LinkedIn, iş amaçlı olarak kullanılan sosyal ağların tartışmasız şekilde en popülerlerinden biri. Her meslek kolundan profesyonellerin kullandığı platform, dünya çapında 500 milyondan fazla kullanıcıya sahip. Tıpkı her popüler ve ücretsiz platform gibi, LinkedIn de gelirinin önemli bir kısmını kullanıcı verisi toplayarak elde etmekte. Ancak görünen o ki, Apple tarafında bu gelir kaynakları ciddi bir darbe alacak…
Sizler için özenle seçtiğimiz TWS (tam kablosuz) kulaklık listemize göz atmanızı öneririz!
İçindekiler
LinkedIn, Apple tarafında IDFA verisi toplamayacak
Amerikalı sosyal ağ, bugün bir blog gönderisiyle beraber artık Apple tarafında IDFA (Identifier for Advertisers) verisi toplamayacağını açıkladı. Yazımıza geçmeden önce, gelin kısaca IDFA’in ne olduğuna bir göz atalım. IDFA, Apple’ın uygulama geliştiricilerine sağladığı bir kullanıcı takip etme gereci. Başka bir deyişle, bunu internet sitelerinin kullandığı çerezlerin Apple uygulamalarındaki versiyonu diye de tanımlayabiliriz. IDFA’ler sayesinde kullanıcı reklamla etkileşime girdiği her zaman, reklama tıklamak; reklamdaki uygulamayı indirmek vb., reklam veren bu konuda bilgi alıyor. Bunun sayesinde, reklam verenler kişiselleştirilmiş reklam kampanyaları hazırlayabiliyorlar. Son olarak, bu IDFA sisteminin verilerinizi kişisel bilgilerinizi ortaya çıkarmadan reklamcılara aktardığını belirtelim. Gelelim işin Apple kısmına…
Bu haberi de sevebilirsiniz: Facebook kullanıcılarının telefon numaraları çalınmış olabilir!
Peki bayram değil seyran değil, LinkedIn, bu kendisine gelir sağlayan IDFA kullanımından neden vazgeçiyor? Tabi, tıpkı Google gibi, bunu kendi iyi niyetinden yapmadığını tahmin etmek pek de zor değil. LinkedIn’in IDFA’leri kullanmayı bırakmasının nedeni önümüzdeki aylarda uygulamaya girecek olan ‘Apple App Tracking Transparency’ özelliği. Bu özellik, kullanıcılara ilgili uygulamanın kişisel veri topladığını ve isterlerse bunun dışında kalabileceklerini söyleyecek. Görünen o ki, platform, birçok Apple kullanıcısının seçeneğin sunulmasıyla zaten verisini toplatmayacağını ön görmüş olacak ki, kendiliğinden IDFA kullanımını bırakıyor. Şirket, bu hamlenin bazı sponsorlu eşleştirmeler ve ilanlar gibi özellikleri az da olsa etkileyeceğini düşünüyor. Ancak, firma, platformun performansında ve işlevselliğinde herhangi bir düşüş beklememekte. Özetle, Apple’ın gizlilik konusunda yaptığı hamleler meyvesini veriyor gibi. Bakalım, LinkedIn ve Google’ın bu iyi örneklerini başka hangi teknoloji devleri izleyecek…
Kaynak: iMore, AppleInsider