İşTurkcell reklamı

Haftanın Seçkisi

En çok satılan araçlar belli oldu! İşte Türkiye'de en çok satılan otomobiller (Nisan 2025)

En çok satılan araçlar belli oldu! İşte Türkiye’de en çok satılan otomobiller (Nisan 2025)

5 Mayıs 2025
galaxy s25 mayıs 2025 güvenlik güncellemesi

Galaxy S25 Mayıs 2025 güncellemesi çıktı! Yenilikler neler?

3 Mayıs 2025
Galaxy AI

Galaxy AI tarifleri dükkanda satılacak! Samsung AI şef oldu!

4 Mayıs 2025
A101 8 Mayıs

A101 teknolojik ürünler neler? İşte A101 8 Mayıs 2025 kataloğu

8 Mayıs 2025
Galaxy S25 Edge

Galaxy S25 Edge tanıtım tarihi açıklandı! İşte Galaxy S25 Edge lansman tarihi!

8 Mayıs 2025
Hardware Plus - HWP
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz
No Result
View All Result
Hardware Plus - HWP
No Result
View All Result

VoLTE teknolojisi çağrı merkezlerini de olumlu etkileyecek

Yazı: Murat Halilbeyoğlu
9 Ekim 2015
Kategori: Akıllı Telefonlar, Haber, İnternet
Okuma süresi: 3 dakika
VoLTE teknolojisi çağrı merkezlerini de olumlu etkileyecek

Kurulduğu günden bu yana IVR ve Çağrı Merkezi ürünleri alanında Türkiye’nin lider markalarından biri olan Defne Telekomünikasyon’un Genel Müdürü Oğuz Haliloğlu, 2015 yılının Ağustos ayında gerçekleştirilen 4,5 G ihalesi sayesinde mobil şebekelerin geçeceği LTE teknolojisinin çağrı merkezi firmalarını da olumlu yönde etkileyeceğini söyledi. Bu gelişme sayesinde mobil şebekelerin “Voice over LTE” (VoLTE) adı verilen teknolojiyi kullanmaya başlayacağını belirten Haliloğlu, çağrı merkezlerinin de bu sayede tüm şebekelerde daha yüksek bir ses kalitesine ulaşacağını kaydetti.

“Müşteri ile agent karşılıklı konuşur gibi olacak”

Haliloğlu şunları söyledi: “Çağrı merkezi sektöründe müşterilerin en çok şikayet ettikleri noktalardan biri, özellikle kalabalık çağrı merkezlerinde, agentların seslerinin iyi duyulmaması ve kaliteli bir iletişim kurulamamasıydı. VoLTE’nin hayata geçmesiyle birlikte, çağrı merkezleri de sanki agent ile arayan kişi karşılıklı olarak konuşuyorlarmış gibi net bir ses kalitesine sahip olacak. Ayrıca şu anda özellikle şebekeden gelen sesin kalitesinin sınırlı olması ses tanıma teknolojilerini de sınırlıyordu. VoLTE ile birlikte şebekeden gelen sesin kalitesi çok ciddi anlamda artacağı için ses ve konuşma tanıma teknolojileri daha hassas, daha duyarlı ve daha iyi tanır hale gelecek. Bu da ses teknolojilerinin çağrı merkezi sektöründe daha verimli kullanılmasını ve agent sayısının azaltılarak operasyonel giderlerin düşürülmesini sağlayacak. Diğer taraftan çağrı merkezlerine teknik altyapı sağlayan Defne Telekomünikasyon gibi firmalar açısından da yeni iş potansiyellerinin ortaya çıkmasına yardımcı olacak.”

1444372605_Defne_Genel_Muduru_Oguz_Haliloglu

“2015’te operasyonel maliyetler arttı”

Çağrı merkezi sektörünün yaklaşık 80 bin kişiye istihdam sağlayan, bölgesel kalkınmaya destek olan önemli ve stratejik sektörlerden biri olduğuna dikkat çeken Oğuz Haliloğlu, “Çağrı merkezlerinin müşteri memnuniyeti ve yönetimi konusunda firmalara ve kurumlara yarattığı katma değerin öneminin anlaşılmasıyla birlikte sektördeki iş hacmi de büyümekte ve yeni yatırımlar artmakta. Ancak 2015’te enflasyondan ve döviz kurundaki artıştan dolayı çağrı merkezlerinin operasyonel maliyetlerinde ciddi bir artış gözlemlendi. Piyasalardaki daralmadan dolayı çağrı merkezi hizmeti alan firmalar ise aldıkları hizmetin ücretini arttırmak konusunda daha temkinli davranmaktalar. Bu nedenle çağrı merkezlerinde maliyeti düşürme çabaları hızlandı ve bu 2016 yılında da devam edecek. Defne Telekomünikasyon’un sektöre sunduğu farklılaşmış yenilikçi çağrı merkezi ürünleri gibi operasyonel verimliliği arttıran ve maliyeti düşüren yazılımlar daha da önem kazandı” dedi.

1444372614_Fotolia_Subscription_Monthly_M

“Yeni yasada çağrı merkezlerinin durumu net değil”

IVR, Speech Recognition ve Text-to-Speech (TTS) gibi gelişen sesli yanıt teknolojileri (IVR, Speech Recognition, Text-to-Speech vb) çağrı merkezi sektöründeki maliyetleri düşüreceğini ve çağrı merkezlerindeki agent’ların daha verimli kullanılmasını sağlayacağını ileri süren Oğuz Haliloğlu, “Son kullanıcıların daha standart ve rutin işlemlerini agent’a ihtiyaç duymadan sesli yanıt sistemlerini kullanarak kolaylıkla halletmesi, çağrı merkezlerinin operasyonel maliyetlerini düşürecek.Çağrı merkezleri de agent’larını müşteri memnuniyetini arttırmada daha etkili alanlarda kullanabilecek. Bunun yanında, 1 Mayıs 2015’te yürürlüğe giren Elektronik Ticaretin Düzenlenmesi Hakkındaki Kanun’da Çağrı Merkezleri e-posta ve kısa mesaj ile ticari elektronik ileti kapsamı içinde değerlendirilmekte. Bu yeni kanun ile tüketicilerin izni olmadan ticari elektronik ileti ve sesli arama yapılamıyor. Ancak bu kanununda çağrı merkezleri açısından bazı açık konular ve net olmayan alanlar var. Örneğin izin alma sırasında kullanılabilecek araçlar, yöntemler ve içerik net değil, alınan iznin geçerlilik süresi tanımlı değil, hizmet sağlayıcı ve aracı hizmet sağlayıcıların yükümlülükleri tam net değil, vb.zaman içinde kanunun tekrar elden geçirileceğine ve çağrı merkezleri lehine değiştirileceğine inanıyoruz. ” ifadelerini kullandı.

Murat Halilbeyoğlu

Murat Halilbeyoğlu

Nobody knows...

HWP Podcast

Teknoloji gündemini HWP’den dinleyin!
Podcast’imize abone olun.

Apple PodcastsSpotifyGoogle PodcastsKarnaval
Hardware Plus - HWP

Copyright © 2025, EMY Medya

  • Künye
  • İletişim
  • Network
  • Leadergamer

HWP.com.tr hosting hizmeti LimonHost logosu tarafından verilmektedir.

Bizi takip edin

No Result
View All Result
  • İnceleme
  • Haber
    • Akıllı Telefonlar
    • İnternet
    • Oyun
    • Otomotiv
    • Donanım
    • Gündem
    • Giyilebilir Teknoloji
    • Kripto Para
    • Kültür-Sanat
    • Sosyal Medya
    • Tablet/Notebook/Laptop
    • Uygulama
    • Uzay – Bilim
    • Yapay Zeka
    • Yazılım
  • Video
  • Sizin Görüşünüz

Copyright © 2025, EMY Medya