Google ve YouTube gibi şirketleri de bünyesinde bulunduran Alphabet, 2020 üçüncü çeyrek raporlarını paylaştı. Raporlara bakılırsa Google, 2020’nin önceki çeyreklerinde açıkladığı gelir düşüşünü bu sefer önemli ölçüde kapatmayı başarmış.
İlginizi çekebilir: Samsung, üçüncü çeyrekte gelir rekoru kırdı!
İçindekiler
Alphabet, 2020 üçüncü çeyrek raporlarını yayınladı: YouTube ve Google gelirlerinde artışlar var
Google ve Google’a ait şirketleri ve servisleri bünyesinde bulunduran ABD merkezli Alphabet, bugün 2020 yılına ait üçüncü çeyrek gelirlerini açıkladı. Alphabet’in gelirleri önceki yıla nazaran, Google ve YouTube tarafındaki toparlanma önderliğinde %14 artmış durumda. Özellikle, salgınla bağlantılı olarak reklamverenlerin harcamalarını geri çekmesinden ötürü reklam gelirlerinde düşüş yaşayan YouTube, bu çeyrekte 5 milyar dolarlık reklam kazancı elde ederek bir nebze toparlamayı başardığını gözler önüne serdi.
Google’ın bu çeyrekte, gelirlerinin alışılmadık bir şekilde ilk kez düşüş yaşadığı 2020 ikinci çeyrek raporlarına göre yüzü gülmüş durumda. Öyle ki Google, 2020’nin üçüncü çeyreğinde, önceki yılda 40 milyar dolar olan gelirinin bu sefer 46,2 milyar dolara çıktığını söyledi. Ayrıca şirket, geçen yıl 7,06 milyar dolar olan net gelirini de bu yıl 11,24 milyar dolar artırarak buhranlı günleri geride bıraktığını net bir şekilde ortaya koydu.
Elbette söz konusu Google ve YouTube olduğu zaman, reklamların yanı sıra hayatımızın parçaları haline gelmiş çeşitli hizmetler işine içine giriyor. Bu servislerden de önemli kazanç elde eden Alphabet’in raporuna göre, YouTube’un toplam 30 milyondan fazla müzik ve premium abonesi bulunuyor. Ayrıca rapor, bu sayının ücretsiz denemelerle beraber 35 milyon olduğunun da altını çizdi.
Bu arada Alphabet raporunda, Google’ın sadece ABD’ye özel olan servisi YouTube TV’nin de 3 milyon abonesinin olduğu açıklandı. Google haziran ayında YouTube TV’nin fiyatını 50 dolardan 64,99 dolara yükseltmişti, bunu düşündüğümüzde anlaşılan YouTube TV’nin Google’a hatırı sayılır getirisi bulunuyor.
Yüz maskesiyle ilgili YouTube videoları 1 milyardan fazla görüntülendi
Konuyla alakalı olarak Google ve Alphabet yetkilileri, 2020 üçüncü çeyrek kazançları hakkında yatırımcılarla yaptığı görüşmelerde YouTube izlenme oranlarını da masaya yatırdılar. Google CEO’su Sundar Pichai, YouTube’un izlenme oranının marttan beri %40 arttığını ve DIY yüz maskesi eğitimlerinin 1 milyardan fazla görüntülendiğini söylerken; Alphabet ve Google CFO’su Ruth Porat da yatırımcılarla yaptığı görüşmede, “YouTube’un izlenme süresindeki güçlü artış, reklamverenlerin TV’de ulaşamadıkları kitlelere ulaşmasını sağlıyor. Üçüncü çeyrekte reklamverenlerin yeniden bütçe ayırmaya başlamalarından çok memnunuz.” diye konuştu.
Porat ayrıca, hem YouTube içerik oluşturucularının hem de tüketicilerin olumlu bir deneyim yaşamasını sağlamak için içerik denetimine yatırım yaptıklarını söyledi.
Alphabet tarafından açıklanan raporda Google’ın reklamcılıktan sorumlu departmanın gelirlerinin, bu yılın üçüncü çeyreğinde 37,1 milyar dolar olduğu belirtiliyor. Geçen yılın aynı çeyreğinde 34 milyar dolar olan bu gelir, Google’a ikinci baharı yaşatmasa da yine de yetkililerin yüzünü güldürüyor. YouTube’un ise 2019’un üçüncü çeyreğinde 3,8 milyar dolar olan reklam geliri bu yıl %30 artmış durumda.
Arama, Meet ve diğer servislerin gelirlerinde artış var
Bunların dışında Alphabet, Google’ın donanım, bulut hizmetleri ve Play Store’dan sorumlu “Diğer” bölümünün gelirlerinin 5,4 milyar, Cloud departmanının gelirlerinin 3,44 milyar; Arama bölümünün gelirlerinin ise toplam 24,7 milyar dolar olduğunu açıkladı.
Son olarak Google CEO’su Sundar Pichai, şirketin video konferans platformu Google Meet’in 235 milyon günlük toplantıya ve 7,5 milyardan fazla günlük video görüşmesine ev sahipliği yaptığını da belirtti.