Sosyal medya

Genel

2021 BMW M3 ve M4 tanıtıldı!

Yeni nesil BMW M3 ve M4 ile sonunda buluştuk. İlginç ve vahşi tasarım, etkileyici bir performans ile birleşmiş bir şekilde karşımızda.


İlginizi çekebilir: Elektrikli 2021 Cupra el-Born, kamuflajlı olarak görüntülendi

reklam
MSI reklamı

M modelleri denildiğinde akla ilk gelen kısım olan motorla başlayalım. M3 ve M4’ün normal modellerinde 473 beygir güç ve 550 Nm tork üreten, çift turbolu 3.0 litrelik sıralı 6 silindirli bir motor yer alıyor. Competition modellerde ise güç 503 beygire, tork ise 650 Nm‘ye çıkıyor.

Normal M3 ve M4, 0-100 km/s hızlanmalarını 4.2 saniyede tamamlıyor. Competition versiyonlarda ise bu süre 3.9 saniyeye iniyor. Tüm modellerde maksimum hız 250 km/s‘de elektronik olarak sabitlenmiş. Eğer M Driver’s Paketi‘yle bu süreler 0.1 saniye daha aşağı çekiliyor ve araçların maksimum hızı da 290 km/s‘ye çıkıyor (Yine elektronik olarak sabitlenmiş).

Normal M3 ve M4’te altı ileri manuel şanzıman ve arkadan çekiş standart olarak geliyor. BMW yetkilileri, sekiz ileri otomatik yerine 6 ileri manuel şanzıman kullanmanın, hem 22.7 kg gibi bir hafifleme yarattığı hem de aracın ağırlık dağılımını iyileştirdiğini söylüyor. Competition modellerinde ise maalesef sadece sekiz ileri otomatik şanzıman bulunuyor. Sebebi ise sahip oldukları fazladan torkun daha kontrol edilebilir kılınmasıymış. Fakat direksiyon arkasındaki vites değiştirme kulakçıklarıyla kontrol edilebilen manuel modun olmasıyla bunu telafi ettiklerini söylüyorlar.

xDrive sistemli, dört tekerlekten çekişli M3 ve M4’ler de var

Diğer bir güzel haber ise dört tekerlekten çekişli modellerin de olması. Fakat bu sistem yalnızca Competition modellerinde yer alıyor. Arkadan çekişe meyilli M xDrive sistemi yer alan araçta, Active M arka diferansiyel bulunuyor. BMW M modelleriyle özdeşleşmiş sürüş tarzını yansıtmak için tork, normal sürüş esnasında arka tekerleklere yönlendiriliyor. Ekstra çekiş gerektiren koşullarda ise ön tekerleklere güç gönderiliyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemi, üç farklı moda sahip. Bunlardan ilki, bildiğimiz dört çeker olan 4WD modu. İkincisi ise 4WD Sport adındaki, dinamik sürüşlerde arka tekerleklere daha fazla tork yönlendiren mod. Son olarak ise BMW tutkunlarının en çok seveceği 2WD modu var. Bu mod, ESP’nin kapatıldığı ve herhangi bir elektronik sistem müdahalesi olmayan, saf arkadan çekiş keyfi sunuyor.

Araçların yol tutuşuna değinmişken o kısımdan da bahsedelim. Yeni M3 ve M4, Adaptif M süspansiyon ve M modellerine özel, çift noktalı ön yaylar ile geliyor. BMW, “Bu modellerde, yeni geliştirilen alüminyum salıncaklar, yeni alüminyum tork kolu ve yüksek kamber aralığına sahip hafif tekerlek yatakları bulunuyor.” diyor.

Yeni M3 ve M4’ün arka süspansiyonu, “limitlerdeki sürücüler için en hassas yol tutuşu” sağlamak için yeniden tasarlanan, beş nokta bağlantılı salıncak kontrol kollarına sahip. Ayrıca araçların çekişi ve yönlendirme hassaslığını iyileştirmek için ön iz 38 mm arttırılmış.

Her iki modelde de şok kulesi desteği ve motor bölmesini, alüminyum ön alt şasiye bağlayan dikey destekler bulunuyor. Ayrıca araçların bagaj bölümünü, arka alt şasiye bağlayan çapraz yerleşimli destekler de bulunuyor.

Dikkat çeken diğer özellikler arasında M Servotronic direksiyon ve M Çekiş Kontrolü sistemine sahip M Drive Professional paketi yer alıyor. M Drive Professional paketinde sürücünün, tekerleklerin kayması esnasında elektronik müdahale eşiğinin belirlenmesine izin veriliyor. On farklı ayardan birisini seçilerek, ideal performans ve hassasiyeti bulmak mümkün kılınmış.

Böylesine performanslı araçların hızlı ve çevikliği kadar, durdurulabilmesi de önemli bir nokta. Bu yüzden BMW M mühendisleri, önde yer alan 380 mm‘lik disklere altı pistonlu kaliperler, arkadaki 370 mm‘lik disklere ise tek pistonlu kaliperler yerleştirmiş. Ayrıca altın renkli, opsiyonel karbon seramik frenler de bulunuyor. Bu frenler ise önde 400 mm, arkada 380 mm ölçülere sahip.

Yeni BMW M3 ve M4’ün dış tasarım detayları

Haberimizin başından beri performansa ve teknik detaylara ait verilerle haşır neşir olduktan sonra sıra geldi tasarım detaylarına. Tasarım konusunda M3 ve M4 maalesef herkesin beğenisini kazanamayabilir. Dedikodularının çıktığı ilk günden beri, BMW hayranlarını adeta ikiye bölen bir konu olan böbrekler, araçlarda dikkat çeken ilk unsur oluyor. Böbreklere eşlik eden, ön tampondaki alt ve yan ızgaralar, aracın agresif tasarımını güçlendiren detaylar arasında.

Ön kısımda dikkat çeken bir diğer nokta ise farlar. M4’ün farları, standart 4 Serisi’nden alınırken, M3’ün ön farları 3 Serisi Sedan’dan değil, 4 Serisi’nden alınmış. Muhtemelen M3’ün sportif karakterini güçlendirmek adında böyle bir harekette bulunulmuş. Her iki modelde de yer alan böbreklerle uyumlu kaput kıvrımları ve kaslı çamurlukları da es geçmemek lazım.

Yan tarafa baktığımızda ise sportif yan etekler, aerodinamik aynalar bulunuyor. Arka tarafa geldiğimizde ise agresif bir arka tampon üzerinde yer alan, siyah bir difüzör ve dörtlü egzoz çıkışları görülüyor.

Her iki araç da LED ön-arka far grupları ve karbon fiberle güçlendirilmiş plastik tavana sahip. Ayrıca opsiyon olarak alınabilen M Carbon dış paketi ile bagaj üstü lip rüzgarlık, difüzör ve ayna kapaklarının da dahil olduğu bölgede yer alan, karbon kaplamalara sahip olunabiliyor.

Yeni M3 ve M4’te standart olarak önde 18 inç, arkada 19 inçlik jantlar yer alıyor. Competition modellerinde ise standart jantlar önde 19 inç ve arkada 20 inç boyutlarına ulaşıyor.

Yeni M3 ve M4 için M Performance parçaları

BMW’nin M Performance parçalarıyla, hem M modellerinin sportifliklerini hem de performanslarını geliştirmek mümkün. Ön tampon, yan etekler, arka tampon, bagaj üstü rüzgarlık ve kabinde yer alan bazı detayların da dahil olduğu parçalarla bu araçları özelleştirmek mümkün.

Yeni M3 ve M4’ün kabinindeki detaylar

Kabindeki değişikliklerde aşırılığa kaçılmamış. M modellerine özgü spor direksiyon simidi, kırmızı marş düğmesi ve sadece Competition modellerinde bulunan vites kulakçıklarını içeriyor. İç kaplamalarda dörtgen desenli alüminyum standart olarak geliyor. Direksiyonun kaplanmasını da içeren karbon fiber kaplama seçeneği ise opsiyonel olarak alınabiliyor.

Standart koltuklara baktığımızda delikli yapıdaki Merino deri göze çarpıyor ve bu koltukların havalandırmalı olduğunu da belirtmekte fayda var. İsteğe bağlı olarak kova tipi M Carbon koltuklar alınabiliyor. M Carbon koltuklar, normal koltuklara göre 9.5 kg daha hafif oluşu, arttırılmış yan desteklerr ve ışıklı M logoları gibi farklara sahip.

Araçlarda 12.3 inç boyutundaki dijital gösterge paneli ve 10.25 inçlik boyutunda, bulut tabanlı BMW Haritalar’ı içeren bilgi-eğlence sistemi yer alıyor. Standart modellerden farklı olarak bu ekranda M Drift Analizcisi ve M Kronomotresi gibi M modellerine özgü yetenekler yer alıyor. Tabi bu bilgi-eğlence sisteminin, kablosuz Android Auto ve Apple CarPlay özelliğine sahip olduğunu da söyleyelim.

Yeni BMW M3 ve M4’ün standart modellerinin Almanya‘daki satış fiyatları sırasıyla 80 bin 420 € ve b şeklinde. M3 ve M4 Competition modellerinin ise sırasıyla 87 bin 243 € ve 88 bin 705 € şeklinde. Ülkemiz fiyatları henüz belli değil fakat 3.0 litrelik motorlar taşıdıklarını düşünürsek bir hayli yüksek fiyatlara geleceğini söylemek mümkün.

Kaynak: BMW

 

Teknoloji dünyasına dair gelişmeleri severek takip ediyorum ve bunları başkalarıyla paylaşmayı seviyorum.

Yorum yapmak için tıklayın

Yorum yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Akıllı Telefonlar

HTC U20 5G ve Desire 20 Pro Türkiye’de satışa sunulacak

HTC Türkiye, Instagram hesabından heyecan oluşturan bir paylaşımda bulundu. Yapılan paylaşıma göre HTC U20 5G ve Desire 20 pro modellerinin Türkiye’de satışa sunulacağını tahmin edebiliriz.


İlginizi çekebilir: Samsung Galaxy S20+ en çok satan 5G telefon oldu

reklam
MSI reklamı

HTC Türkiye’den dikkat çekici paylaşım

HTC Türkiye tarafından Instagramda paylaşılan videoda çok yakında ibaresi bulunuyor. Bir diğer dikkat çeken detay ise videoda görünen telefonda delik çentik bulunması. Zira HTC’nin U20 5G ve Desire 20 pro olmak üzere delik çentiğe sahip  iki telefonu bulunuyor.

HTC U20 5G teknik özellikleri

htc u20

U20 5G, 6.8 inçlik 20:9 en boy oranına sahip FHD+ çözünürlüklü LCD bir ekrana sahip. Ön tarafta 32 MP nokta çentik tasarımlı selfie kamerası mevcut. Arka tarafta ise 48 MP çözünürlüklü ana kamera, 8 MP ultra geniş açılı kamera ve iki adet 2 MP çözünürlüklü sensöre sahip. Bu iki sensör makro ve derinlik algılayıcı olarak çalışıyor. U20 5G, Snapdragon 765G‘den gücünü alıyor ve 5G desteğine sahip. Cihazın 8 GB RAM ve 256 GB genişletilebilir depolama alanı bulunuyor. Batarya tarafında ise 18W hızlı şarj destekli 5.000 mAh kapasiteli pili mevcut. Telefon Android 10 ile kutudan çıkacak ve NFC desteğine sahip. Telefonun çıkış fiyatı ise 640 dolar.

HTC Desire 20 Pro teknik özellikleri

Desire 20 Pro, 6.5 inçlik 19.5:9 en boy oranına sahip FHD+ çözünürlüklü LCD bir ekrana sahip. Cihazın ön tarafta 25 MP çözünürlüklü nokta çentik tasarımlı selfie kamerası bulunuyor. Arka tarafta ise U20 5G ile tamamen aynı dörtlü dizilim mevcut. Desire 20 Pro, Snapdragon 665 SoC yonga setinden gücünü alıyor. Cihazın 6 GB RAM ve 128 GB genişletilebilir depolama alanı bulunuyor. Batarya tarafında tıpkı U20 5G gibi 18W hızlı şarj desteğine sahip 5.000 mAh değerinde bir pile sahip. Telefon Android 10 ile kutudan çıkacak ve NFC desteği mevcut. Cihazın 3.5 mm kulaklık jakı da bulunuyor. Orta segmente konumlanan telefonun çıkış fiyatı ise 3oo dolar. 

Devamını oku

Genel

Makyajlı 2021 Renault Megane Sedan tanıtıldı!

Uzun süredir 4. nesli ile satışta olan Renault Megane’ın, bahar aylarında hatchback ve station modelleri makyajlanmıştı. Şimdi ise makyajlanma sırası ülkemizde üretilen Megane Sedan‘a geldi.


İlginizi çekebilir: 2021 Fiat Egea Ailesi, yeni Egea Cross modeliyle birlikte tanıtıldı!

reklam
MSI reklamı

Megane hatchback ve station modelinde de olduğu gibi sedan modelde de tasarım değişikliklerini, ancak küçük detaylarda görebiliyoruz. 2021 Megane Sedan, yeni tasarıma sahip C şekilli gündüz farları ile birlikte, artık hem ön hem de arka farlarında LED teknolojisini sunmaya başladı.

Aracın ön kısmına baktığımızda yenilenen tampon ve ızgara üzerinde yer alan krom detaylar göze çarpıyor. Yan tarafa baktığımızda ise açıkça kendini belli eden farklar ise yeni jant takımları (16 ve 18 inç arasında değişen) ve kapı kolu aydınlatmaları oluyor. Aracın arka kısmında ise yenilenen LED arka farlar ve arka tamponda yer alan sahte krom egzoz uçları yer alıyor.

Makyajla birlikte Megane, kabininde ve donanımlarında ne gibi yenilikler sunuyor?

İç mekanda yapılan yeniliklerin başında GPS navigasyonu da destekleyen 10.2 inçlik dijital gösterge paneli  ve yeni 9.3 inçlik dikey bir EasyLink bilgi-eğlence ekranı yer alıyor. Android Auto ve Apple CarPlay’i desteği sunan EasyLink, ses tanıma, Google üzerinden adres arama, yakıt fiyatları ve gerçek zamanlı trafik bilgisi gibi yeteneklere sahip.

Renault, sürüş ergonomisini arttırmak adına direksiyon simidinde yer alan sürüş destek kontrolcülerini bir araya getirmiş. Kendiliğinden kararan çerçevesiz dikiz ayna, klima kontrolcülerindeki krom kaplamalar ve yeni döşemeler ise araçtaki diğer yenilikler arasında bulunuyor. Ayrıca sürücünün konforunu arttırmak adına, elektrikli olarak ayarlanabilen bir sürücü koltuğu da gelmiş.

Sezgisel bir kullanım için basitleştirilen ayarlar, yeni ortam renkleri ve motor sesi için R-Sound uygulaması gibi yeni yeteneklere sahip MultiSense sürüş modlarında da ayarlamalar yapılmış. Söz konusu modlar ise Eco, Comfort, Sport ve MySense olarak adlandırılmış.

Makyajlı Megane Sedan’ın motor seçenekleri neler?

İlk olarak ailenin benzinli üyeleriyle başlayalım. Bunlardan ilki, yeni üç silindirli 1.0 TCe  turbo benzinli motor. Altı ileri manuel şanzıman ile eşleştirilen bu ünite 113 beygir güce sahip. Diğer üye ise altı ileri manuel veya yedi ileri EDC çift kavramalı şanzımanla alınabilen, 140 beygirlik 1.3 TCe ünite.

Dizel tarafında ise tek seçenek bulunuyor. Bu seçenek, 115 beygir gücündeki 1.5 litrelik Blue dCi motor. Bu motor, altı ileri manuel veya yedi ileri EDC çift kavramalı şanzıman ile alınabiliyor. e-Tech plug-in hibrit sistemin durumu hakkında ise herhangi bir bilgi yok.

Start&Stop özellikli adaptif hız sabitleyici, yaya algılamalı aktif acil durum fren sistemi, arka çapraz trafik uyarısı ve otomatik tutma işlevine sahip elektronik park freni gibi sürüş destek sistemlerinin de araçta yer aldığını da söyleyelim.

Makyajlı Megane’ı, 2021’in başında yollarda göreceğiz.

Kaynak: Carscoops

Devamını oku

Akıllı Telefonlar

TCL markası ilk yuvarlanabilir akıllı telefonla karşımıza çıkabilir!

TCL

TCL şirketinin,sızdırılan bilgilere göre, Ocak 2020 CES etkinliğinde yuvarlanabilir bir akıllı telefon yapılacağı söyleniyordu. Yılın başına tanıtılması planlanan model Mobil Dünya Kongresi’nde tanıtılacaktı fakat kongre geçtiğimiz günlerde Covid-19 sebebiyle iptal edilmişti. Telefonun görüntülerine ise sızdırılan bir video sayesinde ulaştık.Ek olarak telefonda muhtemelen ekran altına gömülü görünmez kamera da göreceğiz


İlginizi çekebilir: Smartmi Grafen Isıtıcı su sıçralamaları için IPX4 sertifikasına sahip!

reklam
MSI reklamı

 TCL markasının tanıtacağı yuvarlanabilir telefon nasıl olacak?

Telefonun ekranı tamamen açıldığında tablet boyutuna ulaşıyor. Yani 4,5 inçlik ekrana sahip bir akıllı telefonun, cihazın kalınlığını önemli ölçüde değiştirmeden 6,7 inçe kadar nasıl uzayabileceği gösteriyor. Esnek arka OLED ekranlara dayalı bir teknoloji üzerine çalışan TCL, tüm ekranların 200 bin kez daraltılabileceğini ve genişletilebileceğini de ekliyor.

TCL, yuvarlanabilir akıllı telefonun 2020’nin sonuna kadar satışa sunulmayacağı duyuruldu. Ancak bu özellikteki bir telefonun piyasaya sürülmesi piyasada bir ‘’yarış’’ ortamına sebep olabilir. Dolayısıyla kısa sürede satışa sunulmasını bekliyoruz.

Video sayesinde görüntülerine ulaştığımız modelin diğer özelliklerini henüz bilmiyoruz. Ancak aldığımız duyumlara göre, TCL rakiplerinin önüne geçmek için rekabetçi bir fiyat etiketi ile piyasaya sürmeye hazırlanıyor.

TCL

TCL şirketi telefona görünmez kamera da ekleyebilir!

TCL markası, piyasadaki akıllı telefonlar için çok önemli bir özelliğin patenini aldı. Alınan patent bize fütüristik bir özellik sağlıyor. Bu patent alınan patenler beraber, ön kamera ekran yüzeyinin altında ve arkadaki ana kamera görünmez şekilde bulunacak. Bu fikrin önümüzdeki yıllarda birçok akıllı telefonda yer alacağını düşünüyoruz. Zaten önümzdeki sene 1 Eylül’de tanıtılacak olan ZTE Axon 20, ekran altında kamera olan ilk akıllı telefon olma özelliği taşıyor.

Model ön tarafta kesintisiz bir ekrana ve günümüz standartlarına göre oldukça geniş bir çerçeveye sahip. Alınan patentle beraber, TCL  marka akıllı telefonun selfie kamerasının ekranın altında bulunduğunu belirtiliyor. Daha ilginç olanıysa kameraların görünmediği arka panel. Gövde, üstte gözle görülür ölçüde daha kalın. Gizli mercek görüntü sistemlerinin orda bulunduğunu tahmin ediyoruz.

Yılın başlarında görünmez kamera özelliği ile OnePlus Concept One’ı görmüştük. TCL’nin de benzer bir teknolojiyi kullandığını düşünüyoruz. TCL’nin patentli telefonunun sağ tarafında, ses açmak ve ayarlamak için düğmeler görüyoruz. Sol ve üst tarafta düğme bulunmuyor. Altta ise yalnızca USB-C girişi var. Telefon renk değiştiren bir arka kapağa sahip ve kullanılmadığı zaman kamera görünmüyor.

Devamını oku

HWP COIN’den Haberler