Tesla, borsanın kapanmasından sonra kazanç bildirdi ve sonuçlar, hisse senedini saatler sonra biraz yukarı çekti.
Refinitiv’e göre;
- Hisse başına kazanç: 1,81 dolar (beklenen) vs 2,27 dolar (gerçekte)
- Gelir: 17,1 milyar dolar (beklenen) vs 16,93 milyar dolar (gerçekte)
Otomotiv brüt kar marjı, enflasyon ve elektrikli araçlara giren pil hücreleri ve diğer bileşenler için daha fazla rekabetten etkilenen geçen çeyrekte %32,9 ve bir yıl önce %28,4’ten %27,9’a düştü. Otomotiv gelirleri, 1,47 milyar doları hizmetlerden ve diğer gelirlerden ve 866 milyon doları şirketin enerji bölümünden olmak üzere, şirketin toplam gelirinin 14,6 milyar dolarını oluşturdu.
Şirket, hissedar katında, şirketin ikinci çeyrekte otomotiv düzenli kredi gelirinde 344 milyon dolar elde ettiğini söyledi. Bu, 2021’deki aynı döneme göre 10 milyon dolar veya yaklaşık %3’lük bir düşüş.
CEO Elon Musk, çarşamba günü bir kazanç çağrısında, Tesla’nın Berlin dışındaki yeni fabrikasının haziran ayında haftada 1.000 otomobili aştığını ve şirketin Austin’deki yeni fabrikasının önümüzdeki birkaç ay içinde haftalık 1.000 üretim kilometre taşını aşmasını beklediğini söyledi.
Tesla, şarj altyapısını mağaza ve servis merkezlerinden daha fazla büyüterek, çeyrek dönem için 709 mağaza ve servis konumu ve ikinci çeyrekte 3.971 Supercharger konumu (toplam 36.165 Supercharger bağlantısı ile) bildirdi. Bu rakamlar, mağaza ve servis merkezi konumlarında yıldan yıla %19’luk bir büyümeyi ve şarj konumlarının sayısında %34’lük bir büyümeyi temsil ediyordu.
Şirket, kripto para birimine yaptığı yatırımlar ve satışları hakkında sınırlı ayrıntı sunarak şunları yazdı: “2. çeyreğin sonu itibariyle, Bitcoin alımlarımızın yaklaşık %75’ini fiat para birimine dönüştürdük. İkinci çeyrekteki dönüşümler, bilançomuza 936 milyon dolar nakit ekledi.” Genel olarak, şirketin nakit ve nakit benzerleri, çeyrek boyunca 847 milyon dolar arttı. Tesla, 2021’in başlarında 1,5 milyar dolar değerinde bitcoin satın aldığını duyurduğunda kripto meraklıları arasında dalgalar yarattı.
Musk, çarşamba günkü çağrıda şunları söyledi: “Birçok bitcoin varlığımızı satmamızın nedeni, Çin’deki Covid-19 karantinalarının ne zaman hafifleyeceğinden emin olamamamızdı. Bu yüzden nakit pozisyonumuzu en üst düzeye çıkarmamız bizim için önemliydi.” “Bu, Bitcoin hakkında bir karar olarak alınmamalıdır” diye ekledi. CFO Zachary Kirkhorn ve Musk, Tesla’nın dogecoin’lerinden hiçbirini satmadığını doğruladı.
Şu anda Teksas’ta ve Almanya’da Berlin dışında iki yeni fabrika ile Tesla, uzun yıllar boyunca “araç teslimatlarında yıllık ortalama %50 büyüme” için rehberliğini korudu.
Tesla, merakla beklenen Cybertruck’ı, güncellenmiş Roadster konseptini ve insansı robot gibi diğer spekülatif projelerini “geliştirme aşamasında” olarak sayıyor”. Çarşamba günü, bir yatırımcının sorusuna yanıt olarak Elon Musk, Tesla’nın deneysel görünümlü bir kamyonet olan Cybertruck’ı gelecek yılın ortasında teslim etmeye başlamayı umduğunu söyledi.
İçindekiler
Enflasyon belirsizliği
Rusya’nın Ukrayna’yı işgali ve Çin’deki Covid-19 salgınları, diğer tedarik zinciri aksaklıklarıyla birlikte devam eden yarı iletken ve parça kıtlığını daha da kötüleştirdi. Şanghay’daki Covid-19 kısıtlamaları Tesla’yı 2022’nin ikinci çeyreğinde oradaki fabrikasında üretimi geçici olarak askıya almaya veya sınırlamaya zorladı.
Mayıs ayının sonlarında Musk, Austin ve Brandenburg kentindeki yeni fabrikalarda üretime başlamanın yüksek maliyetlerinden yakındı. Şirket tarafından tanınan bir hayran kulübü olan Tesla Sahipleri Silikon Vadisi ile yaptığı röportajda Musk, iki yeni fabrikanın “devasa para fırınları” olduğunu söyledi.
Musk, bu ayın başlarında bir tweet’te, enflasyon “sakinleşirse” Tesla’nın elektrikli arabalarının fiyatlarını düşürebileceğini söyledi.
Çarşamba günkü kazanç çağrısında, Tesla CFO’su Zachary Kirkhorn, “Austin ve Berlin rampa verimsizlikleri, yılın dengesi için marjlarımıza ağırlık vermeye devam edecek. Ancak rampayı artırdıkça etkinin azalması gerekiyor.”
Ve Musk iyimser bir şekilde, “Enflasyonun bu yılın sonuna doğru düşeceğini düşünüyorum” dedi, ancak yatırımcılara bu öngörüye şüpheci yaklaşmalarını söyledi.
Çağrıdaki yöneticiler, çoğu emtia için Tesla’nın şimdi bu yılın sonuna veya gelecek yıla doğru düşüş eğilimi gördüğünü söyledi. Ancak Musk, istisnalar olduğunu söyledi. “Lityumun işlenmesi çılgın bir şey” dedi ve bir kez daha girişimcileri lityum arıtma işine girmeye çağırdı. “Para kaybetmen imkansız, tam bir para basma makinesi” dedi.