Avrupa’nın en iyi otomobil markalarından biri olan Volvo Cars, otomobil üretimine muazzam bir baskı uygulayan en kötü yonga tedarik sıkıntısının geride kaldığını söylüyor.
CEO Jim Rowan verdiği demeçte, şirketin yarı iletken envanteri artık “tamamen tedarikte” dedi.
Rowan, “İlk çeyrekte, ürün yelpazemizin çoğunda üretimi engelleyen belirli bir yarı iletkenden etkilenmiştik. Genel olarak bunun ikinci çeyreğin sonunda biteceğini tahmin etmiştik ve gördüğümüz de buydu. Bu yarı iletken sorunları geride kaldı.” diye ekledi.
Yarı iletkenler, pandeminin neden olduğu küresel tedarik zincirleriyle ilgili bir dizi sorun nedeniyle son iki yılın büyük bölümünde yetersiz kaldı.
Bu, fren sisteminden etkileşimli ekranlar gibi daha yüksek teknoloji özelliklerine kadar her şeyi kontrol etmek için yarı iletkenlere giderek daha fazla bağımlı hale gelen otomobil endüstrisine zarar verdi.
İçindekiler
Dikkatli ve sabit
Otomotiv sektörünün daha lüks tarafında yer alan Volvo Cars, karışık bir ikinci çeyrek sonuçları seti yayınladı. Firma, perakende satışlarında haziran ayına kadar olan üç ayda 143.006 adet satarak %27’lik bir düşüş ve %2’lik bir düşüşle 71,3 milyar İsveç kronuna (7 milyar dolar) düştü.
Faaliyet FVÖK’ü (Faiz ve Vergi Öncesi Kazançlar) 2021’in ikinci çeyreğinde bildirdiği 4,8 milyarın iki katından fazla olan 10,8 milyar İsveç kronu olarak açıklandı. Şirketin Nasdaq’taki elektrikli otomobil odaklı yan kuruluşu Polestar’ın bir yan kuruluşu bu kârı artırdı.
Volvo Cars, sonuçlarının hammadde fiyatlarındaki enflasyon ve Çin’deki karantinalardan kaynaklanan tedarik zinciri kısıtlamaları tarafından engellendiğini söyledi. Firmanın çoğunluk hissesi Çinli otomobil firması Geely’ye ait ve üretiminin çoğu ülkede bulunuyor.
Volvo Cars hisseleri çarşamba günü %5 düştü. Yine de otomobil üreticisi, yoğun pazar türbülansı karşısında sonuçları “sabit” olarak nitelendirerek genel olarak iyimser bir ton sergiledi.
Volvo Cars, çarşamba günkü kazanç açıklamasında, “Haziran ayında üretimin güçlü bir geri dönüş yapmasıyla tedarik zincirinin istikrarında belirgin bir iyileşme gördü” dedi.
Rowan, “İkinci çeyrekte Çin’deki karantinalar bizi engelledi. Ancak karantina artık geride kaldığından, yarı iletkenlerin tam tedariğine geri döndük – en azından Volvo Cars için.” dedi.
Talepte yavaşlama yok
Rowan, tüketici talebi görünümünün de enflasyondan kaynaklanan ters rüzgarlara ve resesyon korkularına rağmen iyileştiğini ve talepte herhangi bir azalma görmediklerini sözlerine ekledi.
“Hammadde fiyatlarının arttığını gördük ve genel olarak fiyat artışlarını dengelemek için ürünlerimizin fiyatlarını artırmaya karar verdik. Bunu yapmış olsak bile, küresel olarak talepte hemen hemen herhangi bir azalma görmüyoruz.” dedi.
Rowan, Volvo Cars’ın şarj edilebilir hibrit ve elektrikli araçlardan oluşan Recharge serisine artan talep gördüğünü de sözlerine ekledi. Firma, on yılın sonuna kadar tam elektrik kullanmaya çalışıyor.
Yine de şirket, kazanç beyanında, “üretim ve perakende teslimatlar arasındaki zaman gecikmesi nedeniyle” perakende satışların 2022’de geçen yıla göre sabit veya biraz daha düşük olmasını beklediğini söyledi.