643 $) olarak satışa sunuldu.

 


İlginizi çekebilir: iPhone 12 serisi, ‘Ceramic Shield’ teknolojisi ile çok daha dayanıklı!


OPPO TV S1 teknik özellikleri neler?

OPPO TV S1, 4K çözünürlüğe (3840 x 2160 piksel) ile 65 inç QLED paneline sahip. Şirket, panelin NTSC renk gamının %120’sini kapsadığını ve 1.500 nitlik bir zirve parlaklık sunduğunu iddia ediyor. QLED paneli 210 parçalı yerel karartma özelliğini destekler. Ayrıca, çoğu televizyonda olduğu gibi panel 120Hz yenileme hızı yanında VRR (48Hz-120Hz) değişken yenileme hızı ve MEMC desteği ile birlikte geliyor.

OPPO ses sistemi noktasında 85W ses çıkışı ve 5.1.2. kanallı 18 parçadan oluşan hoparlörü dahil etmek için Dynaudio ile ortaklık kurdu. Böylece müşterilerin ayrı bir hoparlör sistemine yatırım yapmasının önüne geçilebilir. Ayrıca TV Breeno sesli asistan için uzak alan mikrofonları ve görüntülü görüşmeler için açılır bir kamera ile donatılmıştır.

OPPO televizyonların bir diğer ilginç özelliği ise  televizyonun 8,5 GB RAM ve 128 GB dahili depolama ile eşleştirilen MediaTek MT9950 yonga setinden güç alması ve 1 saniyede açılmasıdır.  Yazılım noktasında; Tencent, Yooku, Mango ve iQiyi gibi yerel akış platformlarını destekleyen ColorOS TV’yi çalıştırabilecek özelliklere sahip.

OPPO TV

Diğer özellikleri ise HDMI 2.1, Wifi 6, ekran yansıtma ve OPPO paylaşımını hızlıca etkileştirmek için NFC uzaktan kumanda, TÜV Rheinland tarafından onaylı mavi ışık filtresi, Dolby Vision, Dolby Atmos ve 8K video oynatma yeteneğinin bulunması şeklinde sıralanabilir. OPPO TV S1 modelinin  lansman fiyatı ise  7,999 yuan (1,197 $).

OPPO TV R1 modelinin teknik özellik özellikleri neler?

OPPO TV R1, LED arkadan aydınlatmalı 4K panele sahiptir. Daha önce de söylediğimiz gibi bu model iki boyutta gelir; 55 inç ve 65 inç.

Bu televizyonun ekranı %96 ekran/vücut oranına sahiptir ve %93 DCI-P3 renk gamını kapsar. Daha pahalı modellerin aksine ekranı 120Hz yenileme hızını desteklemiyor ancak MEMC desteğini bulunduruyor.

OPPO TV

Modelimiz,premium model gibi 8K video oynatmayı ve 1 saniyelik önyükleme süresini destekliyor. Bununla birlikte, 2GB RAM ve 32GB dahili depolama özellikleri de oldukça kısıtlı özellikler diyebiliriz. Ayrıca OPPO TV R1, HDMI 2.1, Wifi 6, TÜV Rheinland sertifikalı mavi ışık filtresi, Dolby Audio özellikli 20W hoparlörler, ekran yansıtma ve OPPO Paylaşımını hızlı bir şekilde etkinleştirmek için NFC uzaktan kumanda, açılır kamera, uzak alan mikrofonları ve ColorOS özelliklerine sahiptir.

Fiyata gelince, OPPO TV R1 55-inç 3.299 yuan (493 $) fiyatla satılacak.  OPPO TV R1 65-inç modeli ise Çin’de 4.299 yuan (643 $) fiyatıyla satışa sunulacak.

Son olarak, OPPO TV S1 ve OPPO TV R1 akıllı televizyon modelleri Türkiye pazarına gelmeyebilir. Hatta yüksek ihtimalle iki ürün de Türkiye’de resmi olarak satışa sunulmayacak fakat OPPO firması Türkiye’de resmi olarak bulunduğu için her zaman gelme ihtimali de var.

Devamını oku

Haber

OPPO, 1 metreye kadar doğruluk sunan navigasyon geliştiriyor

Yazan:

OPPO

OPPO, mobilde navigasyon hassasiyetini büyük ölçüde artıran yeni RTK teknolojisinden bahsetti. Şirkete göre, yeni algoritma herhangi bir ek ekipman gerektirmeden 1 metrelik doğruluk elde edebiliyor. OPPO’nun bu teknolojisi, özellikle mobil cihazlarda yol tarifi ve konum belirlemede adeta dönüm noktası olacak.


İlginizi çekebilir: Oppo Akıllı TV, Dynaudio ses teknolojileriyle gelecek!

reklam
MSI reklamı

Günümüzde 1 metreye kadar doğruluk elde edebilmek hiç de kolay değil. Bu değer normalde, yalnızca gözetim ve haritalama için kullanılan profesyonel ekipmanlardan faydalanılarak elde edilebiliyor. Ancak dünyanın en önemli teknoloji üreticilerinden OPPO, bu durumu yeni geliştirmekte olduğu bir navigasyon algoritması sayesinde değiştirmek ve 1 metreye kadar doğruluk sunabilme imkanını mobile de getirmek istiyor.

OPPO, 1 metreye kadar doğruluk oranını mobile getiriyor

Oppo

Bunun için de OPPO, RTK teknolojisinden faydalanacak. RTK’yı şu anda kullandığımız GPS’in halefi olmaya aday bir teknoloji gibi düşünmeyin. RTK, GPS’e aslında yardım ediyor. Temelde bu teknolojinin yaptığı şey GPS’ten ve baz istasyonlarından, ek olarak ivmeölçer, jiroskop ve hatta telefonun antenleri dahil olmak üzere içindeki tüm sensörlerden iliğini kemiğini sömürürcesine bilgiler toplamaktır. Bu sayede cihazın konumlandırmasını daha iyi yapabilen algoritma, ayrıca diğer ekipmanlardan kaynaklanan parazitlere de karşı koyabiliyor.

OPPO’nun Başkan Yardımcısı ve Araştırma Enstitüsü Başkanı Levin Liu, yaptığı açıklamada RTK teknolojisinin önemini şu ifadelerle vurguladı: “Bağlantının temel olduğu bu 5G çağında, çeşitli uygulamalar hem iç hem de dış mekan kullanımları için gelişmiş bir navigasyon sistemine ihtiyaç duymaya başladı. Bu artan pazar talebine yanıt olarak OPPO, yüksek hassasiyetli RTK konumlandırma teknolojisini akıllı telefonlara uyguluyor, bu teknolojinin geniş çaplı bir kullanımda faydalı olacağına inanıyoruz.”

OPPO bu noktada Çin’de China Mobile ile ortaklık kurduğunu da söyledi. Şirket kendisi işin yazılım kısmını halledecekken, China Mobile ise 5G kuleleri ve yer temelli sistemlerle ilgileniyor. OPPO’nun ve China Mobile’ın ortaklaşa geliştirdiği RTK teknolojisi ilk başta Çin’de ticari olarak satışa sunulacak, yani Çinli kullanıcılar gelecek yıl bu teknolojiden faydalanmaya başlayacaklar. Ancak diğer ülkelerde ne zaman kullanılabileceği belli değil.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler