Sosyal medya

Giyilebilir Teknoloji

Ağrı ve Kaygıyı Tedavi Etmek İçin Sanal Gerçekliği Kullanmak

Hipoksik bir beyin yaralanmasının ardından Sarah Hill’in tam zamanlı bakıma ihtiyacı vardı. Ama şimdi sanal gerçeklik (VR), derin denizden derin uzaya, tamamı bakım evinin rahatlığında yeni dünyalar açıyor.

“Normalde yürüyemiyorum. Ancak onunla hafif hissediyorum ve yürüyebiliyorum” diyor. “Denizin altına inebilir, tüm bu balıklara bakabilirsiniz. Kaygımı azaltıyor. Sanal gerçeklik kitini çok faydalı buluyorum.”

Birden fazla NHS ortaklığında yapılan denemelerden sonra hükümet, üç boyutlu teknolojilerin terapi ve sağlık hizmetlerini “dönüştürme” potansiyeline sahip olduğunu söylüyor. Ve test edilen vakalar – örneğin ağrı ve fobileri tedavi etmek için sanal gerçeklik kitlerini kullanmak – NHS’e her yıl 2 milyon sterlin tasarruf sağlayabilir.

Hill’in fizyoterapisti Pamela Hicken, sanal gerçeklik kitinin “hareket ve etkileşimi teşvik ettiğini” söylüyor. “Eskiden insanlarla veya hayvanlarla konuşamayan hastalarımdan bazıları şu anda konuşabiliyor” diyor.

VR, küresel sağlık sektöründe hızla büyüyor.

Man in hospital bed with VR headset

Galler hükümetinin yaşam bilimleri merkezi Cari-Anne Quinn’in genel müdürü şöyle diyor: “Üç boyutlu teknolojiler, Galler ve ötesindeki sağlık ve sosyal bakım sistemlerimizi geleceğe hazır hale getirmeye yardımcı oluyor.”

Hükümetin Ulusal Sağlık Araştırmaları Enstitüsü’nü destekleyen Oxford VR kurucusu Prof Daniel Freeman, şunları söyledi: “Görüşümüz, gördüğümüz olumlu sonuçlar nedeniyle gelecekte önemli bir rol oynayacak.”

‘Atari dönemi’

Teknolojinin potansiyeli konusunda heyecanlı olan Rescape Innovation CEO’su Matt Wordley, “Bir video oyunu gibi ifade edersek, atari çağındayız. Sıradan gelen şey olağanüstü olacak. Zorluklar her zaman mevcuttur. Örneğin, NHS’in hiçbir zaman bir VR bütçesi olmadı.” diyor.

Ancak Covid-19 salgını, üç boyutlu teknolojinin benimsenmesini hızlandırdı. Wordley, “Salgın, bazı engelleri ortadan kaldırdığınızda NHS’de bazı şeylerin hızla yapılabileceğini gösterdi. Artık daha olumlu görüşmeler yapıyoruz” diyor.

Olası sorunlar

Genel olarak, VR endüstrisinin 2024 yılına kadar küresel olarak 1,2 milyar dolar değerine ulaşması bekleniyor.

İletişim düzenleyicisi Ofcom’a göre, İngiltere’deki 17 haneden birinin 2020’nin başında bir VR kulaklığı vardı. Ve Statista şirketi 2021’in sonuna kadar 6,1 milyon satılmış olacağını tahmin ediyor.

Ancak bazı uzmanlar riskler konusunda uyarıyor. VR işletmeleri ve hükümet tarafından hazırlanan, Birleşik Krallık’ta Genişletilmiş Gerçekliğin Büyüyen Değeri adlı bir rapor, teknolojinin kötü tasarlanması durumunda mide bulantısı ve yorgunluk gibi potansiyel sorunları belirledi.

Bunlar da ilginizi çekebilir
Aksa Umay Kanşıray

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin! Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval