Dünyanın saygın pazar araştırma şirketlerinden Interbrand, 2020 yılının en değerli markalarından oluşan “küresel marka değeri” sıralamasını yayınladı. Her yıl düzenli olarak güncellenen sıralamada Apple liderliği bir kez daha kaptırmazken, listeye yeni dahil olan markalar dikkat çekiyor.
İlginizi çekebilir: OnePlus Nord N10 tasarımı sızdırıldı
İçindekiler
Dünyanın en değerli markaları açıklandı: Apple 8. kez lider!
Şu sıralar iPhone 12 serisi ile gündemde olan Apple, bu yıl %38’lik artışla marka değerini 323 milyon dolara yükseltti. 2013 yılından bu yana liderliği kimseye kaptırmayan marka, bu yıl da açık ara farkla en değerli marka olarak belirlendi. 200.6 milyon dolar marka değeriyle Amazon ikinciliği alırken, e-ticaret devi 2019’a göre %60 değerlenerek en çok büyüyen marka oldu. Yılın en değerli üçüncü markası ise %53 oranındaki artışla ve 166 milyon dolar marka değeriyle Microsoft seçildi.
Geçtiğimiz yılki listede ikinci sırada yer alan Google ise dramatik bir düşüş yaşayarak dördüncü sıraya geriledi. %1’lik değer kaybı yaşayan Google’ın marka değeri 165.4 milyon dolar seviyesine düştü. Marka değeri %2 artışla 62.2 milyon dolar seviyesinde olduğu belirtilen Samsung da bir basamak yükselişle kendisine beşinci sırada yer buldu. Listenin ilk 5 basamağının tamamını teknoloji devlerinin doldurması ise dikkat çekiyor.
Apple ve Samsung gibi markalar dışında teknoloji sektöründen listeye bu yıl dahil olan markalar da öne çıkıyor. İlk 100 listesine Instagram 19. sıradan giriş yaparken, YouTube ise 30. sırada yer aldı. COVID-19 salgınından dolayı büyük bir kullanıcı kitlesi kazanan Zoom da en değerli markalar listesine 100. sıradan dahil olmayı başardı. Listenin tamamını aşağıdaki görsel üzerinden inceleyebilirsiniz.