Sosyal medya
Türk Telekom reklamı
Türk Telekom reklamı

Google

YouTube, 2020’nin 3. çeyreğinde Google’a 5 milyar dolar getirdi

Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Google ve YouTube gibi şirketleri de bünyesinde bulunduran Alphabet, 2020 üçüncü çeyrek raporlarını paylaştı. Raporlara bakılırsa Google, 2020’nin önceki çeyreklerinde açıkladığı gelir düşüşünü bu sefer önemli ölçüde kapatmayı başarmış.


İlginizi çekebilir: Samsung, üçüncü çeyrekte gelir rekoru kırdı!

reklam
MSI reklamı

Alphabet, 2020 üçüncü çeyrek raporlarını yayınladı: YouTube ve Google gelirlerinde artışlar var

Google ve Google’a ait şirketleri ve servisleri bünyesinde bulunduran ABD merkezli Alphabet, bugün 2020 yılına ait üçüncü çeyrek gelirlerini açıkladı. Alphabet’in gelirleri önceki yıla nazaran, Google ve YouTube tarafındaki toparlanma önderliğinde %14 artmış durumda. Özellikle, salgınla bağlantılı olarak reklamverenlerin harcamalarını geri çekmesinden ötürü reklam gelirlerinde düşüş yaşayan YouTube, bu çeyrekte 5 milyar dolarlık reklam kazancı elde ederek bir nebze toparlamayı başardığını gözler önüne serdi.

Google’ın bu çeyrekte, gelirlerinin alışılmadık bir şekilde ilk kez düşüş yaşadığı 2020 ikinci çeyrek raporlarına göre yüzü gülmüş durumda. Öyle ki Google, 2020’nin üçüncü çeyreğinde, önceki yılda 40 milyar dolar olan gelirinin bu sefer 46,2 milyar dolara çıktığını söyledi. Ayrıca şirket, geçen yıl 7,06 milyar dolar olan net gelirini de bu yıl 11,24 milyar dolar artırarak buhranlı günleri geride bıraktığını net bir şekilde ortaya koydu.

Elbette söz konusu Google ve YouTube olduğu zaman, reklamların yanı sıra hayatımızın parçaları haline gelmiş çeşitli hizmetler işine içine giriyor. Bu servislerden de önemli kazanç elde eden Alphabet’in raporuna göre, YouTube’un toplam 30 milyondan fazla müzik ve premium abonesi bulunuyor. Ayrıca rapor, bu sayının ücretsiz denemelerle beraber 35 milyon olduğunun da altını çizdi.

Bu arada Alphabet raporunda, Google’ın sadece ABD’ye özel olan servisi YouTube TV’nin de 3 milyon abonesinin olduğu açıklandı. Google haziran ayında YouTube TV’nin fiyatını 50 dolardan 64,99 dolara yükseltmişti, bunu düşündüğümüzde anlaşılan YouTube TV’nin Google’a hatırı sayılır getirisi bulunuyor.

Yüz maskesiyle ilgili YouTube videoları 1 milyardan fazla görüntülendi

maske Face ID

Konuyla alakalı olarak Google ve Alphabet yetkilileri, 2020 üçüncü çeyrek kazançları hakkında yatırımcılarla yaptığı görüşmelerde YouTube izlenme oranlarını da masaya yatırdılar. Google CEO’su Sundar Pichai, YouTube’un izlenme oranının marttan beri %40 arttığını ve DIY yüz maskesi eğitimlerinin 1 milyardan fazla görüntülendiğini söylerken; Alphabet ve Google CFO’su Ruth Porat da yatırımcılarla yaptığı görüşmede, “YouTube’un izlenme süresindeki güçlü artış, reklamverenlerin TV’de ulaşamadıkları kitlelere ulaşmasını sağlıyor. Üçüncü çeyrekte reklamverenlerin yeniden bütçe ayırmaya başlamalarından çok memnunuz.” diye konuştu.

Porat ayrıca, hem YouTube içerik oluşturucularının hem de tüketicilerin olumlu bir deneyim yaşamasını sağlamak için içerik denetimine yatırım yaptıklarını söyledi.

YouTube, içerik oluşturucular için güncellenmiş bilgiler sunmaya devam ediyor

Alphabet tarafından açıklanan raporda Google’ın reklamcılıktan sorumlu departmanın gelirlerinin, bu yılın üçüncü çeyreğinde 37,1 milyar dolar olduğu belirtiliyor. Geçen yılın aynı çeyreğinde 34 milyar dolar olan bu gelir, Google’a ikinci baharı yaşatmasa da yine de yetkililerin yüzünü güldürüyor. YouTube’un ise 2019’un üçüncü çeyreğinde 3,8 milyar dolar olan reklam geliri bu yıl %30 artmış durumda.

Arama, Meet ve diğer servislerin gelirlerinde artış var

Bunların dışında Alphabet, Google’ın donanım, bulut hizmetleri ve Play Store’dan sorumlu “Diğer” bölümünün gelirlerinin 5,4 milyar, Cloud departmanının gelirlerinin 3,44 milyar; Arama bölümünün gelirlerinin ise toplam 24,7 milyar dolar olduğunu açıkladı.

Son olarak Google CEO’su Sundar Pichai, şirketin video konferans platformu Google Meet’in 235 milyon günlük toplantıya ve 7,5 milyardan fazla günlük video görüşmesine ev sahipliği yaptığını da belirtti.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Google

Youtube reklam almayan kanallara reklam koyacak

Youtube
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Youtube platformuna yenilikler gelmeye devam ediyor. Bu yeniliklerden bazıları daha önce de paylaştığımız gibi kullanıcıya yönelik geliştirmeler olsa da, bazıları ise ne kullanıcıların ne de video üreticilerinin memnun olacağı türden değiller. Platforma gelmesi beklenen son yeniliklerden birisi de bunlardan biri olacak gibi.

Google, Youtube üzerinden reklamlarla kazanılan kârın her yoldan artırılması kararını vermişe benziyor. Öyle ki bu duruma reklam almayan kanallar bile dahil olacak. 9to5Google tarafından paylaşılan bilgiye göre, Youtube Amerika Birleşik Devletleri platformunun hizmet şartlarına yeni bir madde eklendi. Bu maddeye göre şirket, kendisi reklam almamaya karar veren kanallara reklam koyma hakkını saklı tutacak. Böylelikle bu kanallara reklam koymak için kanal sahiplerine sorulmayacak. Üstelik Youtube, bu reklamlardan kazanılan parayı da kendine saklayacak. Söylediğimiz gibi bu durum şu anlık sadece Amerika Birleşik Devletleri için geçerli. Ancak bu durumun yavaş yavaş diğer ülkelere de yayılması oldukça muhtemel.

reklam
MSI reklamı

Koşulların geçerli olduğu üreticileri içeren “ortaklık” terimi, YouTube platformunda 1.000 aboneyi geçmiş ve son on iki ay için 4.000 saatlik içeriğe sahip olan kanalları kapsıyor. Bu şartlar, eğer üretici isterse, bir kanala reklam alabilmek için minimum koşullar olarak karşımıza çıkıyor. En azından öyleydi. Çünkü görünüşe göre artık Youtube, bütün kanalları bu “ortaklığa” dahil etmeye zorluyormuş gibi.

Her ne kadar Google’ın sağladığı bu imkan ile içeriklerini üretebiliyor olsalar bile, kendi istekleri dışında böyle bir şeyin yapılmasının bazı içerik üreticilerinin çeşitli nedenlerle başını ağrıtacağını ve onları haklı olarak memnun etmeyeceğini söyleyebiliriz.

Devamını oku

Google

YouTube, 2020’nin en popüler içeriklerini açıkladı

YouTube, 2020'nin en popüler içeriklerini açıkladı
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Yılın bitimine bir ay kala birçok dijital platform, 2020 yılının enlerini açıklamaya başladı. Dünyanın en popüler video izleme platformu olan ve her sene bu listeleri hazırlayan ve duyuran YouTube, 2020’nin en popüler içeriklerini ve içerik üreticilerini açıkladı.


İlginizi çekebilir: Spotify, 2020’de Türkiye ve dünyada en çok dinlenenleri açıkladı!

reklam
MSI reklamı

2020’nin en popüler YouTube içerikleri ve içerik üreticileri

2020’nin en popüler videoları:

  1. 8:46 – Dave Chappelle – Netflix is a Joke
  2. Building the Perfect Squirrel Proof Bird Feeder – Mark Rober
  3. We Broke Up. – jeffrreestar
  4. $250,000 Influencer Rock, Paper, Scissors Tournament – MrBeast
  5. I’m Coming Out. – NikkieTutorials
  6. Minecraft Speedrunner VS 3 Hunters GRAND FINALE – Dream
  7. Ricky Gervais’ Monologue – 2020 Golden Globes – NBC
  8. Quarantine Stereotypes – Dude Perfect
  9. Some Good News with John Krasinski Ep. 1 – SomeGoodNews
  10. We Can’t Believe This Happened – David Dobrik

2020 yılının en çok büyüyen içerik üreticileri:

  1. Dream (13.5 milyon abone)
  2. Tiko (5.3 milyon abone)
  3. Chloe Ting (16.2 milyon abone)
  4. EddieVR (4.93 milyon abone)
  5. charli d’amelio (8.58 milyon abone)
  6. Dixie D’Amelio (6.77 milyon abone)
  7. GeorgeNotFound (4.52 milyon abone)
  8. SomeGoodNews (2.56 milyon abone)
  9. Hyram (4 Million milyon abone)
  10. Bailey Sarian (3.21 milyon abone)

2020 yılının en popüler içerik üreticileri:

  1. MrBeast (46.9 milyon abone)
  2. Dream (13.5 milyon abone)
  3. ZHC (17.6 milyon abone)
  4. SSSniperwolf (23.3 milyon abone)
  5. Tiko (5.3 milyon abone)
  6. Chloe Ting (16.2 milyon abone)
  7. JoshDub (8.28 milyon abone)
  8. LazarBeam (17.3 milyon abone)
  9. EddieVR (4.93 milyon abone)
  10. The Royalty Family (10.8 milyon abone)

2020 yılının en çok izlenen müzik videoları:

  1. Future – Life Is Good (Official Music Video) ft. Drake
  2. 6IX9INE- GOOBA (Official Music Video)
  3. Lil Baby x 42 Dugg – We Paid (Official Video)
  4. NLE Choppa – Walk Em Down feat. Roddy Ricch (Official Music Video)
  5. Cardi B – WAP feat. Megan Thee Stallion [Official Music Video]
  6. DaBaby – ROCKSTAR FT RODDY RICCH [Audio]
  7. Roddy Ricch – The Box [Official Music Video]
  8. YoungBoy Never Broke Again – Lil Top [Official Music Video]
  9. Drake – Laugh Now Cry Later (Official Music Video) ft. Lil Durk
  10. Lil Baby – The Bigger Picture (Official Music Video)

 

Devamını oku

Google

Google Hangouts görüşmeleri, Google Chat ile birleşiyor

Google Hangouts
Oppo Reno 4 reklamı Advertisement

Google, Klasik Hangouts ve Chat uygulamalarını birleştirme çalışmaları kapsamında yapacağı yeni güncellemeleri duyurdu. 3 Aralık’tan itibaren kademeli olarak uygulanmaya başlanacak yeni güncelleme, Hangouts üzerinden yapılan grup görüşmelerini Google Chat’le birleştirecek. Yani kullanıcılar, görüşmelerini Google’ın Chat uygulaması üzerinden yapacaklar ve doğrudan bu uygulamadan yönetebilecekler.


İlginizi çekebilir: Google Play kullanıcılarına göre Disney + yılın en iyi uygulaması

reklam
MSI reklamı

Hatırlayacağınız üzere Google, Klasik Hangouts’u 2021 yılında kullanımdan kaldıracağını açıklamış ve bunun yerini Chat uygulamasının alacağını söylemişti. 2021 yılına girmemize şunun şurasında bir aydan az bir zaman kalmışken, Google bu hafta iki uygulama arasındaki geçişi kolaylaştırmak adına yapacağı yeni güncellemeleri duyurdu.

Google Chat ve Hangouts, artık birbirleriyle daha uyumlu çalışabiliyor

Google’ın yapacağı güncellemeler aslında bakarsanız grup görüşmelerini ilgilendiriyor. Zira geçen hafta Hangouts’taki grup halinde görüşme özelliği kullanımdan kaldırılmıştı, bundan dolayı da güncellemeler ağırlıklı olarak grup görüşmelerinin akıbetini merak eden kullanıcıları yakından ilgilendiriyor. Şimdi gelin isterseniz Google’ın yapacağı güncellemeleri yakından inceleyelim.

Duyurulan güncellemeler arasında en önemlisinin, Chat ile Klasik Hangouts arasındaki uyumluluk noktasında olduğunu söyleyebiliriz. Bundan böyle Hangouts kullanıcıları, yaptıkları grup görüşmelerini doğrudan Google Chat uygulaması üzerinden görüntüleyebilecekler. Ayrıca Google yetkilileri, kullanıcıların Klasik Hangouts’tan Google Chat’e geçiş yapmalarına da yardımcı olacaklarının altını çizerken, nihai geçişin 2021’in ilk yarısından itibaren başlayacağını da kaydetti.

 

Hangouts ile Chat arasındaki uyumluluğa ek olarak Google, grup görüşmelerinin çalışma prensibinde ve genel özelliklerinde yaptığı bazı değişiklikleri de açıkladı. Artık, tıpkı Slack’te olduğu gibi, yeni bir sohbete bir kişi eklendiğinde, kullanıcılar gruba kabul edilmeden önce aktarılan tüm mesajları görebilecekler. Yine Slack’te olduğu gibi, görüşmeye yeni bir kişi eklendiği takdirde artık sohbetteki bütün kişilere bildirim gidecek.

Google, yeni özelliklerin Workspace Business Starter, Business Standard, Business Plus, Enterprise Standard ve Enterprise Plus’ın yanı sıra G Suite Basic, Business, Education, Enterprise for Education ve Nonprofits müşterilerinin kullanımına sunulacağını söyledi.

Devamını oku
MSI reklamı

Forumdan Son Mesajlar

HWP COIN’den Haberler