Microsoft ve Apple arasındaki bulut oyun hizmetleri üzerindeki gerilim yeniden gündemde. Bu yılın başlarında Apple, App Store’u Xbox Cloud Gaming ve GeForce Now gibi popüler oyun akış hizmetlerine açmıştı, bu da iPhone ve iPad kullanıcılarının bu hizmetlere daha kolay erişmesini sağladı. Ancak buna rağmen NVIDIA ve Microsoft, iOS için yerel uygulamalar geliştirmedi ve Microsoft, bu konuda endişelerini açıkça dile getirdi.
İçindekiler
Microsoft’un Apple’a Eleştirisi: “Yeterince İleri Gitmiyorlar”
Microsoft Gaming CEO’su Phil Spencer, Apple’ın bulut oyun hizmetlerine yönelik değişikliklerinin Xbox Cloud Gaming için “yeterince ileri” gitmediğini belirtti. The Verge ile yaptığı röportajda Spencer, Apple’ın mevcut şartlarının Xbox Cloud Gaming’in iOS’ta para kazanmasını engellediğini söyledi. Apple’ın önerdiği şartların, Xbox’ın rekabet edebilmesi için yeterli esneklik sunmadığını vurgulayan Spencer, Apple ve Google ile bu konuda bir çözüm bulmak için çalışmaya devam edeceklerini ifade etti.
Microsoft, Birleşik Krallık Rekabet ve Piyasa Otoritesi’ne (CMA) yaptığı başvuruda, Apple’ın App Store yönergelerinde yaptığı değişikliklere rağmen iOS platformunda yerel bir Xbox Cloud Gaming uygulamasının çalışabilmesi için halen yeterli koşulların oluşmadığını belirtti. Apple’ın yönergelerine göre çok platformlu oyun hizmetlerinin, tüm içerik, abonelik ve özelliklerin uygulama içi satın alma (IAP) olarak sunulmasını talep etmesi, Microsoft için önemli bir engel teşkil ediyor. Bu talep, oyunları Xbox Cloud Gaming’e dahil etmek isteyen üçüncü taraf geliştiricilerin oyunlarını IAP gereksinimlerine uyacak şekilde yeniden kodlamasını gerektiriyor, bu da Microsoft için büyük bir zorluk oluşturuyor.
Apple, Xbox Cloud Gaming’in web uygulamaları aracılığıyla iOS platformunda desteklendiğini savunuyor ve Microsoft’un platformda 20 milyondan fazla kullanıcının bulunduğuna dair verilerle bu durumu kanıtlamaya çalışıyor. Apple, ayrıca Microsoft’un iOS’ta Xbox Cloud Gaming’in performansını iyileştirdiğine ve bu konuda birlikte çalışma tekliflerine rağmen Microsoft’un kendileriyle doğrudan iletişime geçmediğine dikkat çekiyor.
Apple, üçüncü taraf oyun geliştiricilerin IAP gerekliliklerine genellikle uyum sağlamakta zorlanmadığını belirterek, 1.300’den fazla retro oyun sunan ve iOS’ta ilk oyun akış hizmetini başlatan küçük bir geliştirici olan Antstream’i örnek gösterdi. Bu açıklama, Microsoft’un oyun geliştiricilerinin IAP koşullarını karşılamakta zorlandığına dair iddialarına karşı bir yanıt olarak değerlendirilebilir.
İlginizi Çekebilir: iPhone zam haberi kapıda!
Bu tartışmanın nasıl çözüme kavuşacağı belirsizliğini korurken, CMA, ilgili tarafların görüşlerini almak için bir son tarih belirledi ve Kasım ayında geçici bir karar raporu yayınlamayı planlıyor. Nihai raporun ise önümüzdeki yıl açıklanması bekleniyor. Bu süreç, Microsoft ve Apple arasındaki rekabet dinamiklerini ve App Store politikalarının bulut oyun hizmetleri üzerindeki etkisini daha net bir şekilde ortaya koyabilir.
Microsoft ve Apple’ın bulut oyunları konusundaki bu çekişmesi, iOS kullanıcıları için daha iyi bir deneyim sunup sunamayacaklarını ve bu sürecin oyun dünyasına nasıl yansıyacağını gösterecek. Bu durum, mobil oyun akışının geleceği ve büyük teknoloji devlerinin rekabet stratejileri açısından önemli bir dönüm noktası olabilir.