Boeing, 2030 yılına kadar %100 sürdürülebilir yakıt harcayan uçak üreteceğini duyurdu. Firma hibrit elektrik ve hidrojen tahrik sistemleri gibi karbon salınımını azaltıcı teknolojiler üzerinde çalışıyor. Uluslararası Hava Taşımacıları Birliği–IATA’nın 2050 yılına kadar havayolu şirketlerinin zararlı gaz emisyonlarını 2005 yılı seviyesinin yarısına düşürmelerini sağlamak gibi bir hedefi bulunuyor. Bunun için de sürdürülebilir uçak yakıtı hayati önem taşıyor.
İlginizi çekebilir: Boeing, 737 Max kazaları dolayısıyla 2,5 milyar dolar ceza aldı
İçindekiler
Yakıt karışımının en fazla %50’si sürdürülebilir yakıt olarak alınabiliyor
Boeing’in Sürdürülebilirlik Strateji Direktörü Sean Newsum: “Bu vurguyu sürdürülebilir yakıtlara veriyoruz çünkü bunun hedeflerimize ulaşmanın en kolay yolu olduğuna inanıyoruz. 2050 yılına kadar jet yakıtının mümkün olduğunca sürdürülebilir olmasını sağlamalıyız. Üreticilerin bazı uçak sistemlerini veya endüstrinin yakıt standartlarını değiştirmeleri gerekebilir. Bunların her ikisi de FAA’in onayından geçmeli,” dedi.
Havayolları şuan için sürdürülebilir yakıtları ancak fosil yakıtlarla harmanlayıp kullanabiliyor. Harmandaki sürdürülebilir yakıt oranının %50’yi geçmemesi gerekiyor. Çünkü uçakların motorları daha yüksek oranlı karışımlardan olumsuz etkilenebiliyor. Bu nedenle uçakların çevreye zararlı gaz emisyonlarını azaltmak için uçakların motorlarının da alternatif yakıtlara uygun halde yeniden tasarlanmaları gerekiyor.
IATA’ya göre: SAF, (sustainable aviation fuel-sürdürülebilir havacılık yakıtı) geleneksel jet yakıtıyla karıştırıldığında dahi CO2 emisyonlarını %80’e kadar azaltmak mümkün. SAF, yiyecek veya su ile rekabet etmeyen veya biyolojik çeşitliliğe zarar vermeyen yakıt kaynakları kullanılarak elde ediliyor. Üretim maliyetlerinin geleneksel jet yakıtıyla rekabet edebilecek seviyeye ulaşması için 50 milyon litre olan mevcut SAF üretiminin 7 milyar litreye çıkarılması hedefleniyor.
Hepsiburada ve Trendyol alışveriş listelerimize göz atabilirsiniz.