Otomotiv devi Toyota, diğer üç ortakla birlikte, gelecek yıl Japonya’da piyasaya sürmek amacıyla hafif görevli, tam elektrikli kamyonların geliştirilmesi üzerinde çalışacak.
Toyota yaptığı açıklamada, projede Isuzu, Hino Motors ve Commercial Japan Partnership Technologies Corporation ile işbirliği yapacağını söyledi. Hem Isuzu hem de Hino, Toyota ile aynı ifadeyi kendi web sitelerinde paylaştı.
Yakıt hücreli araçlar için potansiyel bir kullanım örneği, Toyota’nın hafif hizmet kamyonlarının “bir günde birden fazla teslimat işlemini gerçekleştirmek için uzun saatler boyunca uzun mesafeler sürmesi gerektiğini” söylediği süpermarket ve marketler sektöründe olabilir.
Şirket ayrıca bu segmentte faaliyet gösteren araçlar için hızlı yakıt ikmalini bir gereklilik olarak sıraladı.
Yüksek enerji yoğunluklu hidrojenle çalışan ve sürüş sırasında sıfır CO2 emisyonuna sahip FC (yakıt hücresi) teknolojisinin kullanımı bu tür çalışma koşullarında etkili kabul ediliyor” dedi.
Şirkete göre, Fukushima’daki dağıtım sitelerinde ve Tokyo’daki diğer projelerde kullanılan hafif hizmet yakıt hücreli kamyonlarla Ocak 2023’ten sonra pazara giriş yapmayı planlıyor.
Hino Motors, Toyota Grubu’nun bir parçasıdır. CJPT ise 2021’de Isuzu, Toyota ve Hino tarafından kuruldu.
İçindekiler
Nasıl başladı
Toyota, bir tanktaki hidrojenin oksijenle karışarak elektrik ürettiği yakıt hücreli araçların geliştirilmesi üzerinde çalışmaya 1992’de başladı.
2014 yılında, bir hidrojen yakıt hücreli sedan olan Mirai’yi piyasaya sürdü. Şirket, tüm yakıt hücreli araçlarının “egzoz borusundan sudan başka bir şey” yaymadığını söylüyor.
Mirai’nin yanı sıra Toyota, daha büyük hidrojen yakıt hücreli araçların geliştirilmesinde rol aldı. Bunlar arasında Sora adlı bir otobüs ve ağır hizmet kamyonlarının prototipleri yer alıyor. Yakıt hücrelerinin yanı sıra Toyota, içten yanmalı motorlarda hidrojen kullanmayı düşünüyor.
Toplantı günü ayrıca Suzuki, Daihatsu, Toyota ve CJPT, 2023 mali yılında pilli elektrikli mini ticari araçları piyasaya sürme planlarını duyurdu.
Duyuruda, “Bu dört şirket tarafından geliştirilen mini ticari van BEV(pilli elektrikli araç), ortaklar tarafından Fukushima ve Tokyo’daki sosyal uygulama projelerinde kullanılacak” dedi.
Daihatsu, Toyota’nın bir yan kuruluşudur. 31 Mart 2022 itibariyle Toyota, Suzuki’de %4,9 hisseye sahipti.
Toyota, hibrit ve hidrojen yakıt hücreli araçlarıyla tanınmakla birlikte, Tesla ve Volkswagen gibi firmaların pozisyon için mücadele ettiği, giderek daha rekabetçi hale gelen pil-elektrik pazarında ilerleme kaydetmeye çalışıyor.
Tabii ki bu çekişme zorluklarıyla birlikte geldi. Haziran 2022’de Toyota, 2.000’den fazla tamamen elektrikli SUV’si bZ4X için güvenlik sebepli bir geri toplama yayınladı.