Facebook, çevrimiçi ortamda nefret söyleminin ve yanlış bilgilerin yayılmasıyla ilgili eleştirilerin yükünü taşırken, YouTube da nefret söylemiyle ilgili kendi payına düşeni yaşıyor. Nitekim, bu yılın başlarında yapılan bir araştırma, COVID-19’da en çok izlenen YouTube videolarının dörtte birinden fazlasının yanıltıcı bilgiler içerdiğini ve dünya çapında milyonlarca izleyiciye ulaştığını buldu. Raporlar ayrıca, YouTube’un genellikle istemeden aşırılık yanlısı içerikleri tanıttığını ve önerileri, bağlantıları ve video yorumları yoluyla kullanıcılara daha fazla aşılayabileceğini öne sürdü.
İlginizi çekebilir: Youtube Premier, fragman ve canlı yönlendirmeleri de içerecek
İçindekiler
Youtube nefret söylemlerine karşı mücadeleyi sürdürüyor
Nefret söylemleri, tüm sosyal platformların ele alması gereken sorunlar. Ancak en geniş erişime sahip olan YouTube ve Facebook, en çok öne çıkan platformlar arasında. Bu hafta YouTube, tüm kullanıcılar için daha sıcak bir ortam sağlamak adın platformdaki nefret söylemiyle nasıl mücadele edeceğine dair bir güncellemesi hakkında bilgi sağladı. “YouTube, ilk günlerinden bu yana her zaman her geçmişe sahip içerik oluşturucuların söz sahibi olabileceği, bir topluluk bulabileceği ve hatta yeterince temsil edilmeyen veya başka bir şekilde bir platforma sahip olmayabilecek pek çok kişi de dahil olmak üzere bir iş kurabileceği bir yer olmaya çalıştı.” YouTube’daki çeşitli içerik oluşturucu topluluklarını ve başarılarının devam etmesini desteklemeye kararlıyız. ”
ouTube, yenilikçi fikirlerin yanı sıra bazıları bir süredir üzerinde çalıştığı bir dizi yeni önlem ekliyor.
Öncelikle, YouTube, incelenmek üzere otomatik olarak bekletilen olası uygunsuz ve incitici yorumları kaldıracak YouTube Studio’da yeni bir filtre test ediyor. YouTube’un sistemi potansiyel olarak zararlı yorumları tespit edecek ve onları ‘İncelenmek Üzere’ alanına taşıyacak. Kanal sahibi 60 gün sonra bunlarla ilgili işlem yapmamayı seçerse, otomatik olarak kaldırılır.
Bu, kanal sahiplerinin, istemedikleri takdirde bu yorumlara bakmak zorunda kalmayacakları anlamına geliyor. İnsanlar potansiyel olarak kötüye kullanım veya saldırgan ifadelerle uğraşmaktan kurtulabilir. Buna ek olarak, platform, yorumlara ‘yayınlamadan önce yansıtma seçeneği sunuyor’. Instagram geçen yıl benzer uyarılar yaptı ve LinkedIn kısa süre önce kendi varyasyonunu ekledi. Bu küçük istemler büyük bir etkiye sahip olabilir. Ve yorumcunun yayınladıkları şeyin uygunsuz olabileceğini bile düşünmemiş olabileceği olası sorunların ele alınmasına yardımcı olabilir. YouTube ayrıca, videonun içeriğini yayınlanan yorumlarla eşleştirerek nefret söylemine daha fazla teknoloji odaklı bir yaklaşım benimsemeye çalışıyor. Platform, bu cephedeki çalışmalarının şimdiden bir etki yarattığını söylüyor: