Sosyal medya

Apple

Apple 2020 Macbook Air neler sunuyor?

    Apple 2020 Macbook Air neler sunuyor? Apple, geçtiğimiz çarşamba günü en uygun fiyatlı laptopu olan Macbook Air modelinin 2020 versiyonunu duyurdu. 2019 satış fiyatı ile aynı fiyatta olan 2020 baz modelinde; 16inç Macbook Pro ile tanıtılan Magical keyboard, 9. Nesil Intel işlemci, Force Touch özellikli Trackpad ve 256GB depolama alanı sunuyor. Şu anda Apple’ın ön siparişlerini aldığı yeni Macbook Air’ın önümüzdeki hafta sevkiyatlarının başlayacağı ve kısa bir süre içerisinde perakende satıcıları tarafından satışa sunulacağı bilinmekte.


İlginizi çekebilir: Apple, Ipad Pro 2020 modelini duyurdu

reklam
MSI reklamı

    2020 Macbook Air değişen özellikleri:

  • Düşük başlangıç fiyatı
  • Magic Keyboard
  • Daha hızlı RAM
  • Intel Irısh Plus grafik
  • Giriş seviyesinde 256GB SSD (2TB yükseltme seçeneği mevcut)
  • Giriş seviyesinde yenilenmiş çift çekirdekli Intel Core i3 işlemci (4 çekirdekli i5 ve i7 yükseltme seçeneği mevcut)
  • Bluetooth 5.0

    2020 Macbook Air değişmeyen özellikleri:

  • Retina Ekran
  • Kasa yapısı, tasarım ve ağırlık
  • Bağlantı portları ve bağlantıları
  • 720p web kamerası

Apple 2020 Macbook Air modelini duyurdu!

Apple 2020 Macbook Air modelini duyurdu! 2020 Macbook Air neler sunuyor?

Bütün bu yeniliklerin ve özellikle düşük başlangıç fiyatının marka adına ileriye dönük olumlu bir adım olması bekleniyor. Ancak muhtemel tepki işlemci yönünde. Bir önceki giriş seviyesi modelinde 8. Nesil çift çekirdekli Intel i3 işlemci tercih eden marka, 2020 Macbook Air modelinde 9. Nesil çift çekirdekli Intel i3 tercih ediyor. Bu durum iyi gibi görünse de Apple‘ın neden hala i3 işlemci kullandığı akıllarda soru işaretleri uyandırıyor. Dan Ackerman bu durum için “Core i3 işlemciler ucuz Black Friday laptoplarında gördüğümüz işlemcidir. Henüz test etmesek de ekstra 100$‘lık Intel Core i5 yükseltmesi kesinlikle faydalı ve büyük ihtimalle gerekli bir yükseltme olacaktır.” dedi. Göze çarpan bir başka olumsuz özellik ise, çoğunluğun video konferans yaptığı ve 4K çağının yaşandığı günümüzde Apple’ın hala 720p kamerayı tercih etmesi.

Bütün bu olumsuz özelliklerin yanı sıra yeni Macbook Air‘ın; Yeni ve muhtemelen daha iyi bir klavye tercihi (Magic Keyboard), baz modelinde daha fazla depolama alanı (256GB), güncellenmiş Trackpad ve yine baz modelindeki fiyat konumlandırması gibi özellikleri Apple kullanıcılarını mutlu etmiş gibi görünüyor.

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi'nde okuyorum. Yarı zamanlı olarak prodüktörlük ve Hardware Plus çatısı altında freelance yazarlık yapıyorum. HWP'de olmak harika :)

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Apple

Shazam, iOS kontrol merkezine entegre ediliyor

Yazan:

Shazam

Shazam, 2017 yılında Apple tarafından satın alınmıştı. Shazam uygulaması, herhangi bir şarkının ve sanatçının adını birkaç saniye içinde tespit edebilme özelliğine sahip.


İlginizi çekebilir: Apple One, bütün Apple servislerini birleştirecek

reklam
MSI reklamı

Shazam’a erişiminde büyük kolaylık sağlanacak

MacRumors’un aktardığı bilgilere göre; Apple’ın geliştiriciler için sunduğu iOS 14.2 beta sürümünde, Shazam’ın iOS kontrol merkezine entegre edildiği söyleniyor.

Shazam
Shazam’a olan ihtiyaç anlık olarak gelişebildiği için, uygulamayı kısa sürede açabilmek oldukça önemli. Şu anda iPhone modellerinde Shazam’ı başlatmak için uygulamaya gitmek ya da Siri’ye komut vermek gerekiyor. Son güncelleme ile bu sorun tamamen ortadan kalkacak gibi gözüküyor.

Apple’ın söz konusu beta sürümüne müzik ile ilgili birkaç yenilik daha eklediği belirtiliyor. Örneğin, müzik çalmadığınız anda da, iOS kontrol merkezinde Apple Music önerileri gözükecek. Çalmakta olan şarkıyı gösteren araç “Now Playing Widget”, yeniden tasarlanmış müzik kontrol butonlarıyla karşımıza çıkacak.

iOS 14.2 final sürümünün yakın zamanda dağıtımına başlanması bekleniyor.

Devamını oku

Apple

Apple, Micro-LED panellere geçmeyi düşünüyor

Yazan:

Apple, Micro-LED panellere geçmeyi düşünüyor

Cupertino merkezli teknoloji şirketi Apple, bu senenin başında üretmeyi planladığı fitness bilekliği için mini-LED teknolojisi barındıran bir ekran patenti aldı. Söylentilere göre yakın bir dönemde Apple’ın, micro-LED panelleri geçmesi bekleniyor.


İlginizi çekebilir: Apple Watch SE ve Watch 6 serisi tanıtıldı!

reklam
MSI reklamı

Mini-LED patenti söylentileri güçlendirdi

Patently Apple tarafından paylaşılan Apple’ın Fitness bilekliği için aldığı mini-LED ekran patenti, Apple’ın tüm cihazlarında kullanılmaya başlanabilir. Bu yılın başında alınan patentle beraber Apple, MacBook’lardan iPad’lere dek hatta önümüzdeki yıl çıkartması beklenen Watch 7 serisinde dahi micro-LED ekranları kullanabilir. Ancak şirket tarafından gelen bir açıklama bulunmuyor. Bir süre daha Apple’ın cihazlarında LCD tabanlı ekranları görmeye devam edeceğiz.

Apple, Micro-LED panellere geçmeyi düşünüyor

İlk olarak mini-LED teknolojisini benimseyeceği düşünülen Apple’ın bu teknolojiyi birkaç cihazında test edeceği ardından da diğer ürünlerinde kullanacağı öne sürülüyor. Apple’ın şu an bu teknolojiyle alakalı bazı sıkıntılar yaşaması, çok yakın gelecekte bu ekranları ürünlerinde görebilme olasılığımızı bir hayli azaltıyor.

Apple yatırımlarını sürdürüyor

Teknoloji devi Apple’ın bu ekran teknolojisine geçmeye hazırlandığına dair söylentilerin Tayvan’da satın aldığı micro-LED ekran şirketine yaptığı 330 milyon dolarlık yatırımla tekrar alevlendiğini söylemek yanlış olmaz. Halihazırda kullanmakta olduğu LCD panellerle de oldukça başarılı olan şirket, ilk olarak Watch serisinin yedinci jenerasyonunda micro-LED ekranları kullanmaya başlayabilir. Apple’ın LCD panellerden ne zaman vazgeçip Micro-LED teknolojisini benimseyeceğini ilerleyen süreçte göreceğiz.

Devamını oku

Apple

iPad ile geçen 10 yıl

Yazan:

iPad

iPad, 2010 yılından beri hayatımızda olan en önemli tablet serisi. Sürekli daralma eğilimde olan tablet pazarına rağmen; iPad’in tüm hızıyla yoluna devam ettiğine şahit oluyoruz.


İlginizi çekebilir: A14 Bionic ve iPhone 12 Pro Max Antutu skoru sızdırıldı!

reklam
MSI reklamı

iPad’e kimse şans vermiyordu

iPad ilk olarak piyasaya sürüldüğüne, kimlerin bir tablete ihtiyaç duyup alacağı merak konusuydu. Birçok kesim tarafından, iPad’i piyasaya süren Apple’ın yanlış bir yolda ilerlediği düşünülüyordu. Geçtiğimiz on yıllık sürece baktığımızda, yarım milyar adet gibi inanılmaz bir satış rakamına ulaşıldığı görülüyor.

iPad
iPad’in başarılı olmasının en büyük sebebi olarak, fiyatının neredeyse sabit kalıyor olmasını gösterebiliriz. 2010 yılında piyasaya sürülen iPad’in fiyatı 499 dolar iken; 2020 model iPad’in fiyatı 329 dolar, iPad Air 4’ün fiyatı ise 599 dolar. Baz model fiyatında ise ciddi bir azalma söz konusu.

Günümüz iPad’lerin en göz alıcı özelliklerinin başında elbette ki Retina ekranları geliyor. İlk iPad’de ise LCD ekran kullanılıyordu. İlk modeldeki ekran çözünürlüğü oldukça düşüktü; 1024 x 768 çözünürlüklü bir ekranda, toplam 786.432 adet piksel bulunuyordu. Bugünün iPad’i ise; 10.2 inç ekranda, 3.5 milyon piksel ihtiva ediyor. İlk iPad’de inç başına düşen piksel yoğunluğu sadece 132 idi. 2020 model iPad’de ise bu değer tam olarak iki kat artmış durumda: 264.

İlk modelin ağırlığı, şu anki iPad’lere kıyasla yarım kilo kadar daha fazlaydı. Kalınlığı ise 13.40 mm idi. Bu değerlerden de anlaşılacağı üzere, günümüz iPad’lerine göre oldukça kalın ve ağır bir yapıda olduklarını rahatlıkla söyleyebiliriz.

İlk iPad’in herhangi bir kameraya sahip olmadığını da belirtelim. Geçtiğimiz son on yılda; kamera ve kalem gibi özellikleri de bünyesine katan iPad, büyük bir yol kat etmiş durumda. Değişen bunca şeye rağmen, cihazın kullanım amacı neredeyse aynı kaldı diyebiliriz.

Steve Jobs devrimi

Steve Jobs, Apple’a geri döndükten sonra, ikili bir strateji uygulanmaya başlandı: Temel kullanıcılar için masaüstü, profesyonel kullanıcılar için masaüstü; temel kullanıcılar için dizüstü, profesyonel kullanıcılar için dizüstü. Oldukça basit bir karar gibi gözükse de, teknoloji dünyası için adeta bir dönüm noktası oldu.

iPad
Steve Jobs, 1997 yılından bahsederken; ‘‘Çok fazla ürün vardı. 15 ürün platformu ve her birinin birçok çeşidi vardı. Daha bu ürünleri biz bile tam olarak bilmiyorduk, başkalarına nasıl önerecektik?’’  ifadelerini kullanıyor.

Apple, 1997 yılında 30 çeşit ürünle pazara giriş yapmış; başarılı olmanın yolunun, çok fazla ürün çeşidi ile pazara girmek olduğunu düşünmüştü. Bu stratejinin sonu büyük bir hüsranla bitti. Mac serisi haricinde, diğer ürünlerin satışı adeta yok gibiydi.

Steve Jobs, telefon ve dizüstü bilgisayar arasındaki boşluğu fark etmiş ve bunun üzerine yoğunlaşmıştı. iPad fikrinde karar kıldığında, bunun ne denli başarılı olacağını kendisi de tam olarak öngöremiyordu. Son on yıl açıkça gösteriyor ki, bu boşluk muazzam bir şekilde kapatılmış oldu.

2011 yılında kaybettiğimiz müthiş deha Steve Jobs, Apple’ın 90‘lı yıllardaki rüyasını gerçeğe çevirdi diyebiliriz. Bugün, iPad dahil olmak üzere, her çeşit Apple ürününe yoğun bir ilgi var.

 

Devamını oku