Sosyal medya

Haber

Avea 2014 yılı 2. çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Avea CEO’su Erkan Akdemir

Avea, 2014 yılı 2. çeyrek dönemine ilişkin operasyonel ve finansal sonuçlarını açıkladı. Son 4 yılda abone pazar payını yüzde 22.4’e çıkaran Avea, abone pazar payını en çok artıran operatör oldu. Konu hakkındaki basın bültenini aşağıdan okuyabilirsiniz.

 

reklam
HONOR MagicWatch 2

“Avea 2014 yılı 2. çeyrek finansal sonuçlarını açıkladı

Avea, yılın 2. çeyreğinde gerçekleşen 493 bin abone artışıyla pazarda en çok büyüyen operatör oldu. Şirket bu sonuçlarla, yılın ilk 6 ayında kazandığı 1,3 milyon aboneyle, 2007’den bu yana en yüksek ilk yarıyıl abone büyümesini gerçekleştirdi. Toplam tabanda geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre gerçekleştirdiği yüzde 14 oranındaki artışla toplam abone sayısını da 15,8 milyona yükselten Avea, elde ettiği bu sonuçlarla kesintisiz 12 çeyrektir “pazarda en çok büyüyen operatör” olmayı da sürdürdü.

2. çeyrekte net 384 bin abonenin numarasını Avea’ya taşımasıyla birlikte, 2014’ün ilk yarısında numara taşıma net kazanımını 1,1 milyon aboneye çıkaran Avea, elde ettiği bu sonuçla, 2014’ün ilk yarıyılını numara taşımada pozitifte kapatan “tek operatör” olarak tamamlarken; bu alandaki kesintisiz liderliğini de 9. çeyreğe taşıdı.

Avea’nın finansal sonuçları, GSM şirketlerinin geleceği olarak görülen mobil data gelirlerine de damga vurdu. Gelir büyümesinin lokomotifi olan mobil data gelirlerini 2010’dan bu yana 12 katına çıkartan Avea, bu alandaki gelirlerini geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 75 büyümeyle 231 milyon TL’ye yükseltti.

Avea CEO’su Erkan Akdemir: “Telekomünikasyon sektörünün en genç, en dikkat çekici ‘Maraton’ koşucusuyuz”
2014 yılının 2. çeyrek sonuçlarının açıklanmasıyla birlikte, 2014 yılının 2. çeyreğinin ve ilk yarıyılının değerlendirmesini yapan Avea CEO’su Erkan Akdemir, elde edilen başarılı sonuçların izledikleri “Akıllı Büyüme” stratejisinin bir sonucu olduğunu vurguladı. Akdemir; yaptığı açıklamada şunları söyledi: “Bu yılın ilk çeyreğini, farklı alanlarda gösterdiğimiz rekor büyümeler ve liderliklerle tamamladıktan sonra sürekli yükselişte olan başarı grafiğimiz, 2. çeyrek sonuçlarıyla da bu trendi sürdürdü. Abonelerin ihtiyaçlarını en doğru teklif ve kampanyalarla karşılamayı başaran şirketimiz, yılın 2’nci 3 aylık dönemindeki sonuçlarıyla ‘müşterinin tercih ettiği operatör’ olarak bu çalışmalarının karşılığını yine aldı” dedi.

Erkan Akdemir açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Telekomünikasyon sektörünün en genç, en dikkat çekici ‘Maraton’ koşucusuyuz. Yeni projelere ve şampiyonluklara odaklanmış olarak heyecanla koşmaya devam ediyoruz. Müşterilerimiz için daima daha iyiyi sunma yaklaşımımız bize başarı grafiğimizde hep daha yüksek noktalara ulaşma motivasyonu sağlıyor. Attığımız adımlar bizi birçok alanda kesintisiz liderliğe taşırken; aynı zamanda yeni başarılara ulaşmanın da yolunu açıyor. Avea, güçlü büyümesini yılın geri kalanında ve önümüzdeki dönemlerde de istikrarlı biçimde devam ettirecek.”

Son 4 yılda EBITDA’da yüzde 109 büyüme
Her alanda gerçekleşen yükselişin, gelir ve kârlılığa da yansıdığına dikkat çeken Akdemir; “Akıllı Büyüme stratejimizin bir sonucu olarak kaydettiğimiz güçlü büyümeyle, EBITDA’mızı son dört yılda yüzde 109 artışla 149 Milyon TL’ye yükselttik. Aynı şekilde toplam gelirde de 2010’dan bu yana yüzde 64’lük bir artış kaydettik. Bu yılın 2. çeyreğinde 1.056 Milyon TL gelir elde ettik. Ara bağlantı fiyat düşüşü söz konusu olmasaydı, gelirimiz yine çift haneli artarak yüzde 14’lük bir büyümeyle 1 milyar 149 Milyon TL olarak gerçekleşecekti” dedi.

Tüketici dostu tarife ve kampanyalarla, yılın ilk yarısının sonunda da abone tabanındaki büyümede hız kesmediklerini belirten Akdemir; “2013 yılının 2. çeyreğinde 161 bine varan abone taban büyümesini, yaklaşık 3 kat artırma başarısı gösterdik. 2014’ün 2. çeyreğini 493 bin aboneyle kapattık. Her kesimin ihtiyaçlarına yönelik sunduğumuz tekliflerle, aboneler bu çeyrekte yine Avea’yı tercih etti. Kazanılan 493 bin aboneyle birlikte; bu yılın ilk 6 ayının sonunda tam 1,3 milyon abone Avea çatısı altındaki yerini aldı. Bu sonuçlarla şirketimiz 2007’den bu yana, en yüksek ilk yarıyıl abone büyümesini gerçekleştirmiş oldu” diye konuştu.

Avea CEO’su Erkan Akdemir

Avea CEO’su Erkan Akdemir

Avea, faturalı ve faturasız pazarda en hızlı büyüyen operatör!
Avea, son 4 yılda faturalı ve faturasız pazarda etkileyici bir büyüme performansı ortaya koydu. 2010 yılında 4.4 milyon olan faturalı abone sayısını yüzde 62’lik bir büyümeyle 2014’ün ilk yarısında 7,2 milyona yükseltti. Böylece Avea, faturalı abone oranını yüzde 46’ya çıkartarak “pazarın en güçlü abone yapısına sahip operatörü” unvanını korudu.

Avea, küçülen faturasız pazarda da sürekli büyüyerek, çarpıcı bir başarı gösterdi. Sektörde %8 küçülen faturasız abone pazar payını 5 puan artıran Avea, son 4 yılda yüzde 22 büyüme gerçekleştirdi.

Geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 10 büyüme gösteren faturasız abone sayısı ise 8,6 milyona ulaşan Avea, “hem toplam hem de faturalı ve faturasız pazarda en hızlı büyüyen operatör” oldu.

Numara taşımada 9 çeyrektir akla ilk gelen Avea
Avea CEO’su Erkan Akdemir, numara taşıma denildiğinde akla gelen ilk adresin Avea olduğuna dikkat çekerek; “Bu yılın 2. çeyreğinde numara taşımayla kazandığımız net 384 bin aboneyle birlikte, aralıksız tam 9 çeyrektir numara taşımanın lideriyiz. Yılın başından bu yana numarasını Avea’ya taşıyan 1,1 milyon aboneyle, ilk 6 ayda numara taşımada pozitifte kalan ‘tek operatör’ olduk. Bu uzun soluklu başarı gurur tablomuzu yansıtıyor” dedi.

Avea’nın mobil data geliri son 4 yılda 12 kat arttı
Mobil datanın Avea’nın büyümesinde ve data gelirlerinde lokomotif rolü üstlenmeye devam ettiğinin altını çizen Akdemir, açıklamalarını şöyle sürdürdü: “’İletişimde özgür dönemin yaratıcısı’ olarak, yeni nesil teknoloji yatırımlarımızla güçlendirdiğimiz altyapımızla en hızlı interneti, en uygun paket ve tekliflerle sunmaya devam ettik. 2010’dan bu yana mobil data gelirimizi 12 katına çıkartarak; mobil datanın toplam servis geliri içindeki payını yüzde 3’den yüzde 23’e yükselttik. Kullanıcı sayısı ve kullanımdaki artışa paralel olarak mobil data gelirimiz 2014’ün 2. çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 75’lik bir büyüme kaydetti ve 231 milyon TL’ye ulaştı. Bu alanda aldığımız sonuçlarla 3 çeyrektir pazar liderliğimizi sürdürüyoruz.”

Avea olarak akıllı cihaz sahiplik oranını da yılın 2. çeyreğinde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yıllık 15 puan artırdıklarını ifade eden Akdemir; “Bu alandaki liderliğimizi kesintisiz olarak 12’inci çeyreğe taşımanın ve ciddi farklarla sürdürmenin mutluluğunu yaşıyoruz. 2011’de yüzde 15’lerde olan akıllı telefon sahiplik oranını 2014 ilk yarısında yüzde 47’ye çıkartmayı başardık. Sektörümüzün geleceğinin mobil data ve akıllı telefonlar üzerinden şekilleneceğini düşünürsek; bu sonuçlar, ne kadar doğru ve emin adımlar attığımızı ortaya koyuyor” dedi.

Kişibaşı ses kullanımında artış sürüyor
Fatura korkusu olmayan özgür bir iletişim dünyasında, milyonlarca kullanıcının tüm iletişim ihtiyaçlarını karşılama hedefiyle yoluna devam eden Avea’nın, uygun paketlerin yanında birbirinden avantajlı ve benzersiz teklifler sunduğunun altını çizen Erkan Akdemir, kişi başı kullanıma ilişkin 2. çeyrek sonuçlarını şöyle aktardı: “İletişimde özgür dönemin yaratıcısı olarak, kişi başı kullanımda (MOU) avantajlı tekliflerle yıllık bazda yüzde 10 oranında bir büyüme sağladık. 2013 2. çeyreğinde 378 dakika olan kişi başı kullanım ise; bu yılın aynı döneminde 417 dakikaya ulaştı.”

Hedef: En iyi müşteri deneyimini sunmak
Avea’nın sürekli yükselişte olan başarı grafiğinin temelinde yatan en önemli kriterin, müşteri memnuniyeti alanında büyük bir titizlik ve mükemmeliyetçilik anlayışıyla sürdürülen çalışmalar olduğuna dikkat çeken Akdemir; “en iyi müşteri deneyimini sunma” hedefiyle yaptıkları yatırımlarla elde edilen kazanımlar için şunları söyledi: “Hizmet verdiğimiz her alanda olduğu gibi, müşterilerimizle birebir temas noktamız olan Çağrı Merkezlerimiz ve buna bağlı tüm kanallardaki çalışmalarımızı sık sık değerlendirmekteyiz. Bu yılın 2. çeyreğinde bu alandaki çalışmalarımızı değerlendirdiğimizde, müşteri deneyim endeksinde geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 19 oranında bir gelişim gösterdik. Çağrı cevaplama sürelerimizde ise yüzde 6’lık bir hızlanma söz konusu. Müşteriye dönüş süresinde yüzde 11, sosyal medya üzerinden müşterilerimize geri dönüş süresinde ise yüzde 7 oranında bir hızlanma sağladık.”

Erkan Akdemir, müşteri memnuniyeti alanında sundukları hizmetlerle BTK Hizmet Kalitesi yönetmeliği kriterlerinde yüzde 100 başarı gösterdiklerini belirterek, “Geçtiğimiz yıl aldığımız ödüllere ek olarak, bu sene 8. Stevie Awards’ta ‘Yılın Müşteri Hizmetleri Lideri’ kategorisinde Gümüş Stevie Ödülü’nü aldık. Avea Müşteri Hizmetleri ise ‘Yılın Müşteri Hizmetleri Merkezi’ kategorisinde Bronz Stevie Ödülü’nün sahibi oldu. Müşteri yönetimi süreçlerini geliştirmek adına yaptığımız çalışmalarla, sadece müşterilerimizin güvenini pekiştirmekle kalmıyor; farklı kuruluşların değerlendirmeleriyle aldığımız ödüllerle, alandaki ayrıcalığımızı da ortaya koymaktan mutluluk duyuyoruz” dedi.

GSM dışı faydalarla, Avealılar’a yılın ilk yarısında tam 10 milyon TL fayda sağladık
Müşteri memnuniyetini artırmak için sadece ayrıcalıklı paketler ve cazip teklifler sunmakla kalmadıklarını belirten Erkan Akdemir; “Marka ortaklıklarımız kapsamında, GSM dışı fırsatlarla da müşterilerimize birbirinden farklı alanlarda fayda sağlamaya devam ediyoruz. ‘Avea ile her yerde kazanabileceklerini’ bilen müşterilerimiz, bu yılın ilk yarısında kendileri için 67 farklı marka ile 20 farklı sektörde hayata geçirdiğimiz 177 kampanyamızdan yararlandılar. Bu kampanyalarımız sonucunda sağlanan toplam fayda ise; 10 milyon TL olarak gerçekleşti” diyerek sözlerini tamamladı.

*Numara taşıma rakamları BTK merkezi veri tabanı kaynaklıdır.

Avea’nın 2014 – 2. Çeyrek Dönemi Rakamları
Toplam gelir 1.056 milyon TL
Abone başına konuşma süresi 417dakika
Abone başı aylık gelir (ARPU) 21.7 TL
Abone sayısı 15.8 milyon
Akıllı telefon penetrasyonu yüzde 47
Numara taşımada net müşteri kazanımı 384 bin
Net abone tabanı büyümesi 493 bin

Avea’nın ara vermediği liderlikleri
Toplam Abone Büyümesi 12 Çeyrek
Faturasız Abone Büyümesi 14 Çeyrek
Faturalı abone büyümesi 3 Çeyrek
Faturalı Abone Oranı 26 Çeyrek
Akıllı Cihaz Penetrasyon Oranı 12 Çeyrek
Numara Taşıma 9 Çeyrek
Data Gelir Büyümesi 3 Çeyrek

 

Xiaomi yine yaptı yapacağını: 2 dakikada 15.000 akıllı telefon satışı

Nobody knows...

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

Uygun fiyatlı iPhone 9 için tanıtım tarihi belli oldu!

Yazan:

iphone 9

Apple’ın son model iPhone modelleri için söylentiler bir süredir sosyal medya platformlarında yayılmakta. Bugün yeni bir rapor, Apple’ın 31 Mart’ta iPhone SE 2 veya iPhone 9 olarak bilinen düşük maliyetli, iPhone SE benzeri bir modeli tanıtacağını ortaya koydu. Ayrıca, birkaç kaynak firmanın deneme üretimine başladığını doğruluyor.

Lansman tarihinin ortaya çıkmasıyla birlikte, cihazların 3 Nisan’dan itibaren Apple mağazalarında satışa sunulacağı da aktarılmakta. Söylentiler gösteriyor ki, firma bu yıl ki bahar etkinliğinde, iPad Pro’nun yenilenmiş bir sürümü, kablosuz şarj pedi vb. gibi diğer aksesuarlarını da tanıtacak.

reklam
HONOR MagicWatch 2

İlginizi çekebilir: Half-Life: Alyx’in çıkış tarihi açıklandı!

9to5 platformunun haberine göre, 13 Nisan’dan itibaren firma, iOS 13.4 sürümünü de yayınlayabilir. Yeni iOS 13.4 ile birlikte, iCloud Drive klasör paylaşımı, yeni Memoji etiketleri ve çok daha fazlası cihazlarla buluşacak.

Apple

IPhone SE 2 veya iPhone 9 adıyla gelecek cihazın beklenen özellikleri ise şu şekilde; Cihazların 3 GB Ram kapasitesi, 64GB veya 128GB depolama alanı ve buna ek olarak A13 CPU ile gelmesi bekleniyor. Model, tek bir arka kamera, kalın çerçeveler ve iPhone 8 benzeri bir tasarımla tanıtılacak gibi görünmekte. Son sızıntılarla beraber, iPhone 8 modelinden biraz daha kalın olduğu farkedilen cihaz, 7.3mm yerine 7.8mm genişliğe sahip olacak ancak ahizenin boyutu aynı kalacak. Son olarak 4.7 inç’lik IPS LCD Retina bir ekranın cihazda kullanılması bekleniyor.

Cihazın fiyat kısmında ise, son sızıntılarla beraber 399$ olması beklenmekte. Kamera konusunda tekli kurulm detayıyla birlikte iPhone 8’den çok daha iyi olacağı söylenen cihaz, bakalım günümüz koşullarına göre nasıl olacak?

Devamını oku

Basın Bülteni

Huawei Türkiye’den geliştiricilere 50 milyon TL teşvik!

Huawei

Huawei Türkiye, bugün Türkiye’de ilk kez gerçekleştirmiş olduğu Huawei Developer Day (HDD) etkinliğinde, şirketler ve geliştiricilerle bir araya geldi. Firma, Huawei Mobil Servisleri’nin (HMS) gelişimi için 50 milyon TL yatırım yapacak.


İlginizi çekebilir: Huawei Mate 30 Pro inceleme – Olaylı telefon neler sunuyor?

reklam
HONOR MagicWatch 2

Çok sayıda geliştirici ve içerik sağlayıcının katılımı ile birlikte Türkiye’nin önemli markaları arasında yer alan Turkcell, DenizBank, Netmera ve Mobiscus firmalarının HMS süreci hakkındaki deneyimlerini paylaştıkları HDD’de ayrıca Türk geliştiricilere ayrılan ödenek, bonus ve ödüller vereceğini açıklandı.

HMS, tüketicileri, yazılım geliştiricileri ve içerik sağlayıcıları yakından ilgilendiren bir konu. HMS’nin yerli uygulama geliştiricileri arasında kullanımının artırılması, şirketin 2020 stratejik hedefleri arasında yer alıyor.

Huawei Türkiye’nin, geliştiriciler ve tüketiciler arasında HMS’i yaygınlaştırması için ayırdığı bütçe de günün önemli konu başlıklarından biri oldu.

Huawei

Huawei Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Ülke Müdürü Seth Wang konuyla ilgili açıklamalarda bulundu:

“HMS sistemi, yüksek performanslı firmamızın akıllı telefonların verimli kullanımı için önemli bir platform olacaktır. Bu bağlamda, AppGallery’i en iyi şekilde geliştirmek için uygulama geliştiricilerle çalışma ağımızı her geçen gün genişletiyoruz.

Tüm dünyadaki akıllı telefon kullanıcılarına daha kaliteli, ücretsiz ve zengin bir deneyim sunmayı amaçlıyoruz. HMS; daha akıllı, daha hızlı ve daha sorunsuz bir uygulama deneyimi sunacak.

Huawei Türkiye olarak şunu da paylaşmaktan gurur duyuyoruz. Bu projede Huawei’nin ikinci en büyük Ar-Ge merkezinden yüzlerce Türk mühendis, sadece bu ülkede değil tüm dünyaya yönelik olarak HMS dağıtımının kodlanması ve teknik desteği için gece gündüz çalışıyorlar. Türkiye, HMS gelişimi için dünyanın merkez ülkelerinden biri oldu ve yine Türkiye denizaşırı ülkeler için Ar-Ge Merkezi üssü olacak. Ve size, Türkiye için hali hazırda 50 milyon TL destek primi ayırdığımızı söylemek istiyorum”

Huawei

Huawei Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Mobil Ekosistem İş Geliştirme Müdürü Kaan Arlı ise yaptığı sunumda sistemin işleyişini anlattı:

1+8+N uzun dönem stratejisi, üçüncü parti şirketlerin de iştirakleri ile birlikte çok daha geniş ve kapsamlı bir hale gelecek” dedi. HMS’nin ülkemizde yaygınlaşması için yapılacak çalışmalardan bahseden Kaan Arlı, yazılım geliştirici şirketlerin, uygulamalarında yapması gereken teknik geliştirmeler ve çalışmalar hakkında da bilgiler verdi. Kaan Arlı, son olarak HMS ile hem tüketicilerin, hem şirketlerin hem de markamız yepyeni bir deneyime tanıklık edecek”

Huawei, HMS entegrasyon çalışmalarına hızla devam ediyor!

Huawei Mobil Servisler Dijital Pazarlama Müdürü Ana Violante ise yaptığı sunum ile Huawei Asistan servisi üzerinde büyük önem taşıyan Huawei Ability Gallery (HAG) hakkında detayları bilgileri geliştirici şirketler ve basın mensupları ile paylaştı.

Konferans katılımcıları HMS entegrasyon sürecini, workshop alanları ile canlı olarak da deneyimleme fırsatı buldu. Katılımcılar, canlı kodlama oturumu ile uygulamaların HMS ile nasıl entegre edildiği konusunu uzman yazılım mühendisleri ile deneyimleme fırsatı buldu. Geliştiriciler, HMS Core’u kullanarak, ürünleri ekosistemimize nasıl kolayca entegre edebileceklerini ve Huawei’nin ortaklarının uygulamalarını AppGallery’den indirilebilir hale getirecek araçları incelediler.

Huawei Ar&Ge ekibi içinde kurulan DTSE (Developer Technical Support Engineer) takımı ise HMS çatısı altında bulunan servisler hakkında kodlama seviyesinde bilgiler verdi. Marka tarafından oluşturulan “Huawei AI” gibi yenilikleri sundu. HMS Core servisleri, uygulama içi satın alma, konum vb. servisleri kullanarak uygulamaya giriş yapma gibi temel hizmetlerin ayrıntıları sunuldu.

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

Apple kendi 5G modülünü üretebilecek mi?

Qualcomm 5G çipset

Daha önceki haberimizde duyurduğumuz üzere; Apple şuanda iPhone 12 modeline uygun bir 5G modülü üretebilmek için zorlu bir süreç içerisine girdi. Eğer daha önceki haberimizi okumadıysanız bu yazıya devam etmeden önce aşağıdaki linkte bulunan haberimizi okumanızı tavsiye ediyoruz; neler olup bittiğini anlamanıza yardımcı olacaktır.


Sızıntılar üzerine ortaya çıkan ve Apple’ın iPhone 12 modeli için uygun bir 5G modülü üretebilmek adına girişimlere başladığı haberine ulaşmak için buraya tıklayın.

reklam
HONOR MagicWatch 2

Qualcomm 5G modülü

Apple kendi 5G modülünü üreterek ne yapmaya çalışıyor?

Eğer Apple kendi 5G modülünü başarılı bir şekilde üretebilirse bunun Apple için ciddi kazançları olacak. Dilerseniz bunların madde madde üstünden geçelim.

1 – İş dünyasının gözünden bakarsak eğer Apple kendi 5G modülünü üretebilirse şirkete ciddi anlamda değer katacak. Qualcomm’un silip süpürdüğü bir pazarda ona rakip olarak bir anda ortaya çıkıp ciddi bir pazar payı ve haliyle de nakit parayı cebe indirecek.

2 – Eğer girişim başarılı olursa Apple kendi 5G modülünü üretebildiği için bu pahalı donanıma yüksek ücretler ödeyerek Qualcomm’dan satın almasına gerek kalmayacak. Bu da cihaz başına düşen maliyeti ciddi oranda aşağı çekecek.

3 – Apple’ın en meşhur olduğu konu olan donanım ve yazılım optimizasyonu konusunda Apple’ın eline bir silah daha geçecek. Qualcomm donanımına yazılım uydurmaya çalışmak yerine kendi 5G modülleri ve yazılımları arasında istediği değişiklikleri istediği şekilde yapabilecek.

4 – Elindeki donanımın bütün bilgilerine sahip olduğu için modülün neler yapıp yapamayacağını net bir şekilde belirleyerek 5G’de donanımın limitlerini zorlayabilecek. Qualcomm birçok spesifik detayı markalarla paylaşmadığı için Qualcomm’un 5G modülünün limitlerini markalar bilmiyor.

5 – Apple kendi 5G modülünü geliştirmek ve optimize etmek için Apple tarafından yapılan bütün güncellemeler kullanıcılara anında sunulabilecek. Örneğin bu konu hala Android’in kanayan yarası.

6 – iPhone 12’de yaratmak istediği tasarımı kullanabilmek için önünden engeller kalkacak. Ne olduğunu net olarak bilmediğimiz bu radikal tasarımı kullanıcıların beğenisine sunabilecek.

Bu kadar avantaja baktığımızda gerçekten çok akıllıca bir hamle gibi duruyor değil mi! Peki ya işler yolunda gitmezse ve Apple başarısız olursa?

Qualcomm 5G çipset

Apple için olası kötü senaryolar neler?

Eğer Apple başarısız olursa yüzleşmesi gereken bazı kötü senaryolar mevcut. Gelin bunları da maddeler halinde sıralayalım.

1 – Ciddi bir maddi kayıp oluşabilir. Bu kayıp Apple’ı ne kadar sarsar bilmiyoruz ama hiçbir şirketin kaybetmek istemeyeceği miktarlar havaya savrulup boşa gidebilir.

2 – Eğer proje iPhone 12’nin çıkış tarihine kadar yetişmezse Apple son anda Qualcomm’un 5G modülüne dönmek zorunda kalabilir. Bu da piyasaya tanıtmak istediği yeniliklerinin ertelenmesi anlamına gelir. Unutmayın teknoloji dünyasında bir yeniliği en erken sunan şirket olmak her zaman büyük bir prestij getirir.

3 – Süreç içindeki maliyetler ve son anda Qualcomm’la anlaşmaya varılmaya çalışılması gibi durumlar şirket için yıpratıcı süreçler olabilir ve şirket içinde taşlar yerinden oynayabilir.

4 – En önemli negatif etki de biz kullanıcılar için cihazların fiyat artışı olacaktır. Şirket bazı maliyetleri sübvanse edebilmek için iPhone 12 fiyatlarını bir miktar artırmak zorunda kalabilir.

Siz Apple’ın bu girişimi hakkında neler düşünüyorsunuz? Bu riskler bu getirilere değer mi? Lütfen yorumlarda belirtin.

Devamını oku