Spotify bugün yayınladığı 1. çeyrek raporuna göre aylık aktif kullanıcı sayısı 286 milyona ulaştı. COVID-19 salgını nedeniyle birçok şirketin olumsuz etkilendiği bu dönemde Spotify ekonomik beklentilerini karşıladığını söyledi.
İlginizi çekebilir: Black Shark 2, JoyUI 11 güncellemesini aldı!
İçindekiler
Spotify 1. Çeyrek raporuna göre aylık kullanıcı sayısı %31 arttı!
COVID-19 salgınından birçok şirket olumsuz etkinlendi ancak Dünya’nın en büyük müzik yayın platformu için bu etkinin çok daha küçük olduğunu söyleyebiliriz. Bugün Spotify 1. Çeyrek gelirlerini 1.848 milyar euro olarak açıkladı. Şirket aylık aktif kullanıcılarının 286 milyona ulaştığını belirtti. Bu kullanıcılardan 130 milyonunun ücretli (premium) kullanıcı ve 163 milyonunun reklam destekli aylık aktif kullanıcı olduğunu belirtti. Spotify reklam destekli kullanıcı sayılarının biraz daha yüksek bir oranda arttığına vurgu yaptı. Salgın nedeniyle insanların evlerinde olduğu bu günlerde bu rakamlar hiç de şaşırtıcı değil. Genel olarak baktığımızda video da dahil olmak üzere birçok yayın platformunun kullanıcı rakamlarında artış gördük.
Spotify hisse sahipleri için hazırladığı yazısında şunları söyledi: “COVID-19 salgını ile ortaya çıkan Dünya genelindeki belirsizliğe rağmen 1. Çeyrek ekonomik raporlarımız beklentilerimizi karşıladı hatta bazıları bu beklentimizi aştı. İkinci çeyrek ve yılın geri kalanı için reklamcılıktaki yavaşlama ve döviz kurlarındaki önemli değişikliklerin etkili olacağının farkındayız. Ancak temel performans göstergelerimizin çoğuna bakışımız değişmedi.”.
Şirketin yaptığı bu açıklamadan genel anlamda rakamlarda olumsuz bir durum görülmese dahi belirli pazarlarda ve ürün alanlarında düşüşlerin olduğunu çıkarabiliriz. Buna örnek olarak Spotify’ın güçlü olduğu iki pazar olan İtalya ve İspanya’yı gösterebiliriz. Bu ülkelerde COVID-19 salgını sonrasında günlük aktif kullanıcı sayılarında ve tüketilen veri miktarlarında düşüşler görüldü.
Şirket ekonomik raporların yanı sıra birçok yeni veri de yayınladı. Bunlar arasında dinleyici tercihlerinin değiştiğine vurgu yaptı ve şunları söyledi: “Dinlenilen müziklere baktığımızda her gün hafta sonu gibi görünüyor.”. Araba, giyilebilir teknolojiler ve web platformlarındaki Spotify kullanımı önemli ölçüde gerilerken TV ve oyun konsollarındaki kullanımı bir önceki yıla göre %50’den fazla büyüdü. Yemek pişirme, ev işleri ve aile ile vakit geçirme konularındaki dinlenmelerin son birkaç hafta içerisinde iki kat arttığı da paylaşılan bilgiler içerisindeydi. Son birkaç ayda reklam destekli kullanıcı modeline olan inançlarının arttığını belirten şirket hem yeni hem de geri dönen kullanıcı rakamlarında güçlü bir büyüme gördüklerini söyledi. Ücretli (premium) kullanıcılarının %60’ından fazlasının reklam destekli kullanıcı olarak platforma geri döndükleri de dikkat çekici noktalardan biri oldu.